728 x 90

حمله پهپادی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و واکنش‌ها در سنا و کنگره آمریکا

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

در حالی که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، بامداد روز دوشنبه ۹ بهمن خبر از انتقال هشت تن از سربازان زخمی آمریکایی به خارج از اردن به‌دلیل نیاز به مراقبت و درمان سطح بالاتر داد، سنا و کنگره آمریکا شاهد موجی از موضع‌گیریهای در محکومیت و درخواست پاسخ مناسب به حمله پهپادی روز یکشنبه بود.
 

جک رید، رئیس دموکرات کمیته نیروهای مسلح سنا  گفت: «من اطمینان دارم که دولت بایدن به این حمله به‌صورت حساب شده و متناسب پاسخ خواهد داد».
 

سناتور بن کاردین، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا نیز در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار پیامی مرگ سه سرباز آمریکایی را نتیجه حمله پهپادی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران دانست.


سناتور تستر نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سخنان رهبران دفاعیمان را تکرار می‌کنم: این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند».
 

سناتور مایکل بنت، نیز با تأکید بر ضرورت همکاری آمریکا با متحدان و شرکای خود برای مقابله با نفوذ شریرانه جمهوری اسلامی، حمله روز یکشنبه را اقدامی مذموم و بخشی از الگوی گسترده‌تری از تجاوزگری» جمهوری اسلامی در سراسر منطقه دانست.
 

سناتور جمهوریخواه پیتر ریکتس نیز در شبکه اجتماعی ایکس با تأکید بر این‌که باید مدتها پیش با شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی مقابله به مثل می‌شد خواهان حمله به داراییهای نظامی جمهوری اسلامی شد.
 

سناتوز ایمی کلوبشار نیز در پیامی خواهان پاسخگو کردن مسئولان این اقدام تروریستی شد.
 

سناتور باب کیسی با مقصر دانستن جمهوری اسلامی به‌عنوان عامل حمله تروریستی نوشت «این الگوی نگران‌کننده‌ای از گروه‌های تحت حمایت ایران است که احساس جسور بودن می‌کنند و باید تمامی مسئولان حملات به [نیروهای] ایالات متحده و متحدان‌مان را پاسخگو کنیم».
 

سناتور کرستین سینما نیز با تروریستی خواندن حمله روز یکشنبه نوشت «در حالی که منتظر جزئیات بیشتر هستیم، در مأموریت خود برای شکست‌دادن این تروریسم شنیع، سرسختانه و ثابت‌قدم ایستاده‌ایم».
 

سوزان کالینز، سناتور جمهوریخواه با اشاره به بیش از ۱۶۰ حمله به سربازان آمریکایی از مهر ماه تاکنون رویکرد دولت بایدن را ناکارآمد دانست و نوشت «ایران و نیابتی‌هایش باید بفهمند که حمله به سربازان آمریکایی تحمل نخواهد شد».
 

سناتور مارکوین مولین نیز خواهان اقدامی فوری از طرف کاخ‌سفید شد تا این پیام واضح را به جمهوری اسلامی بفرستد که حمله کنندگان به سربازان آمریکایی «بیشترین هزینه» را خواهند پرداخت.
 

سناتور لیندزی گراهام نیز با انتشار بیانیه‌یی نسبت به حمله روز یکشنبه واکنش نشان داد و گفت: «دولت بایدن می‌تواند همه نمایندگان ایرانی را که دوست دارد از بین ببرد، اما این امر مانع تجاوز ایران نخواهد شد. من از دولت بایدن می‌خواهم که به اهداف مهم در داخل ایران حمله کند، نه تنها به‌عنوان انتقام برای کشتن نیروهای ما، بلکه به‌عنوان بازدارنده در برابر تجاوزات آینده. تنها چیزی که رژیم ایران درک می‌کند زور است. تا زمانی که آنها با زیرساختها و پرسنل خود بهایی را پرداخت نکنند، حملات به نیروهای آمریکایی ادامه خواهد داشت».
 

سناتور بلک برن نیز در واکنش به حمله روز یکشنبه آنرا پیآمد سیاست مماشات با دشمنان دانست و نوشت «این پیآمد غم‌انگیز و اجتناب‌پذیر راهبرد مماشاتی که دولت بایدن از روز اول در برابر دشمنان‌مان نشان داده است».
 

سناتور دن سالیوان نیز با محکوم کردن سیاست مماشات با رژیم ایران کشتن سربازان آمریکایی توسط نیروهای نیابتی تروریست رژیم ایران را عبور از خط قرمز نامید و از بایدن خواست به این حمله واکنشی واضح، مرگبار و قاطع داده شود.
 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c1afed0-f197-41ac-a7b4-2fb6dfe4a50e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات