728 x 90

خبرگزاری فرانسه: درخواست کارشناسان و سازمانهای حقوق‌بشری از کمیسر عالی حقوق‌بشر برای توقف حکم اعدام محمد جواد وفاقی ثانی

زندانی سیاسی جواد وفایی ثانی
زندانی سیاسی جواد وفایی ثانی

خبرگزاری فرانسه

درخواست کارشناسان و سازمانهای حقوق‌بشری از کمیسر عالی حقوق‌بشر

برای توقف حکم اعدام محمد جواد وفایی ثانی

شورای ملی مقاومت اعلام کرد

اتهام این زندانی حمایت از مجاهدین خلق است

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل تأیید کرد که این نامه را دریافت کرده است

 

خبرگزاری فرانسه ۲۹تیر ۱۴۰۲:

ده‌ها سازمان و کارشناس حقوق‌بشر از کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل خواسته‌اند تا برای جلوگیری از اعدام قهرمان بوکس ایران که به‌دلیل نقشش در اعتراضات سال ۲۰۱۹ -۱۳۹۸ محکوم شده بود، فوری مداخله کند.

بر اساس نامه‌یی که شب گذشته برای وولکر تورک ارسال شد این درخواست پس از آن مطرح شد که محمدجواد وفایی ثانی روز چهارشنبه قبل از انتقال به انفرادی زندان وکیل‌آباد مشهد تأیید حکم اعدام خود را دریافت کرد.

در این نامه که به امضای گروه‌های حقوق‌بشری بین‌المللی رسیده، آمده است: «ما خواستار مداخله فوری علنی شما برای نجات جان زندانی سیاسی ایرانی (محمد جواد وفایی ثانی) هستیم.

رئیس سابق دیوان کیفری بین‌المللی، ۱۹ مقام فعلی و پیشین سازمان ملل، وزیران سابق دولت و هفت برنده جایزه نوبل از جمله امضاکنندگان این نامه بودند که توسط خبرگزاری فرانسه دیده شد.

خبرگزاری فرانسه افزود:

قهرمان بوکس ۲۷ساله مشهدی به‌دلیل شرکت در تظاهرات ضددولتی در آبان ماه ۹۸ دستگیر شد که جرقه آن بر اثر افزایش ناگهانی قیمت سوخت‌زده شد.

شورای ملی مقاومت گفته است که اتهامات او شامل حمایت از مجاهدین خلق است.

در نامه به وولکرترک تصریح شده است که محمد جواد وفایی ثانی چند ماه قبل از صدور حکم اعدام به اتهام «افساد فی الارض» شکنجه شده بود.

به گفته گروه‌های حقوق‌بشری از جمله عفو بین‌الملل مستقر در لندن، ایران سالانه بیش از هر کشور دیگری غیر از چین افراد را اعدام می‌کند.

یک هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل اوایل ماه جاری اعلام کرد که رژیم ایران هفت مرد را در ارتباط با تظاهرات امینی اعدام کرده است و از تهران خواسته است که این رویه «ترسناک» را متوقف کند.

در نامه خطاب به کمیسر عالی حقوق‌بشر آمده است: «این اعدام‌های سیاسی تلاشی بی‌رحمانه از سوی مقامات برای ترساندن و ساکت کردن جمعیتی است که به‌طور فزاینده‌یی ناراضی هستند و دیگر حاضر به پذیرش حکومت فاسد و ظالمانه‌شان نیستند»

ما از شما می‌خواهیم که در یک فراخوان علنی فوری از مقامات رژیم ایران خواستار توقف حکم اعدام قریب‌الوقوع (وفایی ثانی) شوید

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل تأیید کرد که این نامه را دریافت کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10d0a703-e5bb-49ee-9e53-adf97c2f5b94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات