728 x 90

حوثی‌ها هیچ نشانه‌ای از پایان دادن به حملات 'بی‌پروا' دریای سرخ نشان نمی‌دهند

کشتیرانی در دریای سرخ
کشتیرانی در دریای سرخ

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۱۰دی به‌نقل از معاون دریا‌سالار کوپر نوشت: حوثی‌ها هیچ نشانه‌ای از پایان دادن به حملات بی پروا دریای سرخ نشان نمی‌دهند، زیرا ترافیک تجاری افزایش یافته است.

فرمانده ارشد نیروهای دریایی آمریکا در خاورمیانه گفت که حوثیهای یمن هیچ نشانه‌ای از پایان دادن به حملات  بی‌پروا  خود به کشتیهای تجاری در دریای سرخ نشان نمی‌دهند، حتی در شرایطی که کشورهای بیشتری به مأموریت دریایی بین‌المللی برای محافظت از کشتی‌ها در امور حیاتی می‌پیوندند.

ترافیک آبراه و تجارت شروع به افزایش می‌کند. معاون دریاسالار برد کوپر در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: از زمانی که عملیات نگهبان رفاه در بیش از ۱۰روز پیش اعلام شد، ۱۲۰۰کشتی تجاری از منطقه دریای سرخ عبور کرده‌اند و هیچ‌یک مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین یا موشکی قرار نگرفته است... .

حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران می‌گویند که هدف حملات آنها به سمت کشتیهای مرتبط با اسراییل در تلاش برای توقف حمله اسراییل به غزه است... .

کوپر که ریاست ناوگان پنجم را برعهده دارد، گفت: در حال حاضر پنج کشتی جنگی از ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا در حال گشت‌زنی در آبهای جنوب دریای سرخ و غرب خلیج عدن هستند. وی گفت که از زمان آغاز عملیات، کشتی‌ها در مجموع ۱۷پهپاد و چهار موشک بالستیک ضد کشتی را سرنگون کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84dc29ec-8a0a-487c-ba5c-87180120fab0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات