728 x 90

خبرگزاری فرانسه:‌ ابراز انزجار شورای ملی مقاومت از بسته شدن پرونده قتل دکتر کاظم رجوی

دادگستری سوئد
دادگستری سوئد
  • خبرگزاری فرانسه: شورای ملی مقاومت با انزجار از بستن پرونده قتل کاظم رجوی اعلام کرد:
  • سوئیس به جای بستن پرونده باید برای سران رژیم حکم جلب بین‌المللی صادر کند.

خبرگزاری فرانسه ۲۱خرداد گزارش داد: مطابق مراسلات رسمی به دست آمده توسط خبرگزاری فرانسه این هفته، دادستانهای سوئیس در حال آماده‌سازی برای بستن پرونده علیه ۱۴ مظنون در ترور کاظم رجوی هستند.

کاظم رجوی، چهره برجسته دانشگاهی و مخالف رژیم ایران، ۴اردیبهشت ۱۳۶۹ در منطقه کوپه واقع در نزدیکی ژنو به ضرب گلوله کشته شد. سوئیسی‌ها به مقام‌های رژیم ایران که دستور این قتل را صادر کردند مشکوک شدند و به‌زودی لیستی از ۱۳ ایرانی را که مظنون به شرکت در این ترور بودند آماده کردند. در سال۱۳۸۵، این کشور برای وزیر اطلاعات وقت، علی فلاحیان حکم جلب بین‌المللی صادر کرد چرا که مظنون به صدور این قتل بود.

اکنون دفتر دادستانی سوئیس می‌گوید محدوده زمانی بررسی این پرونده پایان یافته و بسته می‌شود.

خبرگزاری فرانسه افزود: شورای ملی مقاومت ایران نسبت به بسته شدن پرونده ابراز انزجارکرد.

این شورا در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: "مقاومت ایران قویاً به بسته شدن پرونده قتل پروفسور کاظم رجوی معترض بوده و آن را محکوم می‌کند."... شورای ملی مقاومت ایران که توسط مریم رجوی هدایت می‌شود تأکید کرد سوئیس باید به جای بستن پرونده، حکم جلب بین‌المللی برای سران رژیم ایران صادر کند شورا از جمله به حسن روحانی و علی خامنه‌ای اشاره و اعلام کرد آنها در طراحی و صدور دستور ترور نقش داشتند. شورای ملی مقاومت گفت: «احکام جلب بین‌المللی باید برای کسانی که این قتل تروریستی را دستور داده و به اجرا گذاشتند، صادر شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/738aa10a-ceb3-4aa1-9e9f-c08dd7f73587"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات