728 x 90

حمایتهای جهانی از قیام سراسری مردم ایران / نگرانی نخست‌وزیر سوئد از گزارشها درباره کشته‌شدگان و زخمی‌ها در ایران

قیام سراسری مردم ایران - شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران - شهریور ۱۴۰۱

توئیت نخست‌وزیر سوئد: من نگران گزارشهایی درباره کشته‌شدگان و زخمی‌ها در ایران هستم

در حالی که زنان و مردان از حق خودشان برای اعتراض مسالمت‌آمیز استفاده می‌کنند، من نگران گزارشهایی درباره کشته‌شدگان و زخمی‌ها در ایران هستم. من از دولت ایران می‌خواهم تا از خشونت علیه این معترضان خودداری کند. آزادی بیان، تشکل و تجمع مسالمت‌آمیز باید تضمین شود.

نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد روز اول مهر درباره قیام مردم ایران گفت: این اعتراضات در ایران متفاوت است. مردم در حال رزم متقابل هستند. من در کنار مردم ایران در مبارزه با رژیم سرکوبگرشان ایستاده‌ام.

 

یانس یانسا نخست‌وزیر سابق اسلوونی- ۲مهر۱۴۰۱
ما رژیم را به‌خاطر کشته شدن یک زن جوان در بازداشت نیروهای امنیتی محکوم می‌کنیم. همه از معترضان شجاع ایرانی حمایت می‌کنند.

 

کارن ژان پی‌یر سخنگوی کاخ‌سفید روز اول مهر گفت: همان‌طور که بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل به‌وضوح گفت ما در کنار مردم شجاع و زنان شجاع ایران هستیم که در حال حاضر برای کسب حقوق پایه‌یی خود تظاهرات می‌کنند.

 

سناتور چاک شومر گفت: من از زنان، دختران و همه کسانی که در ایران در سرپیچی از دیکتاتوری و وحشیگری سیستماتیک علیه آن برخاسته و آرزوی آزادی دارند انگیزه گرفته‌ام. خطاب به مردم ایران می‌گویم: در کنار شما ایستاده‌ایم.

 

سناتور باب کیسی گفت: یکی از مشخصه‌های رژیم‌های استبدادی، محدود کردن جریان آزاد اطلاعات است و این دقیقاً همان چیزی است که ما در ایران می‌بینیم. من وزارت خزانه‌داری را برای کمک به مردم ایران برای دسترسی به اینترنت تشویق می‌کنم.

مصاحبه سفیر لیندا توماس گرینفیلد با برنامه“ The View ”کانال ای بی‌سی - اول مهر ۱۴۰۱

چیزی است که ما امروز در ایران می‌بینیم و آنچه آنها در زمینه ارتکاب نقض حقوق‌بشر علیه مردم خود انجام داده‌اند. و ما اقداماتی را برای حسابرسی از آن افراد، پلیس ارشاد، آن‌چنانکه آنها این اسم را بکار می‌برند، و کسانی که در بخش امنیتی درگیر هستند و مرتکب نقض حقوق‌بشر می‌شوند، انجام داده‌ایم. همین دیروز آنها را تحریم کردیم.(سایت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل)

 

ریچارد گرنل (مدیر سابق اطلاعات ایالات متحده) - اول مهر ۱۴۰۱:

این اعتراضات در ایران متفاوت هستند. این شاید خودش باشد.

تکنولوژی عظیم، این همان لحظه‌ای است که منتظر آن بودید. شما باید تضمین کنید که رژیم قادر به خاموش کردن پلاتفرم شما نیست.

هیچ بهانه‌یی وجود ندارد.

 

عفو بین‌الملل ایران - اول مهر ۱۴۰۱: شلیک عمدی و غیرقانونی گلوله‌های جنگی به سمت معترضان

شواهد جمع‌آوری‌شده توسط عفو نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی ایران به‌طور عمدی و غیرقانونی گلوله‌های جنگی به سمت معترضان شلیک می‌کنند.

با افزایش تلفات در ایران، جهان باید در برابر سرکوب خونین اقدامی محتوایی انجام دهد.

سناتور مارشا بلکبرن از ایالت تنسی- اول مهر ۱۴۰۱: این غیرقابل قبول است یک زن ایرانی به‌دلیل نقض حجاب ابتدا دستگیر، و سپس به‌قتل رسانده شود

این غیرقابل قبول است که یک زن ایرانی که به‌دلیل نقض حجاب دستگیر شده، کشته شده باشد. اکنون، ایران برای ساکت کردن معترضانی که از سرکوب شدن توسط رژیم ایران به ستوه آمده‌اند، دسترسی به اینترنت را در سراسر کشور قطع کرده است.

 

اولاف شولتس؛ صدراعظم آلمان روز جمعه اول مهر در توئیتی در واکنش به اعتراضات اخیر در ایران و سرکوب خونین آن نوشت: «قربانیان تظاهرات و اعتراضاتی که زنان شجاع در ایران به پیش می‌برند مرا تحت تأثیر قرار داد‌ه‌اند. مهم نیست در کجای دنیا، اما زنان باید بتوانند مطابق اراده و خواست خود زندگی کنند، بدون آن‌که ترس جان و هستی خود را داشته باشند».
این توئیت در حالی توسط صدراعظم آلمان انتشار یافت که روز پنجشنبه آنالنا بربوک؛ وزیر خارجه این کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با اعلام این‌که «آلمان در کنار زنان شجاع ایران ایستاده است» با محکوم کردن سرکوب تظاهرات در ایران برخورد خشونت‌بار با زنان شجاع ایران را تهاجم به حقوق بشر" توصیف کرده بود.

 

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا روز ۳۱شهریور در پیامی نوشت: رژیم ایران باید به آزار و اذیت و تبعیض مداوم علیه زنان پایان دهد

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز ۳۱شهریور طی پیامی نوشت: صدای دلیرانه مردم ایران در سراسر جهان شنیده می‌شود. رژیم ایران باید به کمپین خشونت‌آمیز و سیستماتیک علیه زنان و دختران پایان دهد.

بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز ۳۱شهریورگفت: من از مردم ایران حمایت می‌کنم، زیرا آنها خواستار پاسخگویی هستند و در دفاع از حقوق اولیه بشر برای زنان در برابر خشونت نیروهای امنیتی فریاد می‌زنند.

مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا روز ۳۱شهریور نوشت: مردم آمریکا در کنار معترضان شجاع در ایران ایستاده‌اند. مردم ایران بسیار شایسته حکومتی بهتر از این رژیم تروریستی هستند.

 

راب مالی نماینده ویژه آمریکا برای ایران روز ۳۱شهریوراعلام کرد: همان‌طور که بایدن گفت آمریکا از زنان شجاعی که در ایران برای حفظ حقوق اولیه خود تظاهرات می‌کنند، حمایت می‌کند و سرکوب وحشیانه رژیم را محکوم می‌کند.
کلودیا تنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز ۳۱شهریوردر توئیتر خود نوشت: اگر بایدن واقعاً می‌خواست در کنار مردم ایران بایستد، باید از توافق اتمی کناره‌گیری می‌کرد. تحریم «گشت ارشاد» رژیم ایران بیهوده است!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b489173e-dd0d-4f79-863f-810c036b5546"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات