728 x 90

میچ مک کانل: در حالی که سنا درگیر کاهش دادن قدرت آمریکاست، ایران به حملات مرگبار خود علیه ما ادامه داده است

میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا
میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا

سایت میچ مک کانل طی مطلبی چهارشنبه ۹فروردین نسبت به تروریسم رژیم ایران توسط نیروهای نیابتی‌اش در منطقه نوشت در حالی که سنا درباره اختیارات استفاده از زور بحث می‌کند، ایران به کشتار و زخمی کردن آمریکاییها ادامه می‌دهد.

واشنگتن – میچ مک کانل (از ایالت کنتاکی) رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، بیانیه زیر را همزمان با بحثهای سنا مبنی بر لغو مجوز استفاده از نیروی نظامی در سال۲۰۰۲ صادر کرد:

من مخالف لغو هرگونه مجوز نیروی نظامی در خاورمیانه توسط کنگره هستم. دشمنان تروریست ما جنگ خود را علیه ما لغو نمی‌کنند. و هنگامی که ما سربازان خود را به مکانهای در معرض آسیب اعزام می‌کنیم، باید تمام پشتیبانی و اختیارات قانونی را که در توان داریم، به آنها اعطا کنیم.

هفته گذشته، سنا بحث در مورد لغو احتمالی مجوز استفاده از نیروی نظامی در سال۲۰۰۲ AUMF  را آغاز کرد. غیرمنتظره نیست که رهبر شومر و دولت بایدن ترجیح می‌دهند در مورد تاریخ جنگ عراق بحث کنند تا این‌که با شکستهای اخیر خود در سیاست خارجی را بیان کنند. اما AUMF ۲۰۰۲ مستقیماً به تهدیدهایی که ما امروز در عراق و سوریه از سوی تروریستهای مورد حمایت ایران با آن روبه‌رو هستیم، مرتبط است.

«عراق تحت نفوذ و تأثیر گذاری بسیار شدید ایران قرار گرفته است. سپاه پاسداران ایران به مدت سالیان برای ایجاد احزاب سیاسی، شبه‌نظامیان و نیروهای نیابتی تروریستی در عراق که وفاداری اصلی آنها به تهران است، وقت گذاشته است. دشمنان ما در ایران که دو دهه را صرف هدف قرار دادن و کشتن آمریکایی‌ها در خاورمیانه کرده‌اند، خوشحال خواهند شد که آمریکا حضور نظامی، اختیارات و فعالیت‌های ما در عراق را کاهش دهد.

تهران می‌خواهد ما را از عراق و سوریه بیرون کند. چرا کنگره باید این کار را آسان‌تر کند؟

«در حالی که سنا درگیر این بحث انتزاعی و نظری در مورد کاهش دادن قدرت آمریکاست، ایران به حملات مرگبار خود علیه ما ادامه داده است. هفته گذشته، در یک حمله در سوریه که ایران مظنون به انجام آن بود، یک آمریکایی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. ممکن است برخی در آمریکا فکر کنند که جنگ ما علیه تروریسم در حال پایان یافتن است، اما واضح است که تروریست‌ها موافق نیستند.

پس از یک واکنش اولیه کوچک از سوی دولت بایدن، ایران در آخر هفته حملات بیشتری را با هدف کشتن تعداد بیشتری از آمریکاییها انجام داد. به‌نظر می‌رسد پاسخ رئیس‌جمهور ما به این تشدید تنش این بود که دست به اقدامی نزند و بگذارد تهران حرف آخر را بزند.

این تهدیدها فقط یک موضوع منطقه‌ای نیست. دولتی که حتی نمی‌تواند در برابر ایران برای حمله آشکار به نظامیان آمریکایی بازدارندگی ایجاد کند، نمی‌تواند چین را باز دارد.

«به نظر می‌رسد که دولت آمریکا سناتورها را در مورد حمله پنجشنبه گذشته مطلع نکرد تا زمانی که سناتورها رأی‌گیری در مورد اصلاحیه‌های لغو AUMF را به پایان رساندند. این شامل اصلاحیه سناتور روبیو بود که لغو AUMF را مشروط به کاهش اثبات‌شده حمایت ایران از تروریسم می‌کرد.

"خوشبختانه، سنا شانس بیشتری برای اعمال اراده خود دارد. و مناظره این هفته باید تنها آغاز نگاهی گسترده‌تر و عمیق‌تر به سیاست‌های شکست‌خورده دولت بایدن در خاورمیانه باشد.

این دولت باید استراتژی خود را تغییر دهد، بازدارندگی را احیا کند، به پیگیری ایران برای دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌یی پایان دهد و از منافع آمریکا و از آمریکایی‌ها در برابر تروریسم ایران محافظت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5f0fef4-ea10-449d-8295-c00b08dd9755"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات