728 x 90

جنگ غزه در نوزدهمین روز - شمار کشته‌شدگان حملات اسراییل به غزه به ۶ هزار و ۵۴۶ نفر افزایش یافت

جنگ در غزه
جنگ در غزه

اخبار نوزدهمین روز از جنگ در غزه و اسراییل در این صفحه به روز می‌شود.

تلویزیون کانال یک فرانسه گزارش داد: به‌گفته وزارت بهداشت فلسطین طی بمباران غزه از سه‌شنبه شب تا ظهر چهارشنبه، ۷۵۰تن کشته شدند.

این منبع به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر چهارشنبه گفت ۶۵۴۶تن کشته از جمله ۲۷۰۴ کودک و ۱۷۴۳۹تن در غزه مجروح شدند

در حمله شب گذشته نیروی هوایی و دریایی اسراییل مناطق خان یونس، سهیلا، جبالیا و اردوگاه الشاطی در غزه را هدف قرار دادند

متقابلاً حماس اعلام کرد ۲۰موشک به عسقلان و شهرکهای مرزی اسراییل در نوار غزه شلیک کرده است.

 

تلویزیون الحدث به‌نقل از ارتش اسراییل گفت در حملات روز گذشته اسراییل به غزه تیسیر مباشر، فرمانده گردان رزمی حماس در شمال خان یونس کشته شده است.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد: شب گذشته نیروهای اسراییل شهرهای کرانه غربی را با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داد که طی آن ۶تن جان خود را از دست دادند. بنا‌ به‌گفته وزارت بهداشت فلسطین از آغاز جنگ اخیر اسراییل و حماس تاکنون ۱۰۰تن از ساکنان کرانه غربی جان خود را از دست داده و صدها تن مجروح شده‌اند.

 

به گزارش دیدبان سوریه جنگنده‌های اسراییل بامداد چهارشنبه ۳آبان پایگاه رادار تیپ ۱۲ ارتش سوریه و چند انبار موشک و مهمات در منطقه درعا را هدف قرار داد. بنا‌به‌گفته این منبع۱۱تن از نظامیان سوری در این حمله کشته و دهها تن مجروح شدند.

نیویورک تایمز ضمن تأیید این خبر به‌نقل از ارتش اسراییل نوشت این حمله در پاسخ به شلیکهای روز سه‌شنبه از خاک سوریه به اسراییل صورت گرفته است.

 

وال استریت درباره کمک‌رسانیها به غزه نوشت: به‌گفته منابع مصری روز سه‌شنبه تنها ۸ کامیون از کمکهای انسان‌دوستانه توسط اسراییل اجازه ورود به خاک غزه و تحویل به منابع ملل‌متحد را یافتند. این کامیونها شامل ۲ کامیون آب، ۲ کامیون مواد غذایی و یک کامیون تجهیزات پزشکی بود. بنا‌ به‌گفته منابع ملل‌متحد از زمان شروع درگیریهای اخیر تاکنون تنها ۶۲ کامیون کمکهای انسان‌دوستانه به امدادرسانهای ملل‌متحد و هلال احمر فلسطین در غزه تحویل شده است.

 

آژانس سازمان ملل‌متحد برای آوارگان فلسطینی، در پستی در پیام‌رسان X هشدار داد که چهارشنبه شب عملیات خود در غزه را به‌دلیل کمبود سوخت متوقف خواهد کرد.
ارتش اسراییل روز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد که برای جلوگیری از دسترسی حماس به سوخت، ورود سوخت را ممنوع کرده است...
خانم لین هستینگز مدیر برنامه کمک‌رسانی سازمان ملل به غزه طی سخنانی در اجلاس روز سه‌شنبه شورای امنیت گفت: در غزه آمار تلفات فلسطینیان طی ۱۷روز گذشته بیش از دو برابر تعداد تلفات جنگ سال۲۰۱۴ است.

نزدیک به ۶۰۰هزار نفر در تأسیسات سازمان ملل در وضعیت وخیمی زندگی می‌کنند... .
در غزه جایی برای پناه بردن نیست خانواده‌های جابه‌جا شده و به‌خاطر بمبارانها به شمال غزه منتقل شده‌اند زیرا نیازهای اساسی آنها از جمله ایمنی آنها در جنوب تأمین نمی‌شود.
مدیر برنامه کمک‌رسانی سازمان ملل به غزه در جلسه شورای امنیت تأکید کرد به‌گفته وزارت مسکن غزه از هفتم اکتبر دستکم ۴۲درصد واحد های مسکونی در نوار غزه نابود یا تخریب شده‌اند بیمارستانها بدون برق هستند و وضعیت بهداشتی به‌دلیل خسارت و ویرانی در آستانه فروپاشی است.

 

رویترز نوشت: در حالی که نگرانی‌ها در مورد حملات گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران افزایش یافته است، ارتش آمریکا در حال برداشتن گامهای جدید برای محافظت از نیروهای خود در خاورمیانه است

در همین حال واشنگتن پست نوشت: دولت بایدن در حال آماده شدن برای احتمال تخلیه صدها هزار آمریکایی از خاورمیانه است

 

جان کربی همآهنگ‌کنندهٴ ارتباطات استراتژیک شورای امنیت کاخ سفید، در پاسخ به این سؤال که «آیا این ارزیابی وجود داشته که (رژیم) ایران به‌طور مستقیم در حمله به اسراییل دست نداشته است»، گفت: «من هیچگاه نگفتم که (رژیم) ایران نقش مستقیم نداشته بلکه گفته‌ایم و تغییری هم در این نبوده که (رژیم) ایران یقیناً تبانی داشته و بدون (رژیم) ایران، حماسی در کار نیست و بدون (رژیم) ایران، حزب‌اللهی در کار نیست و بدون (رژیم) ایران هیچ گروه شبه‌نظامی در کار نیست که در عراق یا در سوریه به سربازان ما موشک بزند». جان کربی، افزود: «همان‌طور که قبلاً گفته‌ام (رژیم) ایران این وقایع را مانیتور می‌کند و در برخی موارد هم شبه‌نظامیان را تشویق کرده است. در این شکی وجود ندارد. با این وصف ما هنوز اطلاعات مشخصی نداشته‌ایم که نشان بدهد (رژیم) ایران در تأیید یا شرکت در حمله هفتم اکتبر دست داشته باشد.

 

 

شمار کشته‌شدگان حملات اسرائيل به غزه به ۶ هزار و ۵۴۶ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت حماس روز چهارشنبه۳ آبان شمار کشته‌شدگان حملات اسرائيل به غزه را که از هفت اکتبر،‌ زمان حمله غافلگیرکننده حماس آغاز شد و شدت گرفت ۶ هزار و ۵۴۶ نفر اعلام کرد.

بنا به گزارش مقامات دولت حماس،‌ در این حملات دست کم ۲  هزار و ۷۰۴ کودک جان باخته و حدود ۱۷۴۳۹ نفر از ساکنان غزه نیز زخمی شده‌اند.

غزه

آمار منتشر شده در روز چهارشنبه در مقایسه با روز گذشته بیش از ۷۵۰ کشته افزایش داشته است، این در حالی است که غزه طی بیست و چهار ساعت گذشته شاهد تشدید بمباران‌ها و حملات هوایی اسرائيل بوده است.

 

مقام‎های آمریکایی می‎گویند حوثی‎های یمن ۵ موشک کروز ایرانی و نزدیک به ۳۰ پهپاد را به سمت اسرائیل شلیک کردند.

دیده ‎بان سوریه می‎گوید اسرائیل باند فرودگاه حلب را هدف قرار داده است

ان‌بی‌سی می‎گوید ۲۵ سرباز آمریکایی طی حملات پهپادی به پایگاه‌های آنها در عراق و سوریه مجروح شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل می‎گوید ایران قبل از جنگ به حماس کمک کرد و به کمک به این گروه ادامه می‎دهد.

کاخ سفید می‎گوید جو بایدن و ولیعهد عربستان سعودی درباره تلاش‎ها برای حفظ ثبات در منطقه گفتگو کردند.

رویترز: ارتش اسرائیل روز چهارشنبه۳آبان  رژیم ایران را به صدور دستور حملات اخیر شبه نظامیان تحت حمایت تهران در یمن، عراق و لبنان متهم کرد و گفت اسرائیل به طور مشترک منطقه را با آمریکا زیر نظر دارد

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل، در پیام رسان ایکس خود نوشت: «‌‌‌ نارضایتی مردم فلسطین نمی تواند حملات هولناک حماس را توجیه کند. این حملات هولناک نمی تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند. »

خبرگزاری فرانسه، به‌نقل از وزارت بهداشت در غزه نوشت: آمار قربانیان و مجروحان غزه تا روز سه‌شنبه ۲ آبان، ۵۷۹۱ کشته شامل ۲۳۶۰کودک و نزدیک به ۱۶۳۰۰مجروح است.

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، از شورای امنیت خواست تا فورا تجاوز علیه مردم ما را متوقف کند و حمایت بین المللی فوری برای آنها فراهم کند، کنفرانس بین المللی صلح برگزار نماید و به سمت یک راه حل سیاسی به جای راه حل های نظامی و امنیتی حرکت کند که مبتنی بر اجرای راه حل دو کشوری مطابق با قوانین بین المللی باشد.

محمود عباس هنگام استقبال از امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، سه شنبه در مقر ریاست حکومت در شهر رام‌الله، خواستار آتش بس کامل و باز کردن معبرهای دائمی برای کمکهای بشردوستانه به منظور وارد شدن تجهیزات پزشکی و مواد غذایی و تامین آب، برق، سوخت و دیگر نیازهای اساسی مردم شد که مورد تهاجم وحشیانه ماشین جنگ اسرائیل قرار دارد.

 

آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی هشدار داد که چهارشنبه شب عملیات خود در غزه را به‌دلیل کمبود سوخت متوقف خواهد کرد.

رویترز- چهارشنبه ۳ آبان نوشت: پزشکان در غزه می‌گویند بیمارانی که به بیمارستانها می‌رسند نشانه‌هایی از بیماری ناشی از ازدحام بیش از حد و بهداشت نامناسب را نشان می‌دهند، زیرا بیش از ۱.۴میلیون نفر از خانه‌های خود در این منطقه برای سرپناه‌های موقت فرار کردند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که بیش از یک‌سوم بیمارستانها در غزه و نزدیک به دو سوم کلینیک‌های مراقبتهای بهداشتی اولیه به‌دلیل آسیب یا کمبود سوخت تعطیل شده‌اند.

آن‌روا، آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، در پستی در سکوی پیام‌رسان X هشدار داد که چهارشنبه شب عملیات خود در غزه را به‌دلیل کمبود سوخت متوقف خواهد کرد.

با این حال، ارتش اسراییل روز سه‌شنبه بار دیگر تأکید کرد که برای جلوگیری از دسترسی حماس به سوخت، ورود سوخت را ممنوع کرده است...

رویترز: ارتش اسراییل اعلام کرد بامداد چهارشنبه ۳آبان جتهای جنگنده‌اش به مواضع ارتش رژیم سوریه تهاجم کردند تا پرتاب موشک از سوریه را تلافی کنند.

سنتکام، اعلام کرد هواپیماهای جنگنده اف - ۱۶ نیروی هوایی آمریکا وارد منطقه تحت مسئولیت سنتکام شدند تا با تجاوزات مقابله کنند.

هم‌چنین فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام به شبکه ان.بی.سی نیوز، گفت هفته گذشته در یک سری حملات پهپادی به پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه، ۲۴تن از پرسنل نظامی آمریکا زخمی شدند

رویترز در خبرهای نوبه‌ای خود گزارش کرد: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که بیش از یک‌سوم بیمارستانها در غزه و نزدیک به دو سوم کلینیک‌های مراقبتهای بهداشتی اولیه به‌دلیل آسیب یا کمبود سوخت تعطیل شده‌اند.

تصاویر آتش‌سوزی بعد از بمباران جنگنده‌های اسراییل در غزه- جبلیه

رویترز گزارش داد: ۲منبع امنیتی گفتند ۲موشک به‌داخل پایگاه عین الاسد عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است، اصابت کرد. یکی از منابع گفت موشکها بزرگ بودند و راکت‌انداز حدود ۵۰کیلومتری جنوب شرقی پایگاه پیدا شد.

رویترز افزود: پنتاگون اعلام کرد نیروهای آمریکایی در هفته گذشته بیش از ۱۰بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

پولیتیکو نوشت: برآورد پنتاگون این است که برد موشکهای شلیک شده توسط حوثیها در هفته گذشته بیش از ۲هزار کیلومتر بوده است... به عبارت دیگر پنتاگون می‌گوید موشکهای زمین به زمین حوثیها قابلیت هدف قرار دادن اسراییل را دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/511b6b9b-8c85-4197-bf88-dcb993d45ee9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات