728 x 90

خبرگزاری فرانسه: پنس معاون سابق رئیس‌جمهور و تراس نخست‌وزیر سابق بریتانیا از گروه اپوزیسیون تبعیدی ایران حمایت کردند

خانم مریم رجوی و مایک پنس - عکس از خبرگزاری فرانسه
خانم مریم رجوی و مایک پنس - عکس از خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از گردهمایی ایران آزاد ۲۰۲۳ که روز ۱۰تیر در پاریس برگزار شد نوشت: پنس معاون رئیس‌جمهور سابق و تراس نخست‌وزیر سابق بریتانیا از گروه اپوزیسیون تبعیدی ایران حمایت کردند.
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و لیز تراس، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، روز شنبه از یک جنبش اپوزیسیون تبعیدی ایران حمایت کردند و «مماشات» غرب از مقامات رژیم ایران را محکوم کردند.
آنها برای نشست سازمان مجاهدین خلق ایران در خارج از پاریس سخنرانی کردند. همزمان هزاران نفر از حامیان این گروه تظاهراتی را در مرکز پایتخت فرانسه برگزار کردند که در ابتدا توسط پلیس ممنوع شده بود.
سازمان مجاهدین خلق و شاخه سیاسی آن، شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) توسط چندین مقام بلندپایه سابق آمریکایی و اروپایی حمایت می‌شوند.
پنس، معاون رئیس‌جمهور در دوره دونالد ترامپ در کنفرانسی در اور سوراواز (Auvers-sur-Oise) در خارج از پاریس گفت به‌دنبال جنبش اعتراضی که در ماه سپتامبر شروع شد رژیم ایران هرگز ضعیف‌تر از امروز نبوده است.
او گفت: این فقط یک اعتراض دیگر نیست، بلکه آغاز یک انقلاب برای آزادی است. وی اضافه کرد: «یکی از بزرگ‌ترین دروغهایی که رژیم حاکم به جهان فروخته این است که هیچ جایگزینی وجود ندارد».
پنس که شخصاً در این نشست سخنرانی کرد و سال گذشته با مریم رجوی رهبر مجاهدین خلق در مقر آن در آلبانی ملاقات کرد گفت هیچ رژیم ظالمی نمی‌تواند برای همیشه دوام بیاورد...

او گفت این رژیم‌ها جسور شده‌اند، زیرا جهان آزاد به اندازه کافی کاری نکرده است. من هرگز امید به ایرانی آزاد و دموکراتیک را از دست نخواهم داد».
او اضافه کرد: دموکراسی در سرتاسر جهان در معرض تهدید است. اکنون زمان آن است که به آرامش و مماشات پشت کنیم.
مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ترامپ، یکی دیگر از حامیان برجسته این گروه، نیز از طریق لینک ویدیویی نسبت به بستن هر گونه توافق جدید با تهران در زمینه برنامه هسته‌یی این کشور هشدار داد و گفت که این یک فاجعه برای مردم ایران و جهان خواهد بود.
دیگر حامیان برجسته مجاهدین خلق شامل استفان هارپر، نخست‌وزیر سابق کانادا و گای ورهوفستات، نخست‌وزیر سابق بلژیک و نماینده برجسته پارلمان اروپا بودند.
مریم رجوی در این جلسه گفت: مماشات با رژیم آخوندها ممکن است منجر به خون‌ریزی بیشتر در میان مردم ما شود و اضافه کرد حفاظت از ولی‌فقیه علی خامنه‌ای از سقوط اجتناب‌ناپذیرش «بیهوده» است.

پلیس پاریس هفته گذشته با بیان این‌که تجمع آنها به‌دلیل خطر تنش با دیگر جناح های ایرانی و خطر حمله ممنوع شده است، خشم این گروه را برانگیخت.
اما دادگاه اداری پاریس این ممنوعیت را که به‌گفته مجاهدین خلق نمونه‌ای از «مماشات» غرب با ایران بود، لغو کرد.
هزاران نفر در میدان ووبان (Vauban) در مرکز پاریس برای این تظاهرات با حامیانی که از گوشه و کنار اروپا آمده بودند، تجمع کردند.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/218479ba-10fc-4d43-bfa6-596254c4ba64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات