728 x 90

حمایت وزارت‌خارجه افغانستان از تظاهرات مردم این کشور علیه رژیم آخوندی

تظاهرات مردم افغانستان
تظاهرات مردم افغانستان

وزارت‌خارجه افغانستان از تظاهرات مردم این کشور در شهرهای مختلف علیه رژیم ایران دفاع کرد. وزارت‌خارجه افغانستان طی بیانیه‌یی به‌نقل از سفیر افغانستان در تهران نوشت: شهروندان افغانستان حق تظاهرات مسالمت‌آمیز را دارند.

رژیم آخوندی به‌دلیل تظاهرات مردم این کشور علیه رژیم آخوندی سفیر افغانستان در تهران را احضار کرده بود.

پیش از این مریم سما عضو مجلس نمایندگان افغانستان در واکنش به احضار سفیر افغانستان توسط رژیم آخوندی این اقدام را محکوم کرد و گفت: مردم ما را غرق کردند و سوزاندند، حال وزارت‌خارجه رژیم ایران بی‌شرمانه سفیر ما را به‌خاطر اعتراض مردم‌مان به این جنایت و کشتار احضار کرده است.

روز شنبه۲۴خرداد در شهرهای مختلف اروپا از جمله وین، استکهلم، برلین، پاریس و فرانکفورت مردم افغانستان مقیم این کشورها تظاهرات کردند و جنایت رژیم آخوندی در غرق کردن پناهجویان افغانستان در حریرود و کشتار مهاجران افغانستان در یزد با شلیک مأموران رژیم آخوندی را محکوم کردند.

این اعتراضها پس از تظاهرات مردم در شهرهای مختلف افغانستان علیه رژیم آخوندی صورت می‌گیرد.

بنا به گزارش العربیه یکشنبه ۲۵خرداد سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در واکنش به احضار سفیر کشورش در تهران توسط وزارت خارجه رژیم ایران اعلام کرد، باید خامنه‌ای به‌دلیل «قتل هزاران فرزند رشید خلق ایران» احضار و محاکمه شود.

سیلی غفار در صفحه رسمی فیس‌بوک‌اش نوشت: «خامنه‌ای و سایر جلادان حاکم در ایران را نه تنها به‌دلیل ستم بر کارگران افغان بلکه به‌خاطر در بند کشیدن، شکنجه و قتل هزاران فرزند رشید خلق ایران باید احضار، محاکمه و به سزای اعمال شان رسانید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb965a7e-6c2b-40ed-8f50-58b1b96d9841"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات