728 x 90

دادستانی کل کویت: دستگیری ۸ نفر به جرم تأمین مالی حزب‌الله در کویت

دادستانی کل کویت
دادستانی کل کویت

دادستانی کویت دستور بازداشت ۸شهروند این کشور را به اتهام تأمین مالی حزب‌الله لبنان صادر کرد.
روزنامه کویتی القبس روز دوشنبه ۱۷آبان نوشت، همزمان با اعلام تصمیم دادستانی کل کویت مبنی بر بازداشت و بازجویی از ۸شهروند متهم به تأمین مالی حزب‌الله لبنان منابع آگاه تأکید کردند که بر اساس اطلاعات دستگاه تحقیقات امنیت کشور احتمالاً احکام بازداشت و احضار علیه دیگر افراد مرتبط با هسته حزب‌الله در کویت، ظرف ۲۴ساعت آینده صادر شود.
این منابع فاش کردند، این پرونده با توقیف۴ متهم آغاز شد که یکی از متهمان، برادرنماینده پیشین پارلمان این کشور است. این افراد پس از دریافت اطلاعاتی مبنی برحواله کردن مبالغ هنگفتی به لبنان و مشخصاً برای گروه شبه‌نظامی حزب شیطان لبنان، دستگیر شدند.
از این پیش‌تر، سرویس‌های امنیتی کویت، یک گروه وابسته به حزب شیطان را دستگیر کرده بودند که در زمینه جذب جوانان برای همکاری با این حزب در سوریه و یمن، فعالیت داشت.
امنیت کویت در حال تحقیق در رابطه با اتهامات متعددی از جمله پولشویی برای حزب‌الله در کویت، تأمین مالی جوانان کویتی برای تشویق آنها به پیوستن به حزب‌الله، مشارکت در اقدامات تروریستی و قاچاق مواد مخدر حزب‌الله در سوریه و یمن، می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b8c6900-fcd0-44bd-8a0c-14ba8c87c53e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات