728 x 90

حمایت از تصویب قطعنامه ارائه شده توسط آمریکا درباره آتش‌بس غزه در شورای امنیت

جنگ در غزه
جنگ در غزه

یکشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ارائه شده توسط آمریکا درباره آتش‌بس در غزه را تصویب کرد. این قطعنامه با رأی مثبت ۱۴کشور و یک رأی ممتنع از سوی روسیه به تصویب رسید.

به‌دنبال تصویب این قطعنامه خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد ریاست‌جمهوری فلسطین از تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری و کامل در نوار غزه و خروج کامل نیروهای اسراییل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌ها و محله‌های خود است استقبال کرد.

رویتزر نوشت یک مقام حماس روز سه‌شنبه به رویترز گفت: حماس قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را می‌پذیرد و آماده مذاکره بر سر جزئیات است و افزود این برعهده واشنگتن است که اطمینان حاصل کند که اسراییل به آن پایبند است.

به گزارش رویترز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که بیانیه حمایت حماس از قطعنامه سازمان ملل که از پیشنهاد آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند، «نشانه امیدوارکننده‌ای» است،

تایمز اسراییل گزارش داد: بلینکن گفت: «دیشب با نتانیاهو ملاقات کردم و او مجدداً بر تعهد خود به این پیشنهاد تأکید کرد» و افزود که استقبال حماس از رأی‌گیری سازمان ملل درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس توسط ایالات متحده یک علامت «امیدوارکننده» است.

وزارت امور خارجه مصر روز سه‌شنبه اعلام کرد مصر از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس جامع و دائمی در نوار غزه شده بود استقبال می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی از تصویب قطعنامه‌یی در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری و کامل در نوار غزه و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌ها و محله‌های خود در سراسر نوار غزه می‌شود استقبال کرد

کشورهای عربستان سعودی، مصر و اردن نیز از این قطعنامه حمایت کردند.

در جریان بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت نماینده دائم انگلستان در سازمان ملل گفت: ما از طرف‌ها می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنند و به سمت صلح پایدار حرکت کنند که امنیت و ثبات را برای مردم اسراییل و فلسطین تضمین می‌کند.

نماینده دائمی سوئیس در بخشی سخنان خود گفت: حمایت جمعی شورا از چنین توافقی با هدف پایان دادن به درد و رنج انسانی، توقف ادامه تشدید خشونت در منطقه و پی ریزی پایه‌های راه‌حل دو کشور دموکراتیک اسراییل و فلسطین است، که در کنار هم در صلح و مرزهای به‌رسمیت شناخته شده و امن زندگی کنند.

وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره گفت: پیام من به دولتهای سراسر منطقه، به مردم منطقه این است: اگر آتش‌بس می‌خواهید، به حماس فشار بیاورید تا پاسخ مثبت دهد. اگر می‌خواهید رنج وحشتناک فلسطینیان در غزه را کاهش دهید، به حماس فشار بیاورید تا جواب مثبت بدهد. اگر می‌خواهید همه گروگانها را به خانه برگردانید، به حماس فشار بیاورید تا پاسخ مثبت دهد. اگر می‌خواهید اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به‌طور یکسان در مسیر صلح و امنیت پایدارتر قرار دهید، به حماس فشار بیاورید تا بله بگوید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75d90f08-c61d-4401-aaaf-d1502f047d93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات