728 x 90

حملات هوایی علیه اهداف نظامی حوثی‌های وابسته به رژیم ایران در یمن

حملات آمریکا و انگلستان علیه حوثیهای وابسته به رژیم ایران
حملات آمریکا و انگلستان علیه حوثیهای وابسته به رژیم ایران

به گزارش رویترز ۱۴بهمن آمریکا و انگلستان علیه حوثی‌های مرتبط با ایران در یمن حمله کردند.
آمریکا و انگلستان روز شنبه در دومین روز از عملیات بزرگ ایالات متحده علیه گروه های مرتبط با رژیم ایران پس از حمله مرگبار به نیروهای آمریکایی در آخر هفته گذشته، حملاتی را علیه ۳۶هدف حوثی ها در یمن انجام دادند.

پنتاگون گفت که این حملات به تاسیسات انبار تسلیحات مدفون، سیستم های موشکی، پرتابگرها و سایر قابلیت هایی که حوثی ها برای حمله به کشتی های دریایی دریای سرخ استفاده کرده‌اند، اصابت کرده و افزود که ۱۳نقطه را در سراسر کشور هدف قرار داده است...

 

رویترز در گزارشی دیگر نوشت: انگلستان طی بیانیه‌یی از موج سوم حملات علیه حوثیهای یمن وابسته به رژیم ایران خبر داد.
انگلستان روز شنبه گفت که در موج سوم حملات متناسب و هدفمند علیه شبه‌نظامیان حوثی مرتبط با رژیم ایران در یمن شرکت کرده است.
گرانت شاپس وزیر دفاع انگلستان در بیانیه‌یی گفت: نیروی هوایی انگلستان در موج سوم حملات متناسب و هدفمند علیه اهداف نظامی حوثی‌ها در یمن شرکت کرد. ما در کنار متحدان آمریکایی خود، با حمایت بسیاری از شرکای بین‌المللی، برای دفاع از خود و مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کردیم.
مقامات آمریکایی پیش‌تر در روز گذشته به رویترز گفتند که ایالات متحده یک سری حملات را علیه اهدافی در یمن انجام داده است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلستان آمده است:

در ۱۴بهمن، تایفون FGR۴ نیروی هوایی انگلستان، با پشتیبانی تانکرهای وویجر، به نیروهای آمریکایی در حملات بیشتر علیه مواضع حوثی‌ها در یمن پیوستند که در عملیات آنها برای هدف قرار دادن کشتی‌ها در باب‌المندب و جنوب دریای سرخ شرکت داشتند.
تایفون ها از بمبهای هدایت‌شونده دقیق Paveway IV علیه چندین هدف نظامی که با تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعاتی در سه مکان شناسایی شده بودند، استفاده کردند.

در عس سلیف، در غرب صنعا در ساحل دریای سرخ، هواپیمای ما یک ایستگاه کنترل زمینی را در یک موقعیت دفاعی هدف قرار داد. این ایستگاه برای کنترل پهپادهای حوثی، اعم از تهاجمی و شناسایی، که از قسمت‌های داخلی بیشتر پرتاب می‌شد و بر فراز دریا علیه کشتی‌های بین‌المللی عملیات می‌کرد، استفاده می‌شد.

تأیید شد که دومین ایستگاه کنترل زمینی پهپاد در المنیره، در همان خط ساحلی است. مانند As Salif، این ایستگاه کنترل مستقیم پهپادهای شناسایی و تهاجمی را که کشتی‌ها را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند، فراهم کرد، موقعیت آن در ساحل به آن اجازه می‌دهد تا خطوط دیدی را که چنین سلاحهایی برای هدف قرار دادن کشتی‌ها با هر دقتی نیاز دارند، حفظ کند.

تایفون‌ها هم‌چنین به تعداد قابل توجهی از اهداف در بانی Bani حمله کردند. یک گروه اولیه از تأسیسات آنجا با موفقیت توسط نیروی هوایی سلطنتیRAF در شب ۱۱ ژانویه مورد اصابت قرار گرفت و از آن زمان به بعد مجموعه دیگری از ساختمانها در این سایت به‌طور مثبت تأیید شده بود که در عملیات موشکی و پهپادی حوثی‌ها شرکت داشتند و در این مناسبت هدف قرار گرفتند.
همان‌طور که رویه معمول در چنین عملیات‌هایی توسط نیروی هوایی سلطنتی است، حملات با دقت بسیار برنامه‌ریزی شده بود تا از حداقل خطر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل شود، و با بمباران در شب، هر گونه خطری از این قبیل کاهش می‌یافت.

 

بیانیه مشترک استرالیا، بحرین، دانمارک، کانادا، هلند، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده در مورد حملات بیشتر علیه حوثی‌ها در یمن
امروز به دستور دولتهای متبوع خود، نظامیان آمریکا و انگلستان با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند دور اضافی حملات متناسب و ضروری را علیه ۳۶هدف حوثی در ۱۳نقطه در یمن در پاسخ به حملات مستمر حوثی‌ها علیه کشتی‌های بین‌المللی و تجاری و هم‌چنین کشتی‌های دریایی در حال عبور از دریای سرخ، انجام دادند.
هدف از این حملات دقیق، مختل کردن و تضعیف توانایی‌هایی است که حوثی‌ها برای تهدید تجارت جهانی و جان دریانوردان بی‌گناه استفاده می‌کنند و در پاسخ به یک سری اقدامات غیرقانونی، خطرناک و بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها از زمان حملات قبلی ائتلاف در ۱۱و ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، می‌باشد از جمله حمله ۲۷ ژانویه حوثی‌ها به نفتکش مارلین لواندا M/V Marlin Luanda با پرچم جزایر مارشال که آن را به آتش کشید.
حمله امروز به‌طور خاص مکانهای مرتبط با انبار تسلیحات، سامانه‌ها و پرتابگرهای موشکی، سامانه‌های دفاع هوایی و رادارهای حوثی‌ها را هدف قرار داد.
اکنون بیش از ۳۰حمله حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری و کشتی‌های دریایی از اواسط نوامبر یک چالش بین‌المللی را تشکیل می‌دهد. با به‌رسمیت شناختن اجماع گسترده جامعه بین‌المللی، ائتلاف ما متشکل از کشورهای همفکر متعهد به حفظ نظم مبتنی بر قوانین به رشد خود ادامه داده است. ما هم‌چنان متعهد به حفاظت از آزادی دریانوردی و تجارت بین‌المللی هستیم و حوثی‌ها را برای حملات غیرقانونی و غیرقانونی آنها به کشتی‌های تجاری و کشتی‌های دریایی پاسخگو می‌دانیم.
هدف ما کاهش تنشها و بازگرداندن ثبات در دریای سرخ است، اما اجازه دهید هشدار خود را به سران حوثی‌ها تکرار کنیم: ما در مواجهه با تهدیدات مداوم از ادامه دفاع از جانها و جریان آزاد تجارت در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان دریغ نخواهیم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84c0d369-8135-446d-8e98-20b73df9c302"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات