728 x 90

حسن نصرالله: از ایران به‌دلیل مسائل داخلی خود نباید انتظار برود که وارد جنگ با اسراییل شود

حسن نصرالله
حسن نصرالله

حسن نصرالله سرکرده حزب‌الله لبنان روز ۱۶مرداد گفت: ایران الآن خود را ملزم کرده که بعد از ترور هنیه پاسخ دهد البته از ایران نباید انتظار برود که وارد جنگ شود و همین‌طور از دولت سوریه به‌دلیل مسائل داخلی خود. این دو کشور باید پشتیبانی سیاسی و معنوی و مادی و تسهیلات کنند. از ایران خواسته نمی‌شود که در یک نبردی دائم وارد شود

منابع عربی به‌نقل از بیانیه حزب‌الله گزارش دادند ساعاتی پیش از سخنرانی حسن نصرالله و همزمان با آن، شش تن از فرماندهان عملیاتی حزب‌الله، از جمله محمد حسین طالب، از فرماندهان جبهه جنوبی آن، در حملات اسراییل کشته شدند.

رتش اسراییل اعلام کرد، بر اثر حمله پهپادی حزب‌الله در روز سه‌شنبه به یک منطقه مسکونی در شمال اسرائیل، ۷ تن مجروح شدند که حال یک نفر وخیم است. این پهپادها حدود ۲۰کیلومتر به خاک اسراییل نفوذ کردند اما رهگیری نشدند.

 

تایمز اسراییل خبر داد که به‌دنبال این حمله و دقایقی پیش از آغاز سخنرانی حسن نصرالله به‌مناسبت هفتمین شب کشته شدن فؤاد شکر، هواپیماهای اسراییلی بر فراز پایتخت لبنان و در ارتفاع پایین به پرواز درآمدند، شاهدان عینی گفتند هواپیماها با چشم غیرمسلح قابل رؤیت بودند و صدای غرش آنها یکی از مهیب‌ترین صداهای سالهای اخیر را در بیروت ایجاد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec814210-e77b-4776-a107-c2acad7314d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات