728 x 90

خیزش مردم زاهدان با شعار حکومت اعدامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم؛ مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خیزش مردم زاهدان با شعار حکومت اعدامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم؛ مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر؛

خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن؛ برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم؛ این‌همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت؛

 

امروز جمعه ۲۹اردیبهشت، مردم زاهدان پس از نماز جمعه در خیابانهای این شهر دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان این هفته با شعارهای حکومت اعدامی نمیخوایم نمیخوایم، خشم و نفرت خود را از اعدامهای جنایتکارانه به‌خصوص اعدام سه زندانی قیام ابراز داشتند. آنها هم‌چنین شعار می‌دادند «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله»، «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن»، «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم»، «این‌همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «با این‌که بی‌تفنگیم، مثل مرد می‌جنگیم»، «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایید»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «آزادی آزادی آزادی». بر روی پلاکارد نمازگزاران شعار «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» و «سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت» نوشته شده بود.

تظاهر کنندگان هم‌چنین از مولوی عبدالغقار نقشبندی امام جمعه پیشین اهل سنت در راسک حمایت کردند. او روز گذشته گفت: «هر ملا و عالم و ریش سفید و سردار خائنی که از مردم بخواهد که خواسته‌هایشان را از مسیر قانونی پیگیری کنند، خائن به خون شهیدان وطن است... این نظام فاسد اصلاح ناپذیر است... . به خامنه‌ای خون‌خوار می‌گویم... . دیگه نیازی نیست به بلوچستان قاصد و هیأت اعزام بکنی و به ریش مردم بلوچ بخندی، ما خودمان حق خودمان را از حلقوم شما بیرون می‌کشیم».

 

خانم مریم رجوی گفت هموطنان بلوچ با خیزش دلیرانه خود در زاهدان، نشان دادند که پاسخ مردم ایران به اعدامهای وحشیانه، قیام و سرنگونی دیکتاتوری دینی است. جوانان شجاع زاهدان با شعار «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا‌پایان» و پلاکاردهای «سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت» بر استمرار قیام تا سرنگونی و استقرار دموکراسی و حاکمیت جمهور مردم ایران تأکید کردند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۹ می‌۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90b370e5-0aec-41e2-8522-e8c25304c079"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات