728 x 90

خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا: گذشته رژیم ایران آکنده از حمایت از تروریسم است

حمایت رژیم ایران از تروریسم.
حمایت رژیم ایران از تروریسم.

خالد بن سلمان فرزند ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و سفیر این کشور در ایالات متحده روز شنبه ۲۱ژوئیه ۲۰۱۸در چندین پیام اینترنتی پی‌ در‌ پی از طریق حساب توییتری شخصی خود علیه اقدامات تروریستی رژیم ایران از جمله همکاری آنها با گروه تروریستی القاعده و اقدامات تروریستی علیه نیروهای آمریکایی موضع گرفت. وی در یکی از این توییتها به دستگیری« اسدالله اسدی» دیپلمات تروریست رژیم و عامل اصلی توطئه بمب‌گذاری در همایش اپوزیسیون ایرانیان در فرانسه اشاره کرده است.

خالد بن سلمان در یکی از توئیت هایش می‌نویسد: « رفتار مرگبار این رژیم به کشورهای غربی نیز گسترش می‌یابد، جائیکه آنها مخالفانشان را در خاک اروپا ترور کرده‌اند. هفته گذشته اسدالله اسدی یک دیپلمات ایرانی مظنون به شرکت در توطئه بمب‌گذاری علیه یک همایش اپوزیسیون ایرانیان در فرانسه، در آلمان مورد اتهام قرار گرفت و دستگیر شد.»

متن توئیت خالد سلمان

متن توئیت خالد سلمان

 

سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا در چندین توئیت پیاپی از سابقه ترور و جنایات رژیم ایران در کشورهای مختلف پرده بر داشت. او در مورد حمایت آشکار رژیم ایران از تروریسم این‌گونه نوشته است:

سابقه رژیم ایران در تروریسم

خالد بن سلمان:

رژیم ایران مملو از حمایت از تروریسم است که تنها به خاورمیانه محدود نمی‌شود بلکه در سطح جهان این تروریسم را مشاهده کرده‌ایم. آخرین مورد از تروریسم رژیم ایران در فرانسه بود و پیش از آن در کشورهای دیگر مانند آلمان، آرژانتین، تایلند و آمریکا دست به چنین اعمالی زده است.

هنوز رژیم ایران عناصر القاعده را در کشورش پذیرایی می‌کند و تا امروز حمزه پسر بن‌لادن در ایران زندگی می‌گند و این رژیم بر خلاف خواسته عربستان سعودی برای تحویل او به دادگاه هنوز از استرداد او به عربستان سعودی خودداری می‌کند.

در ادامه این توئیت آمده است پسر بن‌لادن از ایران فتوی صادر می‌کند و از اعضای القاعده می‌خواهد تا به عربستان سعودی و آمریکا تهاجم کنند.

در ارتباط با نقض قوانین بین‌المللی و تهاجم به سفارت خانه‌های خارجی در خاک ایران نیز سفیر عربستان سعودی جملات زیر را توئیت کرده است:

رژیم ایران به معاهده‌ ها و کنوانسیونهای بین‌المللی و در رأس آنها سفارتخانه‌های کشورها در تهران احترام نمی‌گذارد. در سال ۱۹۷۹به سفارت آمریکا تهاجم کرد، در سال ۲۰۱۱به سفارت انگلستان و اخیراً در سال ۲۰۱۶به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری سعودی در مشهد تهاجم کرده است.

توئیت سفیر عربستان در آمریک

توئیت سفیر عربستان در آمریک

 

رابطه رژیم ایران و گروه تروریستی القاعده

سفیر عربستان سعودی در آمریکا در این رابطه می‌نویسد:

رابطه ایران با گروه القاعده به دهه هشتاد بر می‌گردد زمانی که عماد مغنیه با اسامه بن‌لادن دیدار کرد تا با او تبادل نظر کند. روشن بود که خاک عربستان سعودی هدف مشترک این دو گروه تروریستی باشد که هم‌چنان علیه عربستان سعودی و هم‌پیمانانش همکاری می‌کنند.

او در توئیت دیگری می‌نویسد: در سال ۲۰۰۱تعدادی از سران القاعده از جمله سیف العدل و سلیمان ابوغیث و چند تن دیگر زیر نظر سپاه پاسداران فرار کردند و در ایران انفجارهای سال ۲۰۰۳ریاض را طراحی کردند.

انفجار در برج های خبر

در سال ١٩٩٦احمد المغیسل تروریستی که توسط سپاه پاسداران آموزش دیده بود برج های خبر در عربستان سعودی را منفجر کرد، او به ایران رفت و در آنجا مخفی شد ولی در سال ۲۰۱۵در لبنان با یک پاسپورت ایرانی دستگیر شد. او هم‌اکنون در عربستان سعودی زندانی است.

مثال دیگر از همکاری میان ایران و القاعده انفجار سفارت آمریکا در نایروبی و دارالسلام در سال ١٩٩٨است که توسط دادگاه آمریکا تأیید شده است. گروه القاعده بدون کمکهای مستقیم رژیم ایران نمی‌توانست این عملیات را انجام دهد چرا که القاعده پیش از این عملیات توان انجام چنین عملیاتی را نداشت.

پرونده بن لادن

اسناد بن‌لادن که در مخفیگاه او در ابوت آباد به‌دست آمد و در نوامبر گذشته منتشر شد همکاری میان رژیم ایران و القاعده را در عضوگیری، آموزش و تسهیل عبور هواپیما ربایان علیه عربستان سعودی و آمریکا اثبات می‌کند. بن‌لادن خودش گفت که ایران معبر امن برای گروه القاعده است.

سفیر عربستان، لینک سندی را  در توئیت خود آورده که توسط اداره اطلاعات آمریکا نیز منتشر شده است

این سند رابطه همکاری میان القاعده و رژیم ایران را اثبات می‌کند. در این سند بن‌لادن به زبان حال می‌گوید که ایران محل عبور امن برای افراد القاعده و نامه‌نگاریها ی ویژه‌ این گروه است.

 

حمایت رژیم ایران از تروریستهای منطقه

خالد بن سلمان در گذشته نیز جنایات رژیم ایران را افشا کرده است. او در ۲۷مارس ۲۰۱۸در تهاجم سنگینی علیه رژیم ایران یک روز پس از شلیک هفت موشک بالستیکی توسط شبه‌‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به خاک کشورش از جامعه جهانی خواست تا در حسابرسی از رژیم ایران مسئولیت هایش را اجرا کند و مانع آن شود که این رژیم قوانین بین‌المللی را به‌صورت مستمر نقض کند. او در پیامهایش اشاره کرده بود که رژیم حاکم بر ایران تروریسم را به سوریه و عراق و لبنان و یمن صادر می‌کند و با دادن پول و موشک به شبه‌‌نظامیان وابسته به خودش قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد.

 

سابقه رژیم ایران در ترور

طرح ترور عادل الجبیر سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا

لازم به یادآوری است که رژیم ایران تلاش کرده بود تا عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان سعودی را در واشنگتن به‌قتل برساند. توطئه ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در خاک آمریکا توسط سپاه قدس در ۱۹مهر ۱۳۹۰(۱۱اکتبر ۲۰۱۱میلادی) توسط اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا اعلام شد. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۱۱اکتبر ۲۰۱۱میلادی، یک شهروند ایرانی-آمریکایی به نام منصور ارباب‌ سیَر را به‌عنوان متهم اصلی و یک شهروند دیگر ایرانی به نام علی غلام شکوری که افسر ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران ایران معرفی شده را به ارتباط‌، طراحی و پرداخت پول به کارتل لوس زتاس جهت ترور عادل الجبیر، سفیر ریاض در واشنگتن متهم کرده‌ است.

ترور رفیق الحریری نخست‌وزیر پیشین لبنان

در سال ۲۰۰۵رفیق حریری توسط یک کامیون بمب‌گذاری شده پر از مواد منفجره در مرکز بیروت ترور شد.

دست‌اندرکاران ترور عناصر حزب‌الله لبنان بودند که از رژیم ایران دستور می‌گیرند. رژیم اسد نیز به‌صورت غیرمستقیم در این ترور دست داشت و در مظان اتهام است. پنج نفر از اعضای حزب‌الله لبنان از طرف دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان، مستقر در لاهه هلند، به نقش داشتن در سوءقصد به رفیق حریری متهم شدند.

ترورکاظم رجوی

در چهارم اردیبهشت ۱۳۶۹دکتر کاظم رجوی، نماینده شورای ملی مقاومت در مقر اروپایی ملل ‌متحد در ژنو به‌دست جنایتکاران رژیم ایران ترور شد. در پی تلاشهای قاضی تحقیق سوئیس مشخص شد که سفارت رژیم در ژنو توسط ۱۳تروریست اعزامی از ایران، دست به این اقدام جنایتکارانه زده است.

مطالب مرتبط:

نگاهی به سیاهه تروریسم دولتی در نظام آخوندی

سفیر عربستان سعودی در آمریکا: گفتگو با رژیم ایران و اعتماد به آن بسیار دشوار است

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18ec9ca9-1db3-4352-a678-7c5d9b22222e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات