728 x 90

دادخواهی خون شهیدان قیام آبان ۹۸ در شهرهای مختلف میهن

دادخواهی خون شهیدان قیام آبان ۹۸
دادخواهی خون شهیدان قیام آبان ۹۸

اسلامشهر: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان محمد طاهری شهید

محمد طاهری متولد خرداد ۱۳۷۹ -شهادت ۲۶ آبان ۱۳۹۸ شهید راه آزادی

محمد طاهری دانشجوی رشته مهندسی معماری ۱۸ساله ساکن شهرک قلعه‌میر بهارستان در۲۶ آبان ۹۸ در مسیر بازگشت به منزل سر آدران شهرک قلعه‌میر بهارستان با شلیک گلوله مزدوران یگان ویژه از ناحیه پهلو به‌شهادت رسید مراسم اولین سالگرد در روز دوشنبه ۲۶آبان ساعت ۱۴ تا ۱۵ بر مزار این «شهید راه آزادی میهن» واقع در دارالسلام اسلامشهر قطعه ۲۰ برگزار می‌شود.

 

 

کرج: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان ابراهیم کتابدار

ابراهیم کتابدار، در جریان اعتراضات خیابانی در ۲۵ آبان۹۸ بر اثر اصابت گلوله در کرج کشته شد.

 

 

کرج: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان وحید دامور

۲۷ آبان ۱۴۰۰ جمعی از فعالان سیاسی - مدنی با حضور بر مزار شهید وحید دامور از شهدای قیام خونین آبان، یاد و خاطره این «شهیدان راه آزادی میهن» را گرامی داشتند و اعلام کردند که از «۶۷ تا آبان دادخواه خون یاران هستند»

 

 

یزدانشهر اصفهان: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان امیرحسین داودوند

امیرحسین داودوند شهید قیام آبان دلاوری از یزدانشهر اصفهان
نوجوانی ۱۶ساله که در ۲۶آبان با شلیک مستقیم به ناحیه سر و شکم توسط یگان ویژه به‌شهادت می‌رسد.
امیرحسین قهرمان کیک بوکسینگ بود.

 

-دومین سالگرد شهید قیام آبان امیرحسین داودوند

 

اصفهان: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان محمد پورپیرعلی

محمد پورپیرعلی با شلیک مستقیم به ناحیه سر در یزدانشهر، نجف آباد اصفهان تاریخ ۲۶ آبان‌ماه ۹۸ در دم به‌شهادت رسید.

 

 

تویسرکان: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان علی سرتیپی

علی سرتیپی متولد۱۲ بهمن ۱۳۷۶ و ساکن شهریار بود او به هنگام شهادت ۲۲ساله بود.

در سالگرد تولد علی دلیر و قهرمان با تصاویری از او یادش را گرامی می داریم و علی در خاطره‌ها و در فردای آزادی میهن جاوید و زنده است. علی سرتیپی در اثر اصابت گلوله به شکم، روز ۲۶آبان ۱۳۹۸ در بیمارستان تأمین اجتماعی شهریار به‌شهادت رسید.
نیروهای حکومتی اجازه دفن پیکر او را در شهر محل سکونتش ندادند و خانواده علی پیکر او را در شهر تویسرکان استان همدان به خاک سپردند.

 

 

اردبیل: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان علی فتوحی کوهساره

مراسم دومین سالگرد علی فتوحی کوهساره با حضور خانواده و جمعی از آشنایان در آرامستان علی‌آباد اردبیل روز ۲۵آبان ۱۴۰۰ برگزار شد.

 

 

کامفیروز فارس: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان مهدی نیکویی

روز ۲۷آبان مراسم مهدی نیکویی شهید آبان ۹۸ در کامفیروز در استان فارس با حضور خانواده و بستگان و آشنایان برگزار شد. مهدی نیکویی علی‌آبادی ۲۰ساله اهل کامفروز، دانشجوی رشته حقوق‌دانشگاه آزاد شیراز بود.

مهدی نیکویی در تاریخ ۲۵آبان ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات سراسری مقابل کلانتری معالی‌آباد در خیابان معالی‌آباد شیراز در اثر اصابت گلوله زخمی و توسط مردم به بیمارستان کوثر شیراز منتقل شد. پس از ساعاتی فردی با شماره‌ای ناشناس با تلفن همراه عموی وی تماس گرفته و او را از کشته شدن برادر زاده‌اش مطلع کرده است.

پیکر این شهید روز پنجشنبه ۳۰آبان۹۸ از شهر شیراز به زادگاهش در روستای بیمور، بخش کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت منتقل شد و پس از تحویل به خانواده روز جمعه ۱آذرماه ۱۳۹۸، در قبرستان روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

 

گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان نقد علی رمضانی

دلیر مرد قهرمانی که در جریان اعتراضات خونین ۹۸ کمتر نامی از او برده شد، قهرمان شهید نقد علی رمضانی ساکن شهرستان بهارستان و شهرک گلستان بود.

او در اعتراضات سراسری در روز یکشنبه بیست و ششم آبان ماه ۹۸ شرکتی فعال داشت و دلیرانه می‌خروشید و می‌جنگید. نقد علی قهرمان وقتی می‌بیند در حین تظاهرات جوانی گلوله خورده و مجروح می‌شود به‌سرعت و بی‌باکانه خود را به وی می‌رساند تا نجاتش دهد اما مزدوران تا به دندان مسلح خامنه‌ای امانش نداده و او را هم مورد اصابت مستقیم گلوله قرار دادند.
مرد شجاع و شورشی ایران زمین، نقد علی قهرمان پس از اصابت گلوله در دم جان باخت و خون پاکش را نثار آزادی مردم ایران کرد.
تاریخ خود گواه هست که چنین دلاورانی تا به آخر در مسیر سعادت و سربلندی ایران جنگیدند و همین خونها خواهد بود که راه آزادی میهنمان ایران را باز خواهد کرد.

 

 

بروجرد: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان رضا معظمی گودرزی

"رضا معظمی گودرزی" از کشته‌شدگان آبان خونین ۱۳۹۸

پنجشنبه ۲۷آبان مراسم سالگرد رضا معظمی گودرزی در دومین سالگرد قیام آبان در بروجرد برگزارشد. در این مراسم عکس‌هایی از سایر شهیدان قیام آبان هم قرار داده شده بود و دوستان و آشنایان و خانواده رضا در این مراسم حضور داشتند.

 

-بروجرد: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان رضا معظمی گودرزی

 

تهران: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان علیرضا استوان

علیرضا استوان نوجوان ۱۷ساله‌ای اهل شهرک آلارد رباط کریم، ساعت ۷شب ۲۵آبان ۱۳۹۸ در جریان قیام آبان به اعتراضات مردمی پیوست و در میدان فرمانداری رباط کریم به ضرب گلوله پاسداران جنایتکار به‌شهادت رسید.

 

 

ملارد: گرامی‌داشت یاد شهید قیام آبان مهرزاد رضایی

مادر شهید: خدا حاضر و ناظر و آگاه است که بچه من رو از پشت با تیر زدن. من قاتلان را دیدم سه تا پژو عابران را میزدند.

چرا به کدامین گناه مهرزاد من فرقش دو نیمه شد. چرا یکی جواب من رو نداد یازده ماه من با پای شکسته می‌رفتم دادستانی قوه قضاییه مجبورم کردند به دادگاه‌های خارج از کشور رجوع کنم. داد بزنم هزاری هم که تهدیدم کنند، بکشنم، عیبی نداره من رو بکشن بچه من مظلوم بقیه بچه‌ها مظلوم نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم تا مجازات نشن من آروم نمی‌شم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b8df500-19da-4b33-abe8-34d04328d85e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات