728 x 90

حملات موشکی رژیم ایران، نشان ضعف است

حمله موشکی سپاه پاسداران - عکس از آرشیو
حمله موشکی سپاه پاسداران - عکس از آرشیو

فارین پالیسی، روز سوم بهمن در گزارشی از حملات موشکی رژیم ایران به سه کشور همسایه عراق، پاکستان و سوریه نوشت: تهران خواست نمایش قدرت کار کند اما محدودیتهای استراتژکش را زیرپا گذاشت.
در این گزارش آمده است: از زمان آغاز جنگ اسراییل و حماس، رژیم ایران و مجمع الجزایر نیابتی آن به‌طور پیوسته کارزاری دستجمعی را علیه اسراییل و نیروهای آمریکایی در خاورمیانه پیش بردند.
با حملات موشکی اخیر خود به سه کشور همسایه، ایران یک مرحله بالقوه جدید در آشفتگی در حال تکامل را نشان داد، مرحله‌ای که ظاهراً خاورمیانه را به سمت یک جنگ منطقه‌یی نزدیکتر کرد.
در این حملات، ایران تلاش کرد قدرت و عزم نظامی خود را به نمایش بگذارد. اما به چیز دیگری نیز خیانت کرد: ضعف ذاتی و محدودیتهای استراتژیک ایران را برملا ساخت.
این حملات موشکی و پهپادی ظاهراً در پاسخ به حملات انتحاری در شهر کرمان در اوایل ماه جاری بود که حداقل ۸۴ ایرانی را کشت.
با این حال، اگر چه رژیم ایران ممکن است در ارسال پیام به عزم و توانایی موفق بوده باشد، اما این کار را با حمله به شهروندان و اهداف غیرنظامی در کشورهایی ضعیف انجام داد.

با وجود این‌که رژیم ایران، اسراییل و آمریکا را مسئول حملات انتحاری کرمان می‌دانست، علیه هیچ‌کدام کاری نکرد. و با وجود حمایت صریح خود از مردم نوار غزه، رژیم ایران سعی نکرد از قدرت نظامی خود به نفع آنها استفاده کند.

رژیم ایران از زور علیه کشورهایی استفاده کرد که فکر می‌کرد تلافی و واکنش قابل توجهی از خود نشان نمی‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/230c95b6-4e1c-4b64-a63b-02263623b399"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات