728 x 90

خبرگزاری فرانسه: دانشجویان ایران در یک حرکت اعتراضی نادر

گرامیداشت جانباختن ده تن در حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
گرامیداشت جانباختن ده تن در حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه ۹دی ۹۷در ارتباط با تظاهرات دانشجویان در تهران گزارش داد:‌ «صدها دانشجو روز یکشنبه برای دومین روز اعتراضاتی را برگزار کردند و از کارگزاران رژیم در دانشگاه خواستند در رابطه با تصادف اتوبوس حامل دانشجویان که ۱۰کشته بر جای گذاشت، استعفا بدهد.

در یک نمایش نادر از حرکات اعتراضی، این دانشجویان در میدانی که به دانشگاه آزاد منتهی می‌شد عکسهای قربانیان تصادف سه‌شنبه را در دست داشتند. دانشجویان از علی‌اکبر ولایتی مدیر این دانشگاه و از هیات معتمدین این دانشگاه خواستند استعفا بدهند».

 

لازم به یادآوری است که  بدنبال جانباختگان ۱۰تن در حادثه اتوبوس دانشگاه  طی روزهای شنبه  و یکشنبه ۸و ۹دیماه دانشجویان و خانواده‌های  دانشجویان در  اعتراض به جانباختن عزیزانشان در این  دانشگاه تجمع کرده و خواستار پاسخگویی و استعفای کارگزاران رژیم در این دانشگاه شدند.

 

در رابطه با تظاهرات دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیق دانشگاه آزاد تهران، شورای ملی مقاومت ایران امروز یکشنبه ۹دی ۹۷طی اطلاعیه‌یی با عنوان "تظاهرات و اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد تهران برای دومین روز متوالی" نوشت:

روز یکشنبه ۹دی ماه دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران برای دومین روز متوالی در اعتراض به جان‌باختن ۱۰تن از همکلاسیهای خود در جریان سانحه اتوبوس دست به تظاهرات زدند. در جریان این حرکت اعتراضی رئیس دانشگاه به‌جای پاسخگویی به دانشجویان با ماشین از دانشگاه فرار کرد. روز شنبه نیز هزاران دانشجو به همین خاطر دست به تظاهرات زدند. دزدیهای نجومی سردمداران رژیم آخوندی و حیف و میل سرمایه‌های مردم، ایران را یکی از آسیب‌پذیرین کشورها در مقابل وقایع و حوادثی مانند تصادفاًًت رانندگی، آتش سوزی، زلزله و... کرده است.

رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد، علی‌اکبر ولایتی، مشاور خامنه‌ای و وزیر خارجه سابق رژیم است و سرنخ امور این دانشگاه در بیت خامنه‌ای است.

تظاهرات دو روز اخیر در حالی برگزار شد که مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی و مزدوران لباس‌شخصی در مقابل این دانشگاه و عوامل وزارت اطلاعات موسوم به «حراست» و مزدوران بسیجی در داخل دانشگاه درصدد بودند از شکل‌گیری هر گونه اعتراض جلوگیری کنند.

دانشجویان شعار می‌دادند: دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ ولایتی، ولایتی، مسئول این جنایتی؛ مسئول بی‌لیاقت استعفا استعقا؛ مسئول بی‌لیاقت محاکمه، محاکمه. دانشجویان در مقابل محل ریاست دانشگاه شعار دادند: بی‌شرف، بی‌شرف، قاتل بیا بیرون. مأموران سرکوبگر برای جلوگیری از گسترش تظاهرات و اعتراضات پس از شروع تظاهرات اجازه ورود دانشجویان به دانشگاه را نمی‌دادند. شماری از دانشجویان با نشستن در وسط خیابان رفت و آمد اتوبوسها و خودروها را در دانشگاه متوقف کردند.

دانشجویان در این تجمعات و تظاهرات به ترفندهای رژیم برای سرپوش نهادن بر ابعاد فاجعه و برکناری عناصر دست‌چندم برای در بردن مسئولان اصلی این جنایت اعتراض کردند. آنها همچنین با هو کردن و شعار رو به میهن پشت به دشمن مانع سخنرانی کارگزاران رژیم شدند.

مقاومت ایران با تسلیتهای صمیمانه به‌خاطر دانشجویان جان‌باخته و با آرزوی بهبودی سریع برای مصدومان، بر این حقیقت تأکید می‌کند که مسئول اصلی این فجایع فاشیسم دینی حاکم بر ایران است که با چپاول و هزینه‌های نجومی سرکوب و تروریسم باعث شده که ایران بیشترین قربانی را در این‌گونه حوادث داشته باشد.

 

دانشجویان علوم و تحقیقات در گرامی‌داشت دانشجویان جانباخته به‌دنبال فراخوان روز گذشته مادر یکی از جانباختگان، امروز یکشنبه ۹دی۹۷ برای  دومین روز متوالی در میدان دانش دانشگاه علوم و تحقیقات تجمع کردند. دانشجویان برای تحقق مطالبات و خواسته‌هایشان تجمع کردند.

 نیروهای حراست و امنیتی سرکوبگر دانشگاه تلاش کردند از برگزاری تجمع ممانعت کنند، اما دانشجویان تجمع اعتراضی خود در میدان دانش دانشگاه علوم تحقیقات را شروع کردند. دانشجویان به‌دنبال اعتراض گسترده خود که با همراهی و حضور پررنگ خانواده‌ها و سخنرانی مادران دانشجویان جانباخته برگزار گردید خواهان برکناری و محاکمه مسببان و مشخصاً ولایتی ریاست دانشگاه آزاد و مشاور ولی‌فقیه ارتجاع شدند و با تنظیم یک طومار ۹ماده‌ای مطالبات خود را اعلام نمودند.

بخشی از بیانیه دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات:

باز فریادمان این است که به کدامین گناه کشته شدید؟!..... اما ما ایستاده‌ایم و این خاک سرشته از خونمان را بایستی که دوباره بسازیم و دلیل ایستادن ما در این جایگاه همین است و بس! ما تا جان در بدن داریم دیگر تن به ذلت و خفت و خواری نخواهیم داد. ما ایستاده‌ایم که بگوییم دیگر توان دیدن چنین صحنه‌هایی بر ما نیست و بر ما نیز جایز نیست که ببینیم و دم بر نیاوریم. ما دیگر سکوت نخواهیم کرد و با هیچ انگ و برچسبی از میدان خارج نخواهیم شد! مگر خون ما از خون ده عزیز همکلاسی‌مان رنگین‌تر است!‌ چه سود و چه حاصل این تن به سازش و خفت!‌ ما تا به آخر خواسته‌هایمان را پیگیرانه و با جدیت تمام تا محقق شدن آنها دنبال می‌کنیم. چون نمی‌خواهیم مجدداً خواسته‌هایمان به بهای ریختن خون عزیزان فرهیخته و انسانهای شریف بیانجامد هم دانشگاهیهای عزیز! ما تا حرف می‌زنیم سریع با انواع لطایف الحیل می‌خواهند که ما را از صحنه خارج کنند!‌ تا می‌گوییم چرا و چرا و چرا؟؟؟ سریع می‌گویند که این چراها سیاسی است!

 

طهرانچی از ایادی رژیم به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات بل عبور خودرو از روز دانشجویان پا به فرار گذاشت. دانشجویان مسیر او را بسته بودند ولی وی حاضر نشد در مقابل دانشجویان معترض ظاهر شود.

آخوند محمدجعفر منتظری دادستان کل رژیم از ترس اوج گرفتن تظاهرات دانشجویی و با هدف آرام کردن آنها به این دانشگاه رفت. اما دانشجویان خشمگین وی را مورد باز خواست قرار دادند.

 

افشای اقدام کارگزاران در دانشگاه علوم و تحقیقات توسط دانشجویان کارگزاران رژیم در دانشگاه علوم و تحقیقات به‌منظور لاپوشانی نقش خودشان در کشته و زخمی شدن دانشجویان این دانشگاه در جریان سقوط اتوبوس، در یک اقدام احمقانه به شستن سایر اتوبوس های این دانشگاه اقدام کردند تا به‌عنوان اتوبوسهای نو به دانشجویان قالب کنند. اما دانشجویان آگاه این دانشگاه این اقدام شیادانه را افشا کردند.

 

روز گذشته شنبه ۸دیماه ۹۷ دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در تهران در اعتراض به جانباختن ۱۰تن در جریان سقوط اتوبوس، در میدان این دانشگاه تجمع کردند. رژیم آخوندی در وحشت از گسترش اعتراضات دانشجویان، مأموران سرکوبگر انتظامی و لباس‌شخصی خود را در مقابل این دانشگاه مستقر کرده بود. دانشجویان سپس در مقابل محل ریاست دانشگاه خطاب به مزدوران رژیم شعار بی‌شرف بی‌شرف و قابل بیا بیرون سر دادند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f2d3cfa-6a84-4f2e-b290-9b21634a4407"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات