728 x 90

خبرگزاری فرانسه: دو ماه پس از اعتراضات در دی ماه گذشته نارضایتی وسیع ایران را در بر گرفته است

قیام سراسری مردم ایران دی 96
قیام سراسری مردم ایران دی 96

خبرگزاری فرانسه در گزارشی راجع به اعتراضات اجتماعی در ایران پس از قیام سراسری نوشت: دو ماه پس از موج گسترده و بی‌سابقه اعتراضات در دی ماه گذشته نارضایتی وسیع از گران شدن مستمر مایحتاج زندگی و بیکاری گسترده، ایران را در بر گرفته است.

این خبرگزاری با اشاره به اعتصابات کارگری، از جمله  اعتصاب کارگران کارخانه ماشین‌سازی هپکو در اراک و اعتراضات کارگران فولادسازی اهواز. که  ماهها حقوق نگرفته‌اند، می‌نویسد:‌ این اعتراضات نشان  از ادامه همان نارضایتهایی دارند که دو ماه پیش، به موج وسیع و سراسری اعتراضات دامن زد. علت این اعتراضات، شرایط نابسامان اجتماعی بود، اما این اعتراضات در عین‌حال متوجه سیاست خارجی پرهزینه کشور و همچنین نظامی سیاسی رژیم ایران بود»

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یکی از شهروندان می‌نویسد: ‌به‌عنوان نمونه، بهای برنج ظرف چند ماه گذشته حدود ۶۰درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری نیز در بین جوانان بین ۱۵تا ۲۴سال حتی بیش از ۲۸درصد اعلام شده است.

ریال ظرف ۶ماه گذشته در قیاس با دلار آمریکا حدود یک چهارم ارزش خود را از دست داده است.

اما  تلاشهای بانک مرکزی برای مانع شدن از روند نزولی ارزش ریال کم اثر بوده و تاثیری کوتاه مدت و محدود بر بازار مالی ایران داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a087655c-b395-49ec-8be4-92da410be8cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات