728 x 90

حمله وحشیانه گارد زندان مرکزی ارومیه به زندانیان سیاسی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

حمله وحشیانه گارد زندان مرکزی ارومیه به زندانیان سیاسی

صبح روز چهارشنبه ۹ اسفند، گارد زندان ارومیه به دستور سردژخیم پیمان خانزاده رئیس این زندان به بند زندانیان سیاسی یورش بردند. در این یورش وحشیانه که با حضور یحیی سلطانی، رئیس بند زندانیان سیاسی همراه بود، شماری از زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و وسایل آنان را که با هزینه خودشان تهیه شده بود، تخریب نمودند. دو زندانی در اعتراض به این یورش، اقدام به آتش زدن پتوهای خود در داخل بند کردند که مورد ضرب و شتم وحشیانه مأموران قرار گرفتند.

زندان ارومیه از نظر تعداد اعدامها و شکنجه و آزار زندانیان، یکی از مخوف‌ترین زندانهای رژیم است. یورش به زندانیان سیاسی بعد از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته ۸۰۰زندانی در بیانیه مشترکی به رفتارهای جنایتکارانه سردژخیم پیمان خانزاده رئیس این زندان اعتراض کردند. رفتار وحشیانه زندانبانان تاکنون باعث خودکشی تعدادی از زندانیان شده است. خانزاده خانواده‌های زندانیان را نیز مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد.

شامگاه یکشنبه ۶ اسفند شاهین گله‌داری زندانی سیاسی از هموطنان کرد به طرز مشکوکی در زندان ارومیه جان باخت و زندانبانان علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند. در دیماه امسال نیز یک زندانی به‌نام امیر شهبازی در زندان ارومیه خودکشی کرد. او در نامه‌یی به خانواده‌اش نوشته بود که رئیس زندان باعث خودکشی او شده است.

مقاومت ایران ضمن محکوم کردن یورش وحشیانه به زندان ارومیه، خواهان اقدام فوری کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه ملل متحد درباره حقوق‌بشر در ایران، برای نجات جان زندانیان سیاسی است و بار دیگر بر ضرورت بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ (۲۹ فوریه ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1856da3c-1871-49f3-887b-55b04d31fd51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات