728 x 90

جو بایدن از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد

جو بایدن
جو بایدن

رویترز (۳۱تیرماه) گزارش کرد: بایدن پیشنهاد انتخاب مجدد را رد کرد و هریس را به‌عنوان نامزد تأیید نکرد
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه پس از این‌که دموکراتها به هوش ذهنی و توانایی او برای شکست دادن دونالد ترامپ اعتماد نداشتند، به کارزار انتخاباتی خود پایان داد. اما وی فوراً از کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور برای جایگزینی وی به‌عنوان نامزد حمایت نکرد.
- بایدن ۸۱ ساله در پستی در شبکه ایکس گفت که تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود در ژانویه ۲۰۲۵ در نقش خود به‌عنوان رئیس‌جمهور و فرمانده کل باقی خواهد ماند و این هفته برای ملت سخنرانی خواهد کرد.
- حرکت او می‌تواند راه را برای کاملا هریس جهت فعالیت انتخاباتی، اولین زن سیاه پوستی که در تاریخ این کشور انجام می‌دهد، باز کند. اما بایدن در بیانیه خود به او اشاره‌یی نکرد.
مشخص نیست که آیا سایر دموکرات‌های ارشد هریس را برای نامزدی حزب، که به‌طور گسترده به‌عنوان منتخب بسیاری از مقامات حزب تلقی می‌شد، به چالش می‌کشند یا این‌که خود حزب می‌خواهد میدان را برای نامزد دیگری باز کند.

 

آسوشیتدپرس (۳۱تیرماه) گزارش کرد: رئیس‌جمهور جو بایدن پس از مناظره فاجعه‌بار که نگرانیهای مربوط به سن را برانگیخت از رقابتهای انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری کرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه از رقابتهای انتخاباتی ۲۰۲۴ برای کاخ‌سفید کناره‌گیری کرد و پس از مناظره‌ای فاجعه‌بار با دونالد ترامپ که تنها چهار ماه قبل از انتخابات تردیدهایی را در مورد آمادگی وی برای مقام‌های رسمی ایجاد کرد و به تلاش خود برای انتخاب مجدد پایان داد.
این تصمیم پس از تشدید فشار از سوی متحدان دموکرات بایدن برای کناره‌گیری پس از مناظره ۲۷ ژوئن گرفته شد، که در آن رئیس‌جمهور ۸۱ ساله عقب‌نشینی کرد، اغلب پاسخ‌های بی‌معنا می‌داد و نتوانست دروغهای فراوان رئیس‌جمهور سابق را بر زبان آورد. بایدن قصد دارد باقی دوره ریاست‌جمهوری خود را که در ظهر روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد، بگذراند.

این بزرگترین افتخار زندگی من بوده که به‌عنوان رئیس‌جمهور شما خدمت کنم. و در حالی که قصد من این بوده است که دوباره انتخاب شوم، اما معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که کناره‌گیری کنم و صرفاً بر انجام وظایف خود به‌عنوان رئیس‌جمهور برای باقیمانده دوره خود تمرکز کنم. در نامه‌یی که به حساب X خود ارسال شده است.
بایدن که هفته گذشته پس از تشخیص بیماری کووید-۱۹ در خانه ساحلی خود در دلاور باقی مانده است، گفت که اواخر این هفته برای ارائه «جزئیات» در مورد تصمیم خود با ملت صحبت خواهد کرد.
کاخ‌سفید صحت این نامه را تأیید کرد.

نامزد احتمالی یک حزب برای ریاست‌جمهوری هرگز تا این حد نزدیک به انتخابات از رقابت خارج نشده است. نزدیکترین مشابه، رئیس‌جمهور لیندون جانسون است که در محاصره جنگ ویتنام، در مارس ۱۹۶۸ اعلام کرد که به‌دنبال یک دوره دیگر نخواهد بود.
اکنون، دموکراتها باید فوراً تلاش کنند طی چند هفته روند نامزدی را به انسجام بخشیده و رای‌دهندگان را در مدت زمان بسیار کوتاهی متقاعد کنند که نامزد آنها می‌تواند از عهده کار برآید و ترامپ را شکست دهد. و به نوبه خود، ترامپ باید پس از سالها آموزش توجه خود به بایدن، تمرکز خود را به یک مخالف جدید معطوف کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d78bd75-333b-4798-b027-a6461ef4ba1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات