728 x 90

خبرگزاری رویترز: آلبانی سفیر و یک دیپلمات رژیم ایران را اخراج کرد

وزارت خارجه آلبانی در تیرانا
وزارت خارجه آلبانی در تیرانا

خبرگزاری رویترز از اخراج دو دیپلمات تروریست اطلاعاتی رژیم در آلبانی به‌خاطر درگیر بودن آنها در فعالیتهایی که امنیت این کشور را به خطر می‌اندازد خبر داد.

رویترز نوشت: وزارت‌خارجه(آلبانی) روز چهارشنبه۲۸آذر۹۷ گفت، آلبانی سفیر ایران و یک دیپلمات دیگر را به‌خاطر «صدمه به امنیت ملی آن» اخراج کرده است.

رویترز افزود: آلبانی دو نفر را تعیین هویت نکرد و نگفت چه زمانی اخراج شدند یا آیا آنها این کشور عضو ناتو را ترک کرده‌اند، اما به رویترز گفتند که با شرکای متحد خود در مورد این تصمیم‌گیری مشورت کرده بودند.

دیپلمات ایرانی که رویتر با آن تماس گرفت به سؤالات پاسخی نداد و تماسها با سفارت ایران در تیرانا بدون جواب ماند.

خبرگزاری رویترز در ادامه نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که نقش عمده‌یی در دستور ترامپ در ماه مه برای بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی بین‌المللی سال ۲۰۱۵با رژیم ایران داشت علناً از این تصمیم آلبانی حمایت کرد.

جان بولتون در توییترش نوشت: «نخست وزیر آلبانی ادی راما همین اینک سفیر ایران در آلبانی را اخراج کرد و به رهبران ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد ». «ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی در حالیکه آنها در مقابل رفتار خودسرانه ایران در اروپا و در سراسر جهان، قیام کرده‌اند ایستاده‌ایم».

 

جان بولتون و رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک که اکنون یکی از وکلای ترامپ است از مجاهدین در آلبانی بازدید کرده‌اند جایی که آنها یک کمپ بزرگ نزدیک روستای مانز کنار دریایی آدریاتیک بنا کرده‌اند.

 

 

سایت عرب نیوز به‌نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: آلبانی دیپلماتهای ایرانی را به‌خاطر« صدمه به امنیت» اخراج می‌کند

جان بولتون در پیامی توییتری نوشت« نخست‌وزیر ادی راما هم اینک سفیر ایران را اخراج کرد در نشانه‌ای به رهبران رژیم ایران که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد»‌.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: آلبانی روز چهارشنبه گفت دو دیپلمات ایرانی را بدلایل امنیتی اخراج کرده است و مقامات آمریکایی یکی از آنان را سفیر شناسایی کرده و گفتند این دو برای « حملات تروریستی» در این کشور بالکان طراحی کرده بودند.

الدیرا پرندی Edlira Prendi سخنگوی وزارت‌خارجه آلبانی به خبرنگاران گفت: « این دیپلمات ها مظنون به شرکت در فعالیتهایی بودند که به امنیت این کشور صدمه می‌زد» وی افزود که این تصمیم در مشورت با سایر کشورها گرفته شده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌یی از این اقدام استقبال کرد و این دو دیپلمات را بعنوان« دو مأمور ایرانی که حملات تروریستی را در آلبانی طراحی می‌کردند توصیف کرد».

 

خبرگزاریهای بین‌المللی چهارشنبه شب ۱۹دسامبر اخراج دو دیپلمات تروریست اطلاعاتی رژیم در آلبانی به‌خاطر درگیر بودن آنها در فعالیتهایی که امنیت این کشور را به خطر می‌اندازد اعلام کردند.

وزارت اروپا و امور خارجه در آلبانی خاطرنشان کرد تصمیم اخراج دیپلمات تروریستهای اطلاعاتی در مشورت با کشورهای متحد گرفته شده است زیرا فعالیتهای آنان در آلبانی در نقض استاتوی دیپلماتیک جریان داشت.

آسوشیتدپرس گزارش کرد آلبانی دو دیپلمات رژیم ایران را به دلایل امنیتی اخراج کرده است. آسوشیتدپرس خاطرنشان می‌کند که آلبانی محل سکونت بیش از ۲۰۰۰تن از اعضای گروه اپوزیسیون در تبعید مجاهدین خلق می‌باشد که از عراق به آنجا منتقل شده‌اند.

متعاقباً جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: نخست‌وزیر آلبانی ادی راما سفیر رژیم ایران را اخراج کرد و به رهبران رژیم ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد. ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی ایستاده‌ایم و این در حالی است که آنها به مقابله با رفتار خودسرانه رژیم ایران در اروپا و در سراسر جهان برخاسته‌اند.

آخرین خبر حاکی از این است که یکی از دیپلمات تروریستهای اخراجی محمدی‌نیا سفیر رژیم آخوندها در آلبانی است. این فرد که یک مأمور اطلاعات این رژیم و از اعضاء هیأت مذاکره برجام با آمریکا بود قبلاً توسط مقاومت ایران افشا‌ شده بود.

یادآوری می‌کنیم که ادی راما نخست‌وزیر آلبانی در ۳۰فروردین ۱۳۹۷توطئه تروریستی علیه گردهمایی نوروزی مجاهدین در آلبانی را که با حضور خانم مریم رجوی و شهردار جولیانی برگزار می‌شد افشا کرد. ادی راما گفت من معتقدم در رابطه با مجاهدین ما کار درستی انجام دادیم... ما جزو گروه کشورهای اروپایی – آتلانتیک هستیم که به شیوه مشابه مورد تهدید هستند. من معتقدم تمام این کشورها علیه تهدیدهای تروریستی اقدام می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d883164-102f-4cf1-97a1-363d82f09307"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات