728 x 90

حرکتهای اعتراضی در شهر های میهن + عکس و فیلم

تجمع و اعتراض در شهر های میهن
تجمع و اعتراض در شهر های میهن

تحصن مردم صوفیان با شعار هیهات مناالذله 

شامگاه سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ مردم معترض شهر صوفیان و روستاهای هم جوار واقع در استان آذربایجان شرقی در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات اسناد مالکیت رسمی اراضی (مسکونی، زراعی و ...)  در مسجد جامع صوفیان تحصن کرده بودند که سرکرده دادگستری استان (خلیل‌اللهی) و دادستان رژیم در این استان (علیلو) به این مسجد آمده و شروع به دادن وعده‌وعید کردند.

سرکرده دادگستری استان بعد از یک سخنرانی کوتاه و دادن وعده‌وعید پوشالی که جلسه تحصن را ترک کرد، مردم شروع به دادن شعارهای «هیهات مناالذله» و «اسناد مالکیت حق مسلم ماست» کردند.

توضیحات بیشتر: بعد از نیم ساعت از ترک محل تحصن، سرکرده دادگستری استان مجددا بازگشت و دوباره برای آرام کردن مردم به دادن وعده‌های دروغ متوسل شد و یک ماه فرصت خواست تا این مشکل را برطرف کنند و از مردم خواست تا مغازه‌ها را باز کرده و به سر کار خود برگردند.

 

 

لازم به توضیح است که از روز هشتم بهمن ۹۸ مردم و کسبه شهر صوفیان در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات اسناد مالکیت رسمی اراضی (مسکونی، زراعی و ...) روزانه به مدت چهار ساعت در مسجد جامع شهر تحصن می کردند. سپس از ساعت ۴ بعد از ظهر روز شنبه ۱۲ بهمن بصورت شبانه‌روزی دست به تحصن در این مسجد زده بودند.

 

عقب نشینی کارگزاران رژیم در برابر تجمع و اعتصابات کارگران پتروشیمی اروند

به دنبال تجمعات و اعتصابات کارگران پتروشیمی اروند طی دو هفته‌، روز سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ ، کارگزاران رژیم مجبور به عقب‌نشینی شده و قرار شد تمامی قراردادهای کارگران پیمانکارهای پتروشیمی اروند که در قالب طرح  ۹۵درصد منعقد شده‌اند، به قرار سابق برگردند و به صورت مستمر و جاری تنظیم شوند.

بدنبال این پیروزی کارگران و عقب نشینی کارگزاران رژیم، کارگران بخش‌های تعمیرات و خدمات پتروشیمی اروند ، به اعتصاب و تجمعات اعتراضیشان خاتمه دادند.

لازم به توضیح است که آخرین  روزی تجمع و اعتصاب کارگران روز دوشنبه ۱۴ بهمن ۹۸  بود که کارگران پتروشیمی اروند در بندر ماهشهر در اعتراض به تصمیم شرکت مبنی بر تغییر وضعیت قراردادی خود به قرارداد حجمی، به اعتصاب خودشان ادامه دادند.

تجمع و اعتصابات کارگران پتروشیمی اروند

تجمع و اعتصابات کارگران پتروشیمی اروند

 

دومین تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته‌ مخابرات راه دور شیراز

روز سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸  کارگران بازنشسته‌ مخابرات راه دور شیراز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده‌وعیدهای دروغین کارگزاران رژیم در این استان، در مقابل استانداری رژیم در شیراز برای دومین بار در هفته جاری دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان گفتند: «از توضیحات مقام‌های استان درباره حل مشکلات خود که پرداخت سنوات آنها به اضافه خسارت تاخیر و تادیه خلاصه می‌شود، قانع نشده‌اند و انتظار دارند که مقامات استان فارس در همکاری با مقام‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل آنها را حل کنند».

دومین تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته‌ مخابرات راه دور شیراز

دومین تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته‌ مخابرات راه دور شیراز

 

 

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان

دانشجویان علوم پزشکی اصفهان در اعتراض به تاسیس مقطع کارشناسی داروسازی مقابل دانشکده داروسازی دوشنبه ۱۴ بهمن دست به تجمع مقابل دانشکده داروسازی این دانشگاه زدند.

معاون آموزشی وزارت علوم در روز‌های گذشته اعلام کرد که ایجاد رشته کارشناسی داروسازی منتفی است؛ اما اعتراضات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنان ادامه دارد.

دانشجویان معترض در جواب می‌گویند که منتفی شدن تأسیس کارشناسی داروسازی، به صورت رسمی به دانشکده‌ها ابلاغ نشده است و ممکن است در صورت اتمام اعتراضات، دوباره این موضوع به جریان بیفتد.

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b36f0bf-dd79-4cb6-aa87-2a0ad04d040a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات