728 x 90

حمله پهپادی نیروی تروریستی قدس برای کشتن نخست‌وزیر عراق به‌دنبال شکست باند هادی عامری مهره دستبوس خامنه‌ای

منطقه سبز بغداد
منطقه سبز بغداد

حمله پهپادی نیروی تروریستی قدس برای کشتن نخست‌وزیر عراق

به‌دنبال حملات و درگیریهای گسترده روز شنبه در بغداد و شکست باند هادی عامری مهره دست‌بوس خامنه‌ای در انتخابات پارلمانی

به‌دنبال شکست بزرگ مزدوران پیشانی سیاه ولایت فقیه در انتخابات عراق، نیروی تروریستی قدس با پهپادهای انفجاری محل اقامت کاظمی نخست‌وزیر این کشور را مورد حمله قرار داد. در این حمله که دقایقی پس از ساعت ۲ بامداد یکشنبه با سه پهپاد صورت گرفت هفت تن از محافظان کاظمی مجروح شدند اما نخست‌وزیر عراق آسیبی ندید.

وال‌استریت ژورنال ۱۶آبان۱۴۰۰ نوشت: حمله پهپادی به محل اقامت مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق در پی هفته‌ها تشدید تنش میان دولت عراق و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران و به‌دنبال تهدیدهای مشخصی از جانب رهبر یک گروه از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران صورت می‌گیرد. شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران در ماههای اخیر دست به یک سلسله حملات پهپادی در عراق و سوریه زده‌اند. یک مقام ارشد وزارت کشور عراق گفت از سه فروند حمله پهپادی، دو مورد توسط نیروهای عراقی خنثی شد و پهپاد سوم به هدف اصابت کرد.

قیس خزعلی آخوندک سرکرده مزدوران «عصائب» که در حملات موشکی به مجاهدین هم سر و کله‌اش پیدا می‌شد، روز شنبه، یک قبل از این‌که حمله پهپادی صورت بگیرد، گفت «پاسخ» مصطفی الکاظمی را به اخراج او و طرفدارانش از منطقه سبز بغداد خواهد داد. آنها در اعتراض به نتایج انتخابات به برهم زدن اوضاع در این منطقه مبادرت کرده بودند اما با عکس‌العمل شدید دولت عراق روبه‌رو شده و با یک کشته وادار به عقب‌نشینی شدند.

قیس الخزعلی، سرکرده شبه‌نظامیان عصائب، روز شنبه الکاظمی را مسئول خشونتها دانست و او را تهدید کرد که با «آتش زنده» به وی پاسخ خواهد داد.

آسوشیتدپرس نوشت برخی از گروه‌های شبه‌نظامی وفادار به رژیم ایران آشکارا کاظمی را مسئول درگیریهای روز جمعه و کشته شدن یکی از طرفداران خود در انتخابات ماه گذشته دانستند.

رویترز به‌نقل از ارتش عراق این حمله را یک اقدام تروریستی توصیف کرد.

رویترز نوشت نیروهای وابسته به شبه‌نظامیان رژیم ایران به نتایج انتخابات ماه گذشته اعتراض کردند. این اعتراضات روز جمعه به در بغداد به خشونت گرایید.

به گزارش رویترز تحلیلگران سیاسی مستقل گفتند نتایج انتخابات که به شکست گروه‌های وابسته به رژیم ایران منجر شد، انعکاس خشم و انزجار عمومی مردم عراق نسبت به این گروهها بود که بیش از ۶۰۰تظاهر کننده را از سال۲۰۱۹ تاکنون به‌قتل رسانده‌اند.

نشنال امارات به‌نقل از منابع عراقی نوشت: پهپاد مورد استفاده در حمله به اقامتگاه نخست‌وزیر مشابه پهپادهای ساخت رژیم ایران است که در حملات قبلی در عراق مورد استفاده قرار گرفته بود.

سرتیپ احسان القیسون در مصاحبه با الحدث در رابطه با حمله پهپادی به خانه مصطفی کاظمی گفت: مزدوران رژیم ایران با این عملیات می‌خواهند این پیام را بدهند که قادر هستند به هر هدفی حمله کنند. ولی افزود حالا دیگر مماشات و کنار آمدن تروریسم رژیم ایران در عراق کافی است و باید به آنها پاسخی قاطعانه داد و تعیین‌تکلیف کرد. چرا که آنها از همه مرز سرخها عبور کرده‌اند هنگامی که بیش از ۱۲هزار عراقی را سربه نیست کردند و هزاران قیام‌کننده انقلاب اکتبر عراق را به‌قتل رساندند. آنها اکنون نخست‌وزیر را هدف قرار می‌دهند بنابراین پاسخ قاطعانه برای تعیین‌تکلیف ضروریست.

حمله پهپادی به خانه مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق با موج محکومیت کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد

آمریکا، مصر، عربستان سعودی، اردن، کویت، امارات عربی متحده وهم‌چنین دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی و دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس با صدور بیانیه‌هایی این حمله تروریستی را محکوم کردند و آنرا عملی بزدلانه با هدف به خطر انداختن امنیت و ثبات عراق توصیف کردند و بر ایستادن در کنار مردم عراق برای مقابله با تروریست‌ها تأکید کردند.

وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی حمله تروریستی به محل اقامت نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: ما این اقدام تروریستی آشکار که قلب دولت عراق را هدف قرار داد محکوم می‌کنیم. ما ارتباطات خود را با نیروهای امنیتی عراق که مسئول حفظ حق حاکمیت و استقلال عراق هستند برای تحقیقات آنها پیرامون این حمله حفظ می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9df615d5-360d-4214-9792-e2c8dad02f72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات