728 x 90

خبرگزاری فرانسه: سه کشور اروپایی در نشست آژانس اتمی به‌دنبال محکوم کردن رژیم ایران خواهند بود

سه کشور اروپایی
سه کشور اروپایی

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۱۴خرداد در گزارشی از اولین روز نشست آژانس انرژی اتمی نوشت: سه کشور اروپایی در نشست آژانس اتمی با وجود مخالفت آمریکا به‌دنبال محکوم کردن رژیم ایران خواهند بود.

دیپلماتها به خبرگزاری فرانسه گفتند که انگلستان، فرانسه و آلمان در نشست هیئت‌مدیره آژانس که از دوشنبه آغاز می‌شود، با وجود مخالفت آمریکا، به‌دنبال محکوم کردن رژیم ایران به‌دلیل عدم همکاری با ناظر هسته‌یی سازمان ملل خواهند بود.
قدرتهای غربی از این نگرانند که رژیم ایران به‌دنبال تولید سلاح هسته‌یی است، ادعایی که جمهوری اسلامی همیشه آن را رد کرده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید رژیم ایران تنها کشور غیرهسته‌یی است که اورانیوم را تا سطح بالای ۶۰درصد غنی‌سازی می‌کند، در عین‌حال به انباشت ذخایر بزرگ اورانیوم ادامه می‌دهد.
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در افتتاحیه نشست روز دوشنبه بار دیگر نگرانی‌های خود را تکرار کرد و گفت: صحبت درباره سلاحهای هسته‌یی غیرقابل قبول است،
گروسی با اشاره به نظارت محدودی که اکنون آژانس بر برنامه هسته‌یی تهران دارد، هشدار داد که «شکاف دانش کنونی... بازگشت به دیپلماسی را بسیار دشوار می‌کند».
دیپلماتها به خبرگزاری فرانسه گفتند که اقدام برای ارائه درخواستی علیه رژیم ایران در هیأت مدیره ناشی از فوریت برای واکنش به وخامت اوضاع بود.

خبرگزاری رویترز در همین رابطه نوشت: سه کشور اروپایی پیش‌نویس قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که توسط رویترز دیده شده است، از رژیم ایران می‌خواهد دسترسی به مکانها و مواد مورد نیاز آژانس برای تحقیقات در مورد آثار اورانیوم و هم‌چنین برای انجام عملیات را فراهم کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a995bfd-fa6d-487d-a71b-6e0f81d72bd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات