728 x 90

حمایتهای جهانی از قیام سراسری مردم ایران/ مایک پمپئو، تد کروز، نیکی هیلی، ملانی جولی، آلکس پادیلا، مارتین لوترکینگ سوم ....

قیام سراسری مردم ایران - شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران - شهریور ۱۴۰۱

همگام با اوجگیری و تداوم قیام سراسری در ایران؛ موج حمایتهای شخصیتهای جهانی و اعلام همبستگی آنان با قیام‌کنندگان از سراسر جهان ادامه دارد.

مایک پمپئو؛ وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز در روز سه‌شنبه ۵مهر در توئیت خود در حمایت از اعتراضات در ایران نوشت: «رژیم دیکتاتوری مذهبی [‌در ایران] قدرت را در اختیار دارد، اما از نظر بسیاری از ایرانیان مشروعیت ندارد». نیت [تحلیلگر بانک فکری هادسون آمریکا] دقیقاً درست می‌گوید. و آمریکا باید در کنار مردم ایران بایستد نه در کنار رژیم دیکتاتوری مذهبی».

 

سناتور تد کروز از تگزاس نیز در توئیتی به تاریخ دوشنبه چهارم مهر با محکوم کردن مماشات با رژیم ایران همبستگی خود با قیام‌کنندگان در ایران را اعلام و نوشت: «زمان زیادی از این‌که دولت بایدن از همنشینی و مماشات با رژیم ایران باید دست برمی‌داشت گذشته است. حمایت از مردم ایران به‌معنای ترد کردن رژیم ایران و اعمال فشار حداکثری علیه آن است. من افتخار می‌کنم که در کنار تظاهر کنندگانی که در ایران برای آینده و آزادی خود می‌جنگند ایستاده‌ام».

 

ملانی جولی وزیرخارجه کانادا ۵مهر ۱۴۰۱
همانطور که من در سازمان ملل ایستاده بودم، زنان در سراسر ایران و سراسر جهان برای حق انتخاب نحوه لباس پوشیدن و استقلال بر جسم خود می‌جنگند. به همین دلیل است که کانادا تحریم‌هایی را علیه اعضای رهبری ایران و به اصطلاح «گشت ارشاد» اعمال خواهد کرد.

 

 نیکی هیلی، ۵مهر ۱۴۰۱ در توئیتی نوشت: معترضان ایرانی جان خود را به خطر می اندازند.
بایدن مدعی است که از آنها حمایت می کند، اما او در به در به دنبال امضای توافق هسته‌ای است که میلیاردها دلار به رژیمی که آزادی‌های آنها را درهم می‌شکند و به تروریسم در سراسر جهان کمک مالی می‌کند.

سناتور آلکس پادیلا از کالیفرنیا و عضو کمیته قضاییه سنای آمریکا در توئیتی به تاریخ دوشنبه چهارم مهر با اعلام حمایت از قیام‌کنندگان در ایران نوشت: «اعلام حمایت ما از زنان شجاعی که برای حقوق خود در ایران مبارزه می‌کنند. ما از شجاعت و قدرت شما برانگیخته شدیم و در سوگ مهسا امینی با شما همراه می‌شویم. رژیم ایران باید نقض حقوق‌بشر علیه زنان را متوقف کند».


مارتین لوترکینگ سوم؛ نوه مارتین لوتر کینگ فقید؛ رهبر آزادیهای مدنی در آمریکا نیز در توئیت خود نوشت: «زن، زندگی، آزادی» - ندای تأثیرگذار زنان ایرانی که در واکنش به مرگ هولناک مهسا امینی به‌پا خاسته‌اند. همه ما سزاوار این هستیم که عاری از خشونت و ارعاب زندگی کنیم و من در کنار زنان ایرانی هستم که برای حقوق اولیه انسانی خود تظاهرات می‌کنند».

 

چتهام هاوس، ۴مهر ۱۴۰۱

تظاهرات امروز جوانان ایرانی را با دسترسی به اینترنت بسیج می‌کند جوانانی که ایران قبل از جمهوری اسلامی را نمی‌شناختند.

 

نیوزنیشن، ۵مهر ۱۴۰۱
واکنش دولت بایدن به ناآرامی‌های ایران موضوع بحث است. در رابطه با سیاست ایران، سفیر گینزبرگ می‌گوید که برخی از همان مشکلاتی را که در دولتهای قبلی دیده را می‌بیند،

گینزبرگ: هیچ بهانه موجهی برای مذاکره با رژیم ایران نیست
توافق با این رژیم به این معنی نیست که این رژیم آنرا از یک کشور سرکوبگر متخاصم با آمریکا به یک دوست صمیمی تبدیل نمی‌کند

 

 

 پال ایتون سرلشگر بازنشسته و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، ۵مهر
زنان شجاع ایرانی در حال تظاهرات علیه خودکامگان مذهبی ... برای ایجاد یک ایران بهتر هستند. شاید زنان شجاع آمریکایی ما توجه کنند. زمان آن فرا رسیده است که رهبران زن آمریکایی به آمریکا کمک کنند تا به جلو حرکت کند و آمریکای بهتری ایجاد کند.

سرلشگر بازنشسته و مشاور امنیت ملی سابق پال ایتون، ۲۷ سپتامبر۲۰۲۲ زنان شجاع ایرانی در حال تظاهرات علیه خودکامگان مذهبی ... برای ایجاد یک ایران بهتر هستند. شاید زنان شجاع آمریکایی ما توجه کنند. زمان آن فرا رسیده است که رهبران زن آمریکایی به آمریکا کمک کنند تا به جلو حرکت کند و آمریکای بهتری ایجاد کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ca6f49e-78a5-4b90-a3fc-ef06dea1e8e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات