728 x 90

جیمز متیس: رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند

جیمز متیس
جیمز متیس

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه پنجم آبان ماه در کنفرانس سالانه «دیالوگ منامه انستیتو بین‌المللی مطالعات استراتژیک» در منامه بحرین گفت: « رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند، مردمی که حق زندگی و پیشرفت در یک منطقه دارای ایمنی، امنیت و صلح را دارند. رژیمی در ایران است که نیازهای اتباع خود را نادیده می‌گیرد.»

جیمز متیس تأکید کرد:‌ «آمریکا مخالف تکثیر تسلیحات پیشرفته متعارف توسط رژیم ایران و تأمین مالی و کمکهای فنی آن به شبه‌نظامیان مرگبار و مزدوران تروریست است.»

 

بیشتر بخوانید

جیمز متیس دخالتهای رژیم ایران در خاورمیانه را محکوم کرد

جیمز متیس دخالتهای رژیم ایران در خاورمیانه را به‌شدت مورد حمله قرار داد و گفت تهران در حال تأمین مهمات و مواد انفجاری برای شبه‌نظامیان در سوریه است و از شبه‌نظامیان در یمن حمایت می‌کند. وی گفت:‌ تسلیحات پیشرفته رژیم ایران در جنوب ساحل یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد، که شامل موشکهای ضد کشتی، رادارها، مینهای دریایی، موشکهای بالستیک و قایقهای انفجاری است.

جیمز متیس همچنین گفت:‌ ما شواهد نگران‌کننده‌یی از تلاش رژیم ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات عراق با استفاده از پول داریم این بخشی از اقدامات بی‌ثبات سازی رژیم ایران در سراسر خاورمیانه است....

وی افزود:‌ این پول مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا بر روی کاندیداها و رأی دهندگان در عراق تاثیر‌ گذارد.. ما می‌دانیم که رژیم ایران هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند تا بر روی انتخابات تاثیر بگذارند و ما این کار را دوست نداریم،...

 

جیمز متیس، اقدام فرانسه، بلژیک و آلمان برای خنثی کردن توطئه تروریستی پاریس را ستود

جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا عصر روز پنجشنبه ۱۲مهر ۹۷ در مقر مرکزی ناتو در بروکسل از اقدام فرانسه، بلژیک و آلمان در خنثی کردن توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس قدردانی کرد.

 

سایت وزارت دفاع آمریکا ۴اکتبر ۲۰۱۸

ما به‌ درخواست متحدانمان در جنوب اروپا به مقر جنوب سریعاً نیرو فرستادیم به‌خاطر این‌که ما از خطرات در نزدیکی خانه شما کاملا آگاهیم.

من در این رابطه فرانسه را به‌خاطر اتخاذ تدابیر مالی هدفمند علیه آنهایی که مسئول تلاش حمله تروریستی در پاریس در تابستان امسال بودند و حمایت بلژیک و آلمان از تحقیقات پیرامون فعالیت شریرانه ادامه‌دار ایران ستایش می‌کنم.

 

هشدار جیمز متیس نسبت به تهدید هسته‌یی رژیم ایران

جیمز متیس روز سه‌شنبه در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به تهدید هسته‌یی رژیم ایران هشدار داد.

وزیر دفاع آمریکا گفت:‌ ارتش آمریکا نمی‌تواند در جنگهای آینده با تسلیحات و تجهیزات دیروزی پیروز شود.

نیویورک تایمز نوشت:‌ جیمس متیس در مورد رقابت فزاینده و تهدیدات از جانب چین، روسیه، کره شمالی و رژیم ایران و سازمانهای افراطی هشدار داد...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81972352-5293-4695-90b2-a7aec23f8101"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات