728 x 90

حمله به حوثی‌ها، پیام ضروری به تهران

حمله هوایی به حوثی‌های یمن
حمله هوایی به حوثی‌های یمن

فرانکفورتر آلگماینه روز جمعه ۲۲ دی در مطلبی درباره حمله آمریکا و انگلستان به شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران نوشت: حمله هوایی به مواضع شورشیان در یمن غافلگیرکننده نبود و به همین ترتیب لفاظیهای انتقام جویانه حوثی‌ها نیز تعجب‌آور نبود. این حمله برای حفاظت از تجارت جهانی ضروری بود. موفقیت‌آمیز بودن آن در ایران مشخص خواهد شد.

در حالی که اقتصاد جهانی زنجیره‌های تأمین خود را با زمان‌بندی فشرده‌تر برنامه‌ریزی می‌کند، برهم زدن جریان جهانی کالاها نسبتاً آسان است.

شورشیان حوثی یمن مدتی است که این موضوع را به نمایش گذاشته‌اند. چند موشک کافی است تا شرکت‌های کشتیرانی بزرگ را متقاعد کند که از مسیر کشتیرانی از طریق دریای سرخ و کانال سوئز اجتناب کنند. اثرات را می‌توان به‌عنوان مثال در کارخانه تسلا در براندنبورگ مشاهده کرد.

آلگماینه نتیجه‌گیری می‌کند: بنابراین حمله هوایی آمریکا و انگلستان به مواضع حوثی‌ها در یمن منطقی بود. این واقعیت که رئیس‌جمهور جو بایدن بلافاصله "موفقیت" را اعلام کرد از نظر سیاسی نیز منطقی بود.

این موفقیت چقدر بزرگ یا حتی پایدار است البته مدتی بعد مشخص خواهد شد. مطمئناً می‌توان باور کرد که بمبها به اهداف نظامی، "اهدافی که درست هستند" اصابت کردند.

شبه‌نظامیان در راستای منافع ایران ناآرامی ایجاد می‌کنند.

تصمیم‌گیری در مورد موفقیت یا شکست این کارزار در نهایت در تهران اتخاذ خواهد شد. رژیم آخوندها حوثی‌ها و هم‌چنین دیگر تشکیلات نظامی در خاورمیانه را ارتقا داده است تا در راستای منافع جمهوری اسلامی ناآرامی ایجاد کند.

فرانکفورتر آلگماینه نوشت: تهران در حال آزمایش است که تا کجا می‌تواند پیش برود.

نه تنها از زمان حمله تروریستی حماس به اسراییل در ۷ اکتبر، تهران در حال آزمایش است که تا چه حد می‌تواند پیش برود بدون این‌که خودش هدف حملات قرار گیرد. به همین دلیل است که حمله هوایی به حوثی‌ها پیام مهمی برای آخوندها است. آنها با تمام توان لفاظیها را ادامه می‌دهند، سوگند انتقام می‌گیرند و در خیالات نابودی اسراییل غرق می‌شوند.

آنها تاکنون از مداخله مستقیم در درگیریهای منطقه اجتناب کرده‌اند. فقط در صورتی که حمله هوایی به حوثی‌ها به این کمک کرده است که در این رابطه چیزی تغییر نکند، این حملات واقعاً موفقیت‌آمیز بود. این حائز اهمیت است که برای رژیم‌هایی مانند رژیم ایران مرزها را نشان دهیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d923006-233d-4f16-818a-e6feddfd70e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات