728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۸۷

خیزش زاهدان، ایرانشهر و سراوان با شعار مرگ بر خامنه‌ای، دهها شهید و مجروح تا ساعت ۱۴ به وقت ایران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۸۷

 

خیزش زاهدان، ایرانشهر و سراوان با شعار مرگ بر خامنه‌ای، دهها شهید و مجروح تا ساعت ۱۴ به‌وقت ایران

قیام مردم ایران در ۶هفته، ۲۰۳شهر را فرا گرفت، شمار شهیدان از ۴۵۰ و دستگیر شدگان از ۲۵هزار تن بیشتر است

 

بنا به گزارش سازمان مجاهدین خلق ایران، شمار شهیدان قیام سراسری مردم ایران طی ۶هفته که ۲۰۳شهر را فراگرفته است، بیش از ۴۵۰نفر است و شمار دستگیر شدگان از ۲۵هزار تن بیشتر است.

 

امروز جمعه ۶ آبان در چهل و سومین روز قیام دهها هزار تن از مردم زاهدان پس از نماز جمعه در مسجد مکی با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر مخبر» و «توپ تانک فشفشه خامنه‌ای باید گم بشه» به خیابان‌ها ریختند. از روز گذشته پاسداران در خیابانهای شهر گشت می‌دادند و تک‌تیراندازان خود را در ساختمانهای اطراف مسجد مکی مستقر کرده بودند. همزمان اعتراضهای مشابهی در سراوان و ایرانشهر و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان شکل گرفت.

 

نیروهای سپاه و یگان ویژه به‌سوی تظاهرکنندگان آتش گشودند، تا ساعت ۱۴ به‌وقت ایران دهها تن در زاهدان و سراوان شهید و مجروح شده‌اند. درگیری با پاسداران در سراوان و ایرانشهر و زاهدان هم‌چنان ادامه دارد. در میان شهیدان و مجروحان زنان و کودکان به‌چشم می‌خورند. مردم تعدادی از شهدا را به داخل مسجد مکی بردند. یکی از شهیدان کودکی است که در اثر اصابت گلوله به سرش به‌شهادت رسید. در زاهدان مردم برخی خیابان‌ها را بستند و به جنگ و گریز و مقابله با نیروهای تا دندان مسلح دشمن پرداختند.

 

خانم مریم رجوی به مردم زاهدان و سراوان و ایرانشهر، سوران و دیگر مناطق بلوچستان ایران که با فریادهای مرگ بر خامنه‌ای در هفتمین هفته قیام سراسری، ارکان رژیم آخوندها را به لرزه درآوردند درود فرستاد و گفت آنها درسی فراموش نشدنی به پاسداران و بسیجیان دادند. وی با سلام به جوانان برومند بلوچ که امروز به‌دست دژخیمان خامنه‌ای به‌شهادت رسیدند، عموم جوانان را به یاری مردم زاهدان فراخواند و تأکید کرد جهان باید این رژیم را به‌خاطر جنایت علیه بشریت طرد و مبارزه جوانان شورشگر را برای سرنگونی نظام ولایت فقیه به‌رسمیت بشناسد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ آبان۱۴۰۱ (۲۸ اکتبر۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20ddec4c-027c-4355-9481-d51b1e97ebd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات