728 x 90

خیزش سنندج با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و اعتراض دانشگاه تهران با شعار «خونین تمام ایران از کردستان تا تهران»

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خیزش سنندج با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و اعتراض دانشگاه تهران با شعار «خونین تمام ایران از کردستان تا تهران»

 

روز یکشنبه دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به‌قتل فجیع مهسا امینی به‌دست نیروهای سرکوبگر در محوطه دانشگاه دست به تجمع و راهپیمایی زدند. روز شنبه ۲۶شهریور تظاهرات و اعتراضات مردم سقز که از اولین ساعات صبح شروع شده بود تا آخرین ساعات شب ادامه پیدا کرد و از ورود و خروج خودرو به سقز جلوگیری می‌شد. نیروهای سرکوبگر رژیم با موتورسیکلت و تجهیزات ضدشورش و با تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردم یورش بردند. شماری از تظاهر کنندگان دستگیر و دست کم ۱۰تن مجروح شدند. حضور گسترده و شجاعانه زنان در این اعتراضات چشمگیر بود. تظاهر کنندگان عکس خامنه‌ای را با شعار مرگ بر خامنه‌ای سنگباران کرده و به‌آتش کشیدند و با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، بی‌شرف بی‌شرف، می‌کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت و شهید نمی‌میرد به مقابله با مأموران جنایتکار پرداختند.

 

عصر شنبه مردم سنندج بپاخاستند و با شعار «سقز تنها نیست، سنندج پشتیبان است»، «سنندج حامی سقز است»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «می کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت» به خیابان‌ها ریختند. نیروهای سرکوبگر با گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به مقابله پرداختند. مردم سنندج با بستن جاده و با پرتاب سنگ و پاره کردن بنرهای حکومتی و تصویر قاسم سلیمانی به رویارویی با مزدوران پرداختند. شماری از تظاهر کنندگان مجروح و گروهی بازداشت شدند. خیزش مردم سنندج با وجود سرکوب شدید در طول شب هم ادامه یافت.

رژیم آخوندی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات اینترنت را در سقز و سنندج کُند و دچار اختلال و در برخی مناطق قطع کرد.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با درود بر مردم بپا خاسته سقز و سنندج و با درود بر دانشجویان دانشگاه تهران که با شعار ”خونین تمام ایران از کردستان تا تهران“ علیه قتل جنایتکارانه مهسا فریاد اعتراض سردادند گفت زنان دلاور و جوانان غیرتمند علیه جور و ستم آخوندها بپا می‌خیزند. خامنه‌ای و رئیسی و دیگر سردمداران رژیم باید پاسخ چهار دهه خون‌ریزی و جنایت علیه بشریت را بدهند. از این خونها سیلابی برخواهد خاست و به نظام منحوس ولایت فقیه برای همیشه پایان خواهد داد.

خانم رجوی اجلاس آتی مجمع عمومی ملل متحد را به اقدام فوری درباره جنایات این رژیم علیه زنان فراخواند و تأکید کرد پرونده جنایات این رژیم باید به‌شورای امنیت ارجاع و سردمداران آن در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ (۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d53c27d-2f7b-48a1-9eb4-1ff507c0376e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات