728 x 90

دادگاه استماع دژخیم حمید نوری در استکهلم، همزمان تجمع مجاهدین در اشرف۳ و تظاهرات حامیان مقاومت در سوئد

تظاهرات ایرانیان آزاده در برابر دادگاه دژخیم حمید نوری
تظاهرات ایرانیان آزاده در برابر دادگاه دژخیم حمید نوری

امروز پنجشنبه ۴آذر، دومین جلسه استماع دژخیم حمید نوری در دادگاه استکهلم برگزار می‌شود. در جلسه قبلی دژخیم حمید نوری بخشی از دفاعیات دیکته شده‌اش از سوی وزارت اطلاعات را قرائت کرد.

همزمان با برگزاری دادگاه، مجاهدان اشرف۳ با برگزاری تجمعی یاد شهدای قتل‌عام سال۶۷ را گرامی داشتند. هم‌چنین ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در استکهلم سوئد با برگزاری تظاهراتی در برابر دادگاه این دژخیم، یاد سربداران سال۶۷ را گرامی داشتند.

 

شروع دومین جلسه محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام ۶۷ در سوئد پس از بازگشت دادگاه از دورس به استکهلم

جلسه روز پنجشنبه دادگاه در استکهلم به بازپرسی از دژخیم حمید نوری توسط دادستان، وکلای شاکیان و قاضی اختصاص دارد.

وکیل مدافع شاکیان و شاهدان دادگاه محاکمه دژخیم حمید نوری در آغاز جلسه امروز نسبت به اهانتهای حمید نوری به سازمان مجاهدین تذکر داد و گفت این نوع برخورد در شان دادگاه نیست و متهم به‌جای این‌که از تشکیلات سازمان مجاهدین نام ببرد آن را به نام منافقین صدا می‌کند.

بسیاری از موکلین من جزو این تشکیلات هستند که این حرف نوری خیانت به این سازمان است

رئیس دادگاه از حمید نوری خواست از عبارتهایی که در کیفرخواست ذکر شده استفاده کند چون این سازمان در کیفرخواست به نام مجاهدین قید شده است. تذکرات در مورد احترام به دو طرف متقابل تذکر می‌دهم. البته این پرونده احساسات را جریحه‌دار می‌کند. حمید نوری موقع صحبت به این موارد فکر کند.

 

دژخیم حمید نوری: یکی از سیاستها این است که می خواهند تمرکز من را از بین ببرند. من خیلی حواسم جمع است. خیلی زرنگ هستم تو این دام نمی افتم یکی از مشکلات این پرونده این است که معنی کلمات را بعضی‌ها نمی‌دانند.

این پرونده یک پرونده بین‌المللی است. به رهبر من بی‌احترامی شده. یکسری کلمات را اشتباه در این سی و سال گفته‌اند معنی کلمات را اشتباه گفته‌اند. باید توضیح بدهم که دروغ گفته‌اند در کشور ایران چیزی به‌نام سازمان مجاهدین نداریم زندانی به نام گوهردشت نداریم.

این پرونده حول سازمان مجاهدین خلق ایران تشکیل شده است.

در ایران چیزی به اسم سازمان مجاهدین نداریم اگر من بگویم سازمان مجاهدین وقتی بروم ایران دستگیر می‌شوم. من که چند بار گفته‌ام سازمان مجاهدین می‌ترسم به‌جای این‌که در ایران مورد استقبال واقع شوم دستگیرم کنند. رئیس دستگاه قضاییه ایران محسنی اژه‌ای با کسی شوخی ندارد.

اگر اسم سازمان مجاهدین را ببرم به‌محض این‌که وارد ایران شوم من را دستگیر می‌کنند.

حتی وقتی که در بازجویی اسم سازمان مجاهدین و گوهردشت را بردم، از همین الآن ترس سرتاسر وجود من را گرفته و یقین دارم به‌محض این‌که وارد ایران بشوم به‌جای استقبال، اول من را دستگیر می‌کنند

دژخیم حمید نوری در مورد فتوای خمینی ملعون گفت: در مورد فتوا که چقدر در خصوص این کلمه جعلی صحبت شده. همه در موردش صحبت کردند خیلی افراد در این مورد اظهارنظر کرده‌اند. نود درصد پرونده روی این کلمه دور می‌زند و یقین دارم هیچکس به این کلمه توجه نکرده است.

این کاغذ اسمش فتوا نیست این یک کاغذ کپی است که منتظری آن را مطرح کرده نامه‌یی است که منتظری نوشته که منتسب است به شخص امام خمینی. این کلمه را همین سازمان ساخته و پخش کرده

تمامی دوستان و یاران خمینی در انقلاب یا شهید شدن یا مجروح شدن توسط همین سازمان تنها کسی که کشته نشد و یا به او حمله نشد شخص منتظری بود. من را دارن به‌خاطر فتوا محاکمه می‌کنند که این شخص منتشر کرده.

سال ۶۸ خمینی از دست ایشون خسته شد. دید خیلی داره از مسیر خارج میشه فروردین سال۶۸ خمینی گفت منتظری فینیش. پس منتظری از سال۶۸ از چرخه انقلاب ایران خارج شد و به مخالفت خودش ادامه داد.

 

 

 

تصاویری از تظاهرات حامیان مقاومت در برابر  دادگاه دژخیم حمید نوری:

 

تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در سوئد با شعار عدالت، عدالت پاسخ این جنایت

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa7ab354-0719-4ad7-b0ee-45e31e055520"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات