728 x 90

حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل کردستان عراق و ادلب سوریه

حملات موشکی سپاه به اربیل
حملات موشکی سپاه به اربیل

شب گذشته سپاه پاسداران آخوندها با شلیک موشکهای بالستیک مناطقی در اربیل کردستان عراق و ادلب سوریه را هدف قرار داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس (۲۶دی) در این باره گزارش کرد: همزمان با تشدید تنشهای منطقه‌ای، رژیم ایران به اهدافی در شمال عراق و سوریه حمله می‌کند.

رژیم ایران اواخر روز دوشنبه موشک‌هایی را به سمت آنچه که ادعا می‌کرد «مرکز جاسوسی» اسراییل در نزدیکی کنسولگری آمریکا در شهر اربیل در شمال عراق می‌باشد و به اهداف مرتبط با گروه افراطی داعش در شمال سوریه شلیک کرد. به‌گفته شورای امنیت دولت اقلیم کردستان، در پی اصابت موشک به منطقه‌یی مجلل در نزدیکی کنسولگری در اربیل، مقر اقلیم نیمه خودمختار کردستان عراق، چهار غیرنظامی کشته و شش نفر زخمی شدند. . … این حملات در زمان تشدید تنشها در منطقه و ترس از سرریز گسترده‌تر جنگ جاری در غزه انجام می‌شود... .

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت که آمریکا به‌شدت «حملات موشکی بی‌پروا رژیم ایران» در اربیل را محکوم می‌کند. او گفت این حملات ثبات عراق را تضعیف می‌کند. یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که ایالات متحده موشک‌هایی را که در شمال عراق و شمال سوریه اصابت کرده بود، ردیابی کرده و هیچ تأسیسات ایالات متحده در این حملات مورد اصابت قرار نگرفته یا آسیبی ندیده است. این مقام گفت که نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که این حملات «بی پروا و غیردقیق» بوده است... .

 

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۵ژانویه نوشت: محکومیت حملات ایران به اربیل.
ایالات متحده حملات امروز رژیم ایران به اربیل را به‌شدت محکوم می‌کند و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گوید. ما با حملات موشکی خودسرانه رژیم ایران که ثبات عراق را تضعیف می‌کند، مخالفیم. ما از تلاش‌های دولت عراق و دولت اقلیم کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.

 

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا (۲۶دی) نیز در شبکه ایکس نوشت:
ما حملات رژیم ایران در اربیل را شدیداً محکوم می‌کنیم و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم. ما با حملات موشکی بی‌مورد ایران مخالفیم و از تلاش‌های دولت عراق و دولت اقلیم کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6075e86d-2013-43dc-acc6-6685bd6bc9fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات