728 x 90

حملات موشکی و پهپادی نیروهای نیابتی رژیم ایران از لبنان به اسراییل

شب گذشته (۴شهریور) حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد که یک عملیات گسترده موشکی و پهپادی علیه مناطق مختلف اسراییل را به اجرا گذاشته است. حزب‌الله لبنان در اطلاعیه خود ادعا کرده که بیش از ۳۲۰ موشک و پهپاد به سمت اسراییل شلیک کرده است. این گروه مدعی شد که ۱۱ پایگاه ارتش اسراییل را مورد هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرده است که در «پاسخ اولیه» به کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی‌اش  به اسراییل حمله کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش کرد؛ بامداد یکشنبه صدای آژیرها در سراسر شمال اسراییل به صدا درآمد. فرودگاه بن‌گورین در نزدیکی تل‌آویو چند ساعت در بامداد یکشنبه بسته بود اما ساعت هفت صبح به وقت محلی اعلام کرد پروازها را از سرمی‌گیرد و مسافران باید پیش از پرواز نسبت به انجام آن اطمینان یابند.

رویترز گزارش کرد: حزب‌الله روز یکشنبه اعلام کرد که «مرحله اول» پاسخ خود به‌قتل فرمانده ارشد این گروه توسط اسراییل در حمله ماه گذشته به حومه بیروت را تکمیل کرده است. حزب‌الله افزود که ۱۱ سایت نظامی اسراییل را هدف قرار داده، بیش از ۳۲۰ موشک شلیک کرده و هواپیماهای بدون سرنشین را در شمال اسراییل به پرواز درآورده است.

 

رویترز: حزب‌الله برای اقدام تلافی‌جویانه به‌دلیل کشته شدن فرمانده ارشد به اسراییل حمله موشکی کرد
تشدید تنش میان اسراییل و حزب‌الله نگرانی‌ها از یک درگیری منطقه‌یی گسترده‌تر را به‌وجود آورده است که احتمالاً هم ایالات متحده و هم ایران را درگیر می‌کند. کاخ‌سفید گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور رویدادها را از نزدیک دنبال می‌کرد.

 

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اسراییل

 

پیش از این نیز اسراییل طی اطلاعیه‌یی از حمله پیش دستانه به مواضع حزب‌الله لبنان خبر داده بود.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسراییل گفت: «کمی پیش‌تر ارتش اسراییل متوجه شد که حزب‌الله لبنان برای حمله موشکی و راکتی به مناطق اسراییل آماده می‌شود. ارتش اسراییل در اقدامی دفاعی و برای از میان بردن تهدید، اهدافی مربوط به این سازمان تروریستی در خاک لبنان را هدف قرار داده است. اهدافی که قرار بود مبدأ این حملات موشکی علیه اسراییل باشد».

نیویورک تایمز گزارش کرد: اسراییل ۱۵ دقیقه قبل از حمله حزب‌الله، پرتابگرهای این گروه را هدف قرار داد.
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: حزب‌الله لبنان قصد داشت ساعت پنج صبح به وقت محلی حمله تلافی‌جویانه خود به اسراییل را آغاز کند، اما اسراییل از ۱۵ دقیقه قبل از این حمله، پرتابگرهای حزب‌الله را در لبنان هدف قرار داد.

رویترز: ارتش اسراییل می‌گوید که حدود ۱۰۰ جت جنگنده‌ هزاران موشک راکت‌انداز حزب‌الله را با هدف شلیک فوری به سمت شمال و مرکز اسراییل هدف قرار داده و منهدم کردند.

وب‌سایت اکسیوس پیش‌تر گزارش کرده بود که نهادهای اطلاعاتی اسراییل و آمریکا در ۴۸ ساعت گذشته اطلاعاتی را درباره آماده شدن حزب‌الله لبنان برای حمله موشکی به اسراییل دریافت کرده‌اند.

رویترز- وزیر خارجه اسراییل گفت: اسراییل به‌دنبال جنگی تمام‌عیار نیست، اما با توجه به تحولات میدانی عمل خواهد کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bc2f288-bca0-43f4-91ae-a36d70b2d0a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات