728 x 90

خزانه‌داری آمریکا: جریمه شرکت «ام۳» و بانک امیگرانت به‌دلیل ارائه خدمات به نیروی انتظامی و دور زدن تحریم‌ها

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزرات خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۳۱شهریور، یک شرکت آمریکایی را به‌دلیل فروش صفحات ضدانعکاس پلاک خودرو به یک نهاد تحت کنترل نیروی انتظامی رژیم ایران و هم‌چنین یک بانک آمریکایی را نیز به‌دلیل صدور اوراق گواهی سپرده برای دو دلال ایرانی جریمه کرده است.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره نوشت: دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) تسویه‌حساب به‌مبلغ ۹میلیون و ۶۱۸هزار و ۴۷۷دلار با شرکت شرکت  ("ام۳") را اعلام کرد.

«ام۳» با پرداخت برای تسویه مسئولیت مدنی احتمالی خود در رابطه با ۵۴مورد نقض آشکار تحریم‌های OFAC علیه رژیم ایران ناشی از فروش صفحات پلاک انعکاسی توسط شرکت تابعه آن به یک نهاد رژیم ایران تحت کنترل نیروی انتظامی موافقت کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: بین سپتامبر ۲۰۱۶ و سپتامبر ۲۰۱۸،  East AG ۴۳  «ام ۳» سفارش از این محصول را به یک فروشنده با آگاهی از این‌که برای مشتری در ایران است، فروخت. علاوه بر این، یک کارمند آمریکایی از یکی دیگر از شرکت‌های تابعه «ام ۳» به‌طور عمده در این فروش‌ها شرکت داشت. OFAC تعیین کرد که نقض آشکار «ام ۳» فاحش بوده و خودش داوطلبانه آن را افشا کرده است.
سایت وزرات خزانه‌داری آمریکا در ادامه می‌افزاید، بانک امیگرانت حدود ۲۶سال برای دو فرد ساکن در ایران اوراق گواهی سپرده صادر کرده است و اشاره می‌کند که بین ژوئن ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۲۱ از طریق این اوراق ۳۰ تراکنش مالی در مجموع به‌مبلغ ۹۱هزار و ۵۱دلار و ۱۳سنت صورت گرفته است و بانک امیگرانت در این دوره از آدرس ایرانی و مکان ظاهری صاحبان این حساب اطلاع داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59daa737-258c-4044-9cad-a0dde0ec60e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات