728 x 90

خبرگزاری فرانسه: دادگاه مجوز تجمع مخالفان ایرانی در روز شنبه در پاریس را صادر کرد

تظاهرات ایرانیان آزاده - عکس از آرشیو
تظاهرات ایرانیان آزاده - عکس از آرشیو

وبسایت لورینت لوژور به‌نقل از خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۹تیرماه در گزارشی از اطلاعیه دادگاه فوری پاریس به‌سود مجاهدین و مقاومت ایران برای تجمع و گردهمایی ایران آزاد در پاریس نوشت: دادگاه مجوز تجمع مخالفان ایرانی در روز شنبه در پاریس را صادر کرد.
دادگستری فرانسه روز جمعه مجوز تجمع مخالفان ایرانی در روز شنبه در پاریس را صادر کرد که در ابتدا به‌دلیل مخاطرات برهم زدن نظم عمومی توسط مقامات ممنوع شده بود.

این راهپیمایی به فراخوان شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) - یکی از سازمانهای اصلی اپوزیسیون در خارج از ایران - برگزار می‌شود که امیدوار است هزاران نفر از سراسر اروپا را گردهم بیاورد و علیه سرکوب اعتراضها در ایران بسیج شود.
شورای ملی مقاومت ایران NCRI تأکید می‌کند که این تجمع با هدف حمایت از قیام مردم ایران برای آزادی و دموکراسی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به افزایش بی‌سابقه تعداد اعدامها در ایران برگزار می‌شود.
شورای ملی مقاومت ایران NCRI ویترین سیاسی سازمان مجاهدین خلق ایران (ام.یی.کی) است.
ساعت(۱۲:۰۰ بعدازظهر) حکم پلیس ۲۴ژوئن که این تظاهرات را ممنوع کرده بود، معلق شد. با توجه به این‌که این فرمان حمله‌یی جدی و آشکارا غیرقانونی به آزادی تظاهرات است، روز جمعه بیانیه مطبوعاتی دادگاه را نشان می‌دهد. دادگاه گفت که به‌ویژه به تعهد برگزار کنندگان برای افزایش بسیار چشمگیر خدمات امنیتی ارائه شده توسط یک شرکت تخصصی و استفاده از خدمات امنیتی ده انجمن شرکت‌کننده در تظاهرات توجه کرده است».
دبیرخانه شورای ملی مقاومت در بیانیه‌یی که برای خبرگزاری فرانسه ارسال کرد، از پیروزی عدالت به نفع مقاومت ایران استقبال کرد. در این بیانیه آمده است: «بنابراین، عدالت فرانسه اجازه نداد که دموکراسی و آزادی بیان قربانی معامله با فاشیسم مذهبی حاکم در ایران به بهانه امنیت شود». «تجربه چهار دهه اخیر نشان داده است که مماشات در برابر رژیم تنها آنرا در سرکوب، دار زدن و تروریسم جسورتر می‌کند».
مقر پلیس پاریس تصمیم خود را با توجه به این‌که این تظاهرات احتمالاً به‌دلیل شرایط ژئوپلیتیکی باعث اختلال در نظم عمومی می‌شود توجیه کرده بود.

در سال۲۰۱۸، مقامات فرانسوی به‌طور افراطی یک حمله با مواد منفجره علیه تجمع چند هزار نفری شورای ملی مقاومت ایران NCRI در ویلپنت نزدیک پاریس را خنثی کردند.
چندین نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی که به سفارت در وین اعزام شده بود، اسدالله اسدی، که هماهنگ‌کننده این پروژه محسوب می‌شود، دستگیر شده بودند. او که توسط دادگستری بلژیک محکوم شده بود، اخیراً آزاد شد و ماه گذشته در چارچوب تبادل زندانیان با مقامات تهران به ایران بازگشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b11e822-48f9-4d19-afd7-5a29ba65df87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات