728 x 90

خامنه‌ای و درخواست «صدای واحد»! در جنگ گرگها در ریاست‌جمهوری پزشکیان

جلسه خامنه‌ای با مجلس ارتجاع و پزشکیان
جلسه خامنه‌ای با مجلس ارتجاع و پزشکیان

خامنه‌ای و درخواست «صدای واحد»!

در جنگ گرگها در ریاست‌جمهوری پزشکیان

پس از پتک‌های کوبندهٔ تحریم به‌عنوان پیام‌های حتمیت سرنگونی

بر بساط انتخابات رژیم

 

خامنه‌ای

باید صدای واحدی از کشور شنیده شود تا کسانی که در دنیا گوش تیز کردند

که نشانه‌های اختلاف و دو گانگی را پیدا کنند مأیوس شوند

 

تعامل سازنده و آرزوی موفقیت پزشکیان به شرط چاقو!

پیروزی او پیروزی همه ما است این را باید واقعاً از بن دندان باور داشت

اما... !

آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین باشه، صادق باشه متدین باشه

از بن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشه

 

فاتحه خواندن به شورای راهبری پزشکیان به ریاست ظریف

و شاخصهای اعلام شده از سوی ظریف در تلویزیون رژیم

 

خامنه‌ای:

ایمان یک شاخص مهم است

امید به آینده و نگاه مثبت به افق شاخص مهم دیگر است

به کسانی که نگاهشان به افق تاریک است و معتقدند نمی‌شود کاری کرد

نمی‌توان مسئولیت‌های مهم و کلیدی داد

 

تشرّع، اشتهار به صداقت و پاکدستی، نداشتن سابقه سوء، برخورداری از نگرش ملی

و غرق نشدن در مسائل سیاسی و جناحی و کارآمدی را از معیارهای ضروری دیگر برای اعضای کابینه دولت چهاردهم

 

هم رئیس‌جمهور منتخب و هم مجلس باید این معیارها را رعایت کنند

 

مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی مردم شود

سیاه‌نمایی کردن، منفی‌بافی کردن

ممنوع!

 

غزه هم‌چنان مسأله اول دنیای اسلام است

اهمیت مسأله غزه حتی بیشتر از روزهای اول است

درباره غزه آرام نگیرید و ساکت نباشید

امروز مصداق مهم فعالیت مجلس در مسائل خارجی و دیپلماسی

مسأله غزه است

 

بالاتر از برطرف کردن تحریم‌ها خنثی کردن تحریم‌هاست

بنده مکررا گفتم این را که برداشتن تحریم دست شما نیست

اما خنثی کردن تحریم دست شماست

راههای خوبی وجود دارد برای خنثی کردن تحریم

 

خامنه‌ای ۳۱تیر ۱۴۰۳:

نکته اول مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست بلکه یک نهاد پاسخ‌گو هم هست برخلاف تصور بسیاری که خیال می‌کنند مجلس با جعل قانون به دولت دستور می‌ده بعد هم سؤال می‌کنه استیضاح می‌کند چه می‌کنه پرسشگره، مجلس بله این وظایف وجود داره لکن پاسخ‌گو هم هست.

نکته دوم در باب همکاری بین قواست، مجلس بخش مهمی از نظام سیاسی کشوره دیگه بدیهی است که بخش‌های مختلف نظام باید در کنار هم یک کل را تشکیل بدهند.

حالا خوشبختانه آقای رئیس‌جمهور هم به‌خاطر عنوان نمایندگی که من نمی‌دونم از لحاظ قانونی ایشون نماینده هستند یا نیستند (خنده) بالاخره حضور دارن ایشونم من به دولتها هم همیشه در مورد مجلس سفارش می‌کنم.

من توصیه مؤکدی که اینجا یادداشت کردم تعامل سازنده با دولت جدیده، همه کمک کنند که رئیس‌جمهور منتخب بتوانه وظایفی را که در قبال کشور داره انجام بده، اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفق بشه این موفقیت همه ماست، اگر او در اداره کشور در پیشبرد اقتصاد کشور در مسائل بین‌المللی کشور در مسائل فرهنگی کشور موفقیت دست پیدا کنه همه ما به موفقیت دست پیدا کردیم، پیروزی او پیروزی همه ماست. این رو باید واقعاً از بن دندان باور کنیم.

در مسائل مهم کشور هم باید صدای واحدی از کشور شنیده بشه در مسائل مهمی که حالا البته تشخیصش با شماست، یه جاهایی هست که بایستی دولت و مجلس و مسئولان گوناگون یک حرف بزنن، اون کسانی که در دنیا گوش تیز کردند که نشانه‌های اختلاف و دوگانگی رو پیدا کنن اونا مایوس بشن یک صدا باید شنیده بشه

نکته سوم مربوط به حاکمیت اخلاق در مباحثات صحن عمومی مجلسه، مجلس نباید منشاء تشنج در افکار عمومی مردم بشه، سیاه‌نمایی کردن منفی‌بافی کردن که گاهی اوقات در بعضی از مجالس دیده شد از ناحیه بعضی از نمایندگان هر جا شما سخنی می‌گید حرفی می‌زنید نظری می‌دهید مخاطب شما دلگرم بشود به این‌که شما طرفدار اتحاد و اتفاق و همدستی و همدلی نیروها هستید خلاف این را نبایستی پیام بدهید، این حفظ امنیت روانی مردم است و این مطلب مهمی ست، البته غافل هم نباید بود. بنده کاملاً اعتقاد دارم و اطلاع دارم که لشگر سایبری دشمن منتظر سوءاستفاده است.

درباره نظارت، خب البته تعبیر نظارت در قانون اساسی نیست، عنوان نظارت نظارت مجلس نیست، لکن احکام فراوانی که در مورد سؤال تذکر تحقیق و تفحص در مجلس وجود داره این نشان‌دهنده زوم نظارت است، دیگه یعنی تحقیق و تفحص می‌کنید برای چی؟ برای این است که اگر چنان‌چه اشکالی در کار دولت وجود داره این رو شما به‌عنوان مجلس بشناسید تشخیص بدهید تذکر بدهید کارآیی ارتقا پیدا کنه و کار پیش بره هدف از نظارت این است.

یک هیأتی در مجلس تشکیل شد برای نظارت بر عملکرد نمایندگان، آقایونی که سابقه دارند یادشان است یک تذکری در یک دوره‌ای داده شد نمایندگان هم سریع رفتند و یک هیأتی رو تشکیل دادند برای نظارت بر عملکرد نمایندگان، فلسفه این هیأت چیه؟ فلسفه‌اش این است که گاهی یک نماینده‌ای از روی غفلت یا هر چی به هر انگیزه‌ای یک حرکتی انجام می‌ده ۲۹۰نماینده زیر سؤال می‌روند. یعنی با عمل یک نفر یک مجلس از چشم مردم می‌افته، نباید اینجوری بشه باید پیشگیری بشود اگر پیشگیری ممکن نشد علاج بشه این این مهم است.

نکته هفتم- درباره حضور مجلس در موضوعات جهانی و مسائل مربوط به سیاست خارجی است.

در چالشهای گوناگونی که با دولتها وجود داره، طبعاً دولت در مسائل گوناگون ممکن است چالشها رو داشته باشه، مجلس می‌توانه وزن سنگینی به دولت بدهد، دست دولت رو پر کنه، لذا حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی مسایل دیپلماسی مهم است، یک نمونه از کارهای خوب همین قانون اقدام منافع چی بود که در مجلس قبل (نمایندگان مجلس: اقدام راهبردی) اقدام راهبردی این یکی از کارهای بسیار خوب البته بعضی‌ها اعتراض کردند و عیبجویی کردند، مطلقاً این عیب‌جویی وارد نیست کار بسیار درستی بود.

(تکبیر: الله اکبر الله اکبر الله اکبر خامنه‌ای رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر منافقین و کفار مرگ بر اسراییل)

گاهی بنده گاهی اظهار توقع کردم در یه مواردی، انتظار است نمایندگان مجلس ناظر به این مسأله مهم سیاست خارجی یه حرفی بزنند یه نطفی بکنند در دنیا اینکار معمول هست. رئیس کمیسیون سیاست خارجی مثلاً فرض بفرمایید فلان چیز گفته این در دنیا معروف میشه، خیلی از کارها رو مجالس می‌کنن، دولتها از پشتوانه اقدام مجالس استفاده می‌کنند، همین قانون جامع تحریم آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی علیه ایران این قانون مربوط به سی سادا اینو مجلس تصویب کرد. مجلس شروع کرد چیز کرد، البته رئیس‌جمهور دموکرات آن سال آدم دو روی بد دل که هم دروغ بود هم بد دل بودن هم زرنگم بودن، از مسئولان ما زرنگ‌تر بودن، ما تو همین مسأله تحریم که خوب سر زبانها خیلی میچرخه به‌خصوص در ایام انتخابات تکرار می‌شد.

ما می‌تونیم هم تحریم‌ها رو می‌تونیم به وسایل شرافتمندانه برطرف کنیم، هم بالاتر از برطرف کردن تحریم‌ها خنثی‌کردن تحریم‌هاست، بنده مکرر گفتم این رو، برداشتن تحریم دست شما نیست باید شما تدبیر بیندیشید، یک جوری دست طرف مقابل است اما خنثی کردن تحریم دست شماست، راههای خوبی وجود داره برای خنثی کردن تحریم بعضی از این راهها را هم رفتیم اثرش رو هم دیدیم.

و نکته آخر در مورد کار فوری مجلس یعنی رأی به کابینه‌ای است که آقای پزشکیان حفظ الله ان‌شاءالله ارائه خواهند کرد به مجلس این کار فوری و فوتی شماست، البته هر چه زودتر کابینه پیشنهادی حالا بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد تصویب بشه و دولت مشغول به کار بشه برای کشور بهتر است، منتهی توی این زمینه هم شما هم رئیس‌جمهور منتخب محترم مسئولیت‌های سنگینی دارید، کی می‌خواهد میدان‌دار این میدان باشه؟ میدان اقتصاد میدان فرهنگ میدان فعالیت‌های سازندگی میدان تولید کی می‌خواهد میدان‌دار باشه؟ اون کسی رو باید میدان‌دار کرد که امین باشه صادق باشه متدین باشه از بن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشه.

(تکبیر: الله اکبر الله اکبر الله اکبر خامنه‌ای رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر منافقین و کفار مرگ بر اسراییل)

ایمان یک شاخص مهم است امید به آینده نگاه مثبت به افق یکی از شاخصهای مهم است. اونهایی که افق به نظرشون تاریک است کاری نمی‌شه کرد. نمی‌شه به اینها مسئولیت داد. مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. تشرع متشرع بودن یکی از معیارهای مهم است. اشتهار به پاکدستی و صداقت یک معیار است. این معیار باید رعایت بشه هم رئیس‌جمهور محترم اینها رو رعایت کنند هم مجلس رعایت کنه.

انشاالله یک مجموعه هیأت وزیران خوبی کارآمدی بدرد بخوری متدینی انقلابی بیایند سر کار و بتونند مسائل کشور رو پیش ببرند.

مسأله غزه هم‌چنان مسأله اول دنیای اسلام است آنچه که من درباره مسائل خارجی و فعالیت حوزه دیپلماسی و اینها برای مجلس عرض کردم یکی از مصادیقش همین مسأله غزه است، آروم نگیرید ساکت نمانید کار مهم است، الآن درسته که با گذشت ماه‌ها اون شور اولیه در خیلی از افراد نیست، اما حقیقت امر این است که همون اهمیت روزهای اول امروز وجود داره بلکه بیشتر قدرت مقاومت روزبه‌روز بیشتر خودش را داره نشان می‌دهد. مسأله تمام نشده مسأله هم‌چنان ادامه داره فعال باشید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89587e3a-9ce4-4303-9129-f5e851106c85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات