728 x 90

جودی اسگرو: این معاهده برای ایران بسیار شیرین و برای بلژیک و اروپا خطرناک است

جودی اسگرو
جودی اسگرو

جودی اسگرو وزیر پیشین مهاجرت و نماینده کنونی پارلمان کانادا روز ۱۳تیرماه در نامه‌ای به الکساندر د کروو نخست وزیر بلژیک درباره معاهده شرم‌آور بین دولت بلژیک و رژیم آخوندی نوشت: این معاهده برای ایران بسیار شیرین و برای بلژیک و اروپا خطرناک است. تصویب این معاهده در به روی فعالیت‌های تروریستی بیشتر را که در رژیم تهران نمایان است باز می‌کند که بداند مرتکبین به‌صورت امن به ایران تحویل داده خواهند شد.

خانم جودی اسگرو نوشت: در سال۲۰۱۸، با دستگیری اسدالله اسدی و همدستان تروریستش به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در جلسه سالانه شورای ملی مقاومت ایران که من افتخار شرکت در آن را داشتم، بسیاری در سرتاسر جهان همکاری اطلاعاتی پلیس و سرویسهای امنیتی فرانسه، آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ را به‌خاطر جلوگیری از یکی از مرگبارترین عملیات تروریستی در خاک اروپا ستودند.

در تعیین حکم اسدالله اسدی دیپلمات در سال۲۰۲۰ که برای سفارت ایران در وین کار می‌کرد، او توسط دادگاه آنتورپ بلژیک به ۲۰سال زندان محکوم شد. این اولین بار بود که یک مقام ایرانی با چنین اتهاماتی در اروپا بعد از انقلاب ۱۹۷۹ ایران مواجه می‌شد. سه نفر دیگر نیز محکوم شدند.

با این‌حال درست چند روز پیش، جهان چشمش را به اخبار باور نکردنی ای باز کرد که بلژیک، کشوری که به‌خاطر مواضع قاطعش در مورد حقوق‌بشر و حاکمیت قانون شناخته می‌شود، معاهده‌ای با ایران امضا کرده است که در آن اسدالله اسدی و سه همدستش می‌توانند تحویل ایران داده شوند و حکم زندانشان را آنجا بگذرانند.

اگر تاریخ آموزگار ما باشد، به ما می‌گوید که از زمان حاکمیت آخوندها در ایران و در موارد متعدد، عوامل رژیم ایران که مرتکب جنایت و قتل در خاک اروپا شده‌اند مورد استقبال مقامات عالیرتبه با جشنهای پر زرق و برق، گل و فرش قرمز در ایران قرار گرفته‌اند. هیچ‌یک از آنها یک دقیقه هم در ایران در زندان نگذرانده است.

من به بسیاری از فعالان سیاسی، سازمانهای حقوق بشری، و همکاران پارلمانی می‌پیوندم تا از دولت بلژیک بخواهم که از این معاهده بیرون بیاید و از پارلمان بلژیک بخواهم که در کنار عدالت بایستد و به نفع آن رأی ندهد.

این معاهده برای ایران بسیار شیرین و برای بلژیک و اروپا خطرناک است. تصویب این معاهده در به روی فعالیت‌های تروریستی بیشتر را که در رژیم تهران نمایان است باز می‌کند که بداند مرتکبین به‌صورت امن به ایران تحویل داده خواهند شد.

 

با احترام

جودی اسگرو

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aef3654c-7de0-4369-81b9-442453d7c3b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات