728 x 90

حمله موشکی حوثیهای یمن به کشتی باری با مالکیت آمریکایی در خلیج عدن

کشتی باری در دریای سرخ - عکس از آرشیو
کشتی باری در دریای سرخ - عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز روز دوشنبه ۲۵دی حوثی‌های یمن با «موشک» به یک کشتی باری با مالکیت آمریکایی در خلیج عدن حمله کردند.

ارتش آمریکا در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد، موشک بالستیک ضد کشتی شلیک شده توسط شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران، روز دوشنبه به یک کشتی کانتینری متعلق به ایالات متحده و تحت پرچم جزایر مارشال اصابت کرد.

این کشتی به نام «جبل‌الطارق ایگل» با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کند و مالکیت آمریکایی دارد.

در این پست آمده است که این کشتی هیچ تلفات یا خسارت قابل توجهی گزارش نکرده است و به سفر خود ادامه می‌دهد.

ارتش آمریکا ساعاتی قبل از آن اعلام کرده بود حمله موشکی گروه حوثی‌های یمن به یک ناو آمریکایی، را دفع کرده است.

شرکت انگلیسی امبری اعلام کرد به‌رغم برخورد موشک، کشتی یاد شده خسارت چندانی ندیده و هیچ‌یک از کارکنانش نیز مجروح نشده‌اند.

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) که بر آب‌های منطقه خاورمیانه نظارت دارد، دوشنبه ۲۵دی اعلام کرد این حمله در حدود ۱۸۰ کیلومتری جنوب شرق بندر عدن یمن صورت گرفته است.

جزئیات زیادی درباره این حمله اعلام نشده است، اما گزارش نهاد بریتانیایی می‌گوید ناخدای کشتی یاد شده گفته است آن بخش از کشتی که رو به ساحل بوده است «از بالا با موشک هدف قرار گرفت».

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که در خاورمیانه مستقر است، مسئولیت این حمله را متوجه حوثی‌ها دانسته و گفته است: «هیچ خسارت یا تلفات ناشی از حمله به این کشتی مخابره نشده است و آن در حال ادامه دادن مسیر خود است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3973b518-d746-4760-98eb-4526b79eaac3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات