728 x 90

خزانه‌داری آمریکا ۹فرد و ۲نهاد رژیم ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه ۹فرد و ۲نهاد وابسته به رژیم ایران را تحریم کرد

تحریم شدگان توسط خزانه‌داری آمریکا عبارتند از: ‌ حسین عباسی، مجتبی معصوم پور، میلاد میرزا بیگی و حسین پرور از شرکت «نت پیگرد سماوات» و حامد قشقاوی، غلامرضا منتظمی، نادر طالب زاده، زینب مهنا طالب‌زاده و محمد باقر شیرین کار

تحریم شدگان وابسته به سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه پاسداران هستند

دو نهاد تحریم شده عبارتند از: ‌شرکت نت پیگرد سماوات و سازمان افق نو

لازم به یادآوری است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه سوم فروردین ۹۷ ده مقام و یک نهاد مستقر در ایران را به‌خاطر حملات سایبری تحت تحریم قرار داد.

خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ آمریکا روز جمعه ۱۰فرد و یک شرکت رژیم ایران را که در تلاش برای هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی و دهها شرکت و بخش‌هایی از دولت آمریکا از طرف دولت تهران بودند مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت تحریمها را علیه افراد متهم و مؤسسه «مبنا» اعمال می‌کند، شرکتی که دادستانهای آمریکایی آنرا برای کمک به سازمانهای رژیم ایران تحقیقاتی برای دزدی اطلاعات، توصیف کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا طی بیانه‌یی گفت: این حمله سایبری بیش از ۳۱تریلیون بایت از اطلاعات آموزشی و آثار فکری را از ۱۴۴دانشگاه آمریکا و ۱۷۶دانشگاه از ۲۱کشور خارجی دزدیده است.

مقامهای آمریکایی گفته‌اند این ۱۰نفر برای سپاه پاسداران کار می‌کنند. همچنین این افراد در مؤسسه «مبنا» فعالیت می‌کنند که طی سال‌های اخیر حملات سایبری انجام داده است.

غلامرضا رفعت نژاد، احسان محمدی، علی میرکریمی، عبدالله کریما، مصطفی صادقی، سجاد طهماسبی، محمدرضا صباحی، روزبه صباحی، ابوذر گوهری مقدم و بهزاد مصری کسانی هستند که در این پرونده از آنها نام برده شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیام نوروزی خود خبر داده بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه ایران اعمال می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a01a897-b4c4-4564-9461-336bfacffe69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات