728 x 90

حملات سایبری علیه کمپانیهای آمریکا و اعضای پارلمان استرالیا

آژانسهای کاری و دولتی در آمریکا توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت
آژانسهای کاری و دولتی در آمریکا توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت

نیویورک تایمز، ۲۹بهمن نوشت: آژانسهای کاری و دولتی در آمریکا توسط حملات تهاجمی هکرهای ایرانی و چینی مورد حمله قرار گرفته‌اند.

 

کارشناسان امنیتی بر این باورند که آنها از خروج پرزیدنت ترامپ از برجام در سال گذشته و همچنین منازعات تجاری آمریکا با چین، انرژی گرفته و تحریک شده‌اند.

حملات اخیر رژیم ایران علیه بانک‌های آمریکا و آژانسهای کاری و دولتی، به‌طور گسترده‌تری از قبل اجرا شده‌اند...

این حملات بنا‌ به‌گفته تحلیلگران در آژانس امنیت ملی و شرکت امنیتی خصوصی فایر آی به رژیم ایران نسبت داده شده‌اند...

 

همچنین استرالیا دولتهای خارجی را متهم به حمله سایبری علیه اعضای پارلمان خود کرد.

خبرگزاری رویترز دوشنبه ۲۹بهمن۹۷ نوشت: اسکات موریسیون نخست‌وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت یک حمله سایبری علیه قانونگذاران استرالیایی و شبکه‌های احزاب اصلی سیاسی این کشور توسط دولتهای خارجی انجام شده است.

وی به پارلمان گفت: «کارشناسان سایبری ما می‌گویند که بازیگران پیچیده کشورهای خارجی مسئول این فعالیت شریرانه بوده‌اند،»...

خبرگزاری رویترز افزود:‌ تحلیلگران می‌گویند چین، روسیه و رژیم ایران به احتمال زیاد مرتکبان این حمله سایبری هستند...

 

آمریکا افسر سابق نیروی هوایی را به جاسوسی و کمک به رژیم ایران متهم کرد

همزمان با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۹فرد و دو نهاد حکومت آخوندی، از جمله تحریم شرکت افق نو وابسته به سپاه پاسداران که کارش جذب نیرو برای سپاه قدس و کسب اطلاعات از شهروندان خارجی از طریق برگزاری کنفرانسه‌ای پوشالی و پوششی است، دولت آمریکا علیه یک افسر سابق نیروی هوایی این کشور به نام مونیکا ویت(Witt) به‌خاطر جاسوسی برای رژیم آخوندی اعلام جرم کرد.

سابقه استخدام و جاسوسی مونیکا ویت برای رژیم آخوندی به زمان ریاست‌جمهوری اوباما برمی گردد و در سال۲۰۱۳نیز یک حکم جلب برای وی به‌خاطر سفرش به ایران صادر شده بود. پس از همین سفر بود که که حکومت آخوندی در ایران یک خانه و تجهیزات کامپیوتری در اختیار او قرار داد. پیش از آن نیز از جمله در بهمن سال۹۰این فرد برای شرکت در یک کنفرانس پوششی که توسط افق نو برگزار شد، به ایران سفر کرده بود.

خبرگزاری رویترز ۲۴بهمن ۹۷ در این باره گزارش داد: مقامهای آمریکا اعلام کردند مونیکا ویت به‌دنبال شرکت در دو کنفرانس بین‌المللی که شرکت افق نو در حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران برگزار کرده بود، به استخدام این نیرو در آمد.(برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید)

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۹فرد و ۲نهاد وابسته به رژیم ایران را تحریم کرد

تحریم شدگان توسط خزانه‌داری آمریکا عبارتند از: ‌ حسین عباسی، مجتبی معصوم پور، میلاد میرزا بیگی و حسین پرور از شرکت «نت پیگرد سماوات» و حامد قشقاوی، غلامرضا منتظمی، نادر طالب زاده، زینب مهنا طالب‌زاده و محمد باقر شیرین کار

تحریم شدگان وابسته به سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه پاسداران هستند

دو نهاد تحریم شده عبارتند از: ‌شرکت نت پیگرد سماوات و سازمان افق نو

لازم به یادآوری است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه سوم فروردین ۹۷ده مقام و یک نهاد مستقر در ایران را به‌خاطر حملات سایبری تحت تحریم قرار داد.

خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ آمریکا روز جمعه ۱۰فرد و یک شرکت رژیم ایران را که در تلاش برای هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی و دهها شرکت و بخش‌هایی از دولت آمریکا از طرف دولت تهران بودند مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت تحریم‌ها را علیه افراد متهم و مؤسسه «مبنا» اعمال می‌کند، شرکتی که دادستانهای آمریکایی آنرا برای کمک به سازمانهای رژیم ایران تحقیقاتی برای دزدی اطلاعات، توصیف کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا طی بیانه‌یی گفت: این حمله سایبری بیش از ۳۱تریلیون بایت از اطلاعات آموزشی و آثار فکری را از ۱۴۴دانشگاه آمریکا و ۱۷۶دانشگاه از ۲۱کشور خارجی دزدیده است.

مقامهای آمریکایی گفته‌اند این ۱۰نفر برای سپاه پاسداران کار می‌کنند. همچنین این افراد در مؤسسه «مبنا» فعالیت می‌کنند که طی سال‌های اخیر حملات سایبری انجام داده است.

غلامرضا رفعت نژاد، احسان محمدی، علی میرکریمی، عبدالله کریما، مصطفی صادقی، سجاد طهماسبی، محمدرضا صباحی، روزبه صباحی، ابوذر گوهری مقدم و بهزاد مصری کسانی هستند که در این پرونده از آنها نام برده شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام نوروزی خود خبر داده بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه ایران اعمال می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0ddb695-bb52-4b87-9f2e-3f263af9ce22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات