728 x 90

حمایت از اعتصاب کامیون‌داران توسط فدراسیون اتحادیه خدمات تجاری آلمان و اتحادیه سراسری حمل‌ و نقل جاده‌ای متحد (URTU)؛ انگلستان

حمایت از اعتصاب کامیونداران توسط دو فدراسیون کارگری در انگلستان و آلمان
حمایت از اعتصاب کامیونداران توسط دو فدراسیون کارگری در انگلستان و آلمان

به‌دنبال شروع دور دوم اعتصاب رانندگان کامیون در ایران که از ۱۰ آبان ۹۷ شروع شده است، اتحادیه سراسری حمل‌ و نقل جاده‌ای متحد (URTU)؛ انگلستان و فدراسیون اتحادیه خدمات تجاری آلمان طی بیانیه‌های جداگانه‌ای حمایت و همبستگی خود را با کارگران و رانندگان کامیونها و دیگر اقشار تحت ستم در ایران اعلام کردند.

 

حمایت و همبستگی فدراسیون اتحادیه خدمات تجاری آلمان با اعتصاب سراسری کامیون‌داران در ایران
سایت بیلد چاپ آلمان در تاریخ ۱۲آبان خبری مبنی بر حمایت اتحادیه خدمات تجاری آلمان از اعتصاب سراسری کامیون‌داران در ایران منتشر کرد.

بیلد نوشت: «در ایران، کامیون‌داران اعتراضی به اعدام تهدید می‌شوند

دادستانی کل استان قزوین خواستار مجازات اعدام برای ۱۷راننده کامیون شده است که برای عدم پرداخت و شرایط کار ضعیف اعتصاب کرده‌اند.

اتحادیه‌های بین‌المللی نسبت به این عمل اعتراض کردند و خواستار آزادی فوری کامیون‌داران شدند. فدراسیون جهانی حدود ۲۰۰میلیون عضو در سراسر جهان در نامه‌ای، خواستار آزادی کارگران و کامیون‌داران بازداشت شده بلافاصله و بدون قید و شرط شد.

آندریا کوچیس، معاون رئیس فدراسیون اتحادیه خدمات تجاری آلمان به، BILD بیلد گفت: «اعمال مجازات مرگ برای معترضان غیرقابل تصور و بی‌عدالتی برای یک دولت متمدن به حساب می‌آید.

ایران باید به رانندگان خود که ۲۰سال است مستمر کمتر و کمتر دستمزد دریافت کرده است گوش دهد. این مشکلات نیازمند راه‌حل‌های اقتصادی‌ست و نه تهدید به اعدام.»

کوچیس هم‌چنان ادامه داد که این اتحادیه از طریق فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل  از سازمان بین‌المللی کار (ILO) خواست تا بلافاصله در این موضوع دخالت کند.

 

حمایت اتحادیه سراسری حمل‌ و نقل جاده‌ای متحد (یو آر تی یو)؛ انگلستان از اعتصاب کامیون‌داران

این اتحادیه در بیانیه ای در حمایت از اعتصاب کامیونداران نوشت:

آنها به‌دلیل سیاست‌های ضد کارگری رژیم حاکم بر ایران؛ در شرایط بسیار وخیم و نگران‌کننده ای به‌سر می‌برند و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۸۰۰حرکت اعتراضی داشته‌اند. تنها رانندگان کامیون که صدها هزار تن هستند در سه مقطع (ژوئن و اوت و اکتبر) دست به اعتصاب سراسری زده و رانندگان کامیون مجدداً از اول ماه نوامبر چهارمین دور از اعتصابات خود را شروع کردند. آخرین اعتصاب آنها ۲۱روز به طول انجامید و ۳۱استان و بیش از ۳۰۰شهر را در برگرفت. حکومت به انواع فریبکاریها برای شکستن اعتصاب بر آمد و صدها راننده را دستگیر کرد. دادستان کل ایران رانندگان اعتصابی را تهدید به اعدام کرد و برای۱۷تن از دستگیر ‌شدگان در قزوین تقاضای اعدام کرده است(خبرگزاری دولتی ایرنا ۸اکتبر ۲۰۱۸).

 

متن کامل بیانیه اتحادیه سراسری حمل‌ و نقل جاده‌ای متحد (یو آر تی یو)؛ انگلستان:

تاریخ ۶نوامبر ۲۱۰۸

حمایت از کارگران و رانندگان کامیون ایرانی

در آستانه چهارمین دور از اعتصاب سراسری رانندگان و کامیون ایرانی، اتحادیه حمل‌ و نقل جاده‌ای متحده در انگلستان (یو آر تی یو) همبستگی خودمان را با کارگران و رانندگان کامیون ها و دیگر اقشار تحت ستم در ایران اعلام می‌کنیم. آنها به‌دلیل سیاست‌های ضد کارگری رژیم حاکم بر ایران؛ در شرایط بسیار وخیم و نگران‌کننده ای به‌سر می‌برند و در سال ۲۰۱۸بیش از ۵۸۰۰حرکت اعتراضی داشته‌اند. تنها رانندگان کامیون که صدها هزار تن هستند در سه مقطع (ژوئن و اوت و اکتبر) دست به اعتصاب سراسری زده و رانندگان کامیون مجدداً از اول ماه نوامبر چهارمین دور از اعتصابات خود را شروع کردند. آخرین اعتصاب آنها ۲۱روز به طول انجامید و ۳۱استان و بیش از ۳۰۰شهر را در برگرفت. حکومت به انواع فریبکاریها برای شکستن اعتصاب بر آمد و صدها راننده را دستگیر کرد. دادستان کل ایران رانندگان اعتصابی را تهدید به اعدام کرد و برای۱۷تن از دستگیر ‌شدگان در قزوین تقاضای اعدام کرده است(خبرگزاری دولتی ایرنا ۸اکتبر ۲۰۱۸).

کارگران و رانندگان در ایران امنیت شغلی ندارند و هیچ قانونی از آنها حمایت نمی‌کند. به کارگران ایران اجازه تشکیل سندیکا یا اتحادیه مستقل نمی‌دهند.

مهمترین مؤسسات تولیدی و اقتصادی متعلق به سپاه پاسداران ایران (آی آر جی سی) است که با حداکثر فشار و سرکوب از کارگران کار می‌کشند؛ اما وقتی کارگران خواستار دستمزدشان می‌شوند، آنها را اخراج و سرکوب می‌کنند. بسیاری از کارگران ۶ماه، یک‌سال و یا ۲سال حقوقشان را دریافت نکرده‌اند. در حالی که گرانی و تورم، روزافزون آنها را کمرشکن کرده است.

ما از همه سازمانهای کارگری می‌خواهیم پایمال کردن حقوق اولیه کارگران را محکوم کرده و از دیکتاتوری حاکم در ایران بخواهند تمام کارگران بازداشت شده را آزاد کنند؛ به حقوق اولیه کارگران احترام بگذارند و به تمامی قوانین بین‌المللی در مورد حقوق کارگران پایبند باشد.

ما خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط تمامی کارگران و رانندگان کامیون که در جریان اعتصابات دستگیر شده‌اند هستیم.

ما از خواسته‌های کارگران، رانندگان و شاغلین ایران حمایت می‌کنیم و از همه اتحادیه‌های کارگری در نقاط مختلف می‌خواهیم که برای حمایت سریع از خواسته‌های به حق همکارانشان در ایران از هر طریق ممکن که می‌توانند؛ بشتابند.

اتحادیه حمل‌ و نقل جاده‌ای متحده (یو آر تی یو)، انگلستان

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a092f5d1-373e-4904-9a9e-7cbaa945e574"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات