728 x 90

خشم و ناآرامی در بازار بزرگ تهران، قلب تپنده ایران/ گزارشی از آسوشیتدپرس

بازار بزرگ تهران
بازار بزرگ تهران

با نزدیک‌تر شدن مرحله دوم تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران و پس از گذشت بیش از یک ماه از اولین مرحله، که تاثیرات جدی خود را بر ساختار اقتصادی رژیم نمایان کرده است خشم و نارضایتی از رژیم بیشتر شده است:

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس - ۲۳شهریور۹۷

فقط یک فروشگاه در میان هزاران فروشگاه در بازار بزرگ تهران می‌تواند تصویری از تاریک شدن وضعیت سراسری ایران را ارائه دهد.

یک فروشنده، گلدانهای خود را به یک مادر نشان می‌دهد که می‌خواهد قیمت هدایای ازدواج دخترش را در میان فروپاشی ارزش ریال ایران پرداخت کند.

یکی دیگر از فروشندگان با صدای بلند سیاست داخلی و فساد را به‌عنوان عامل مشکلات کشور سرزنش می‌کند. او در صحبت با روزنامه‌نگاران غر می‌زند، لعنت می‌فرستد و حتی علیه دولت فریاد سرمی‌دهد.

در حالی که این تنها یک لحظه کوچک در یک ملت ۸۰میلیونی است، این نشان‌دهنده خطر پیش رو برای حسن روحانی رژیم است.

 

برجام به حلقه طنابی بر گردن روحانی تبدیل شده است

توافق هسته‌یی امضا شده روحانی با قدرتهای جهان در حال حاضر به حلقه طنابی به دور گردن او که سخت سران با خوشحالی آن‌را تنگ می‌کنند تبدیل شده است...

بدتر از اینها هم در چشم‌انداز است...

برای قرنها، بازار ایران، ضربان قلب زندگی اقتصادی و سیاسی آن بوده است. در حالیکه بعضی از آنها اکنون در حومه‌های مجلل تهران به مرکز خریدهای بزرگ غربی شباهت دارند، کوچه‌های باریک بازار بزرگ، مغازه‌های شلوغ و نوازندگان سرگردان هنوز هم هزاران نفر را به خود جذب می‌کنند...

 

۹۰درصد مشکلات ناشی از جنگ و جدال داخلی است

علیرضا حسینی یکی از فروشندگان می‌گوید: "نود درصد از مشکلات ما به‌دلیل جنگ و جدالهای داخلی است. من نمی‌دانم چرا ولی دولت و ولی‌فقیه با هم اختلاف دارند. فقط ۵تا ۱۰درصد به‌خاطر آمریکا است."

پرسیدم چه چیزی باعث آشفتگی اقتصادی شده؟ محمد زاده دخالتهای پر هزینه خارجی رژیم ایران در سوریه را عنوان کرد.

او گفت: "این پول مردم است. ما کاری بدی نکرده‌ایم که این شایسته این وضعیت باشیم، اما آنها (منظورش رژیم آخوندی) پول‌های ما را به سوریه می‌فرستند."

گفتنی است که خبرنگاران خارجی هنوز در ایران نمی‌توانند به هر جایی که می‌خواهند بروند. با هر ایرانی در گوشه و کنار کشور صحبت کنند و حرفهای دل آنها را به رشته تحریر در آورند. از طرف دیگر موج سرکوب و اختناق نیز به‌عنوان یکی از اهرم های جدی رژیم مانع از آن می‌شود که شهروندان ایرانی به چپاول‌های میلیاردی باندهای حاکم اشاره کنند.

بی‌تردید روزی که دیوار ترس فرو بریزد، امواج خشم، فاصله میان خیابانها و بازار را به‌سرعت طی خواهد کرد و سرنگونی آخوندها نتیجه آن خواهد بود.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b7e2d41-0ec9-4a6a-8d98-fa031c5edb58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات