728 x 90

جنگ در غزه و اسراییل در بیست‌ونهمین روز - حمله جتهای اسراییل به مواضع حزب‌الشیطان لبنان

حمله اسراییل به مدرسه الفاخوره در غزه
حمله اسراییل به مدرسه الفاخوره در غزه

اخبار و آخرین تحولات جنگ در غزه و اسراییل در بیست‌ونهمین روز در این صفحه به روز می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز ۱۳آبان نوشت: همراه با شلیک موشکهای حزب‌الله لبنان، جتهای اسراییلی به لبنان حمله کردند.

در حالی که ساکنان جنوب لبنان از برخی از شدیدترین حملات اسراییل در طول هفته‌ها درگیریهای فرامرزی خبر دادند، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حملاتی همزمان به مواضع اسراییل در مرز لبنان انجام داده است.

رویترز: فلسطینی‌ها از حمله اسراییل به مدرسه‌یی قبل از مذاکرات دیپلماتیک خبر دادند
در حالی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در نشستی در اردن، درخواستهای اعراب برای آتش‌بس را بشنود، فلسطینیان از حمله مرگبار اسراییل به مدرسه‌ای در شهر غزه که به‌عنوان پناهگاه عمل می‌کرد، خبر دادند. 

شاهدان گفتند که حمله اسراییل به مدرسه الفاخوره Al-Fakhoura در اردوگاه آوارگان جبالیه، بسیاری از پناهجویان را که در آنجا پناه گرفته بودند را کشته و زخمی شدن، گرفت. محمد ابو سلمیه، رئیس بیمارستان الشفاء درباره این حادثه مدرسه گفت که حداقل ۱۵نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند...

رویترز:  وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد ۹۴۸۸فلسطینی از جمله ۳۹۰۰کودک در حملات اسراییل به غزه از۷ اکتبر تاکنون کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه:
اسرائیل پس از شلیک مرزی به حزب‌الله لبنان حمله کرد
ارتش اسراییل روز شنبه اعلام کرد که در پاسخ به تلاش برای شلیک از لبنان به «دو سلول تروریستی» و یک پست حزب‌الله حمله کرده است.
تازه‌ترین درگیریها یک روز پس از آن رخ داد که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، هشدار داد که در صورت ادامه حملات اسراییل به خاک فلسطین، جنگ بین اسراییل و حماس ممکن است به یک درگیری منطقه‌یی تبدیل شود.
در بیانیه ارتش اسراییل آمده است: «در پاسخ به دو هسته تروریستی که قصد شلیک از لبنان به سمت خاک اسراییل را داشتند، ارتش اسراییل (ارتش) سلول‌ها و یک پست دیده‌بانی حزب‌الله را مورد حمله قرار داد.

 

آکسیوس: رهبر حزب‌الله هشدار داد که جنگ اسراییل در مرز ممکن است به جنگ همه‌جانبه تبدیل شود

آکسیوس روز ۱۲آبان در گزارشی درباره سخنان حسن نصرالله سرکرده حزب‌الشیطان لبنان در روز جمعه نوشت: رهبر حزب‌الله هشدار داد که جنگ اسراییل در مرز ممکن است به جنگ همه‌جانبه تبدیل شود.

 

خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، روز شنبه در دیدار با بلینکن در امان بر فوریت آتش‌بس در غزه تأکید کرد.
بلینکن به نوبه خود بر تلاشهای خود برای توقف عملیات نظامی به دلایل بشردوستانه و رسیدگی به موضوع زندانیان تأکید کرد.

رویترز:

  • کشورهای عربی بر بلینکن برای آتش‌بس در غزه فشار می‌آورند

  • در حالی که واشنگتن تلاش می‌کند اسراییل را متقاعد کند که با توقف موقت موافقت کند، کشورهای عربی متحد آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه را برای آتش‌بس فوری در غزه در نشست وزیران خارجه در عمان در روز شنبه تحت فشار قرار خواهند داد.

  • آناتولی: ترکیه سفیر خود در تل‌آویو را فراخواند
  • وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌یی اعلام کرد که پس از آن‌که طرف اسراییلی درخواست آتش‌بس را نپذیرفت و به حملات خود به غیرنظامیان ادامه داد، سفیرمان در تل‌آویو را به آنکارا فراخواندیم.

خبرگزاری رویترز:

  • رادیو الاقصی وابسته به حماس روز شنبه گزارش داد که یک پهپاد اسراییلی یک موشک به سمت خانه اسماعیل هنیه رهبر حماس در غزه شلیک کرد.
  • نخست وزیر لبنان در دیدار با بلینکن بر فوریت آتش‌بس در غزه تأکید کرد.
  • نزدیک به 40شهروند فرانسوی از غزه به مصر تخلیه شدند
  • اردوغان ترکیه می‌گوید غزه پس از جنگ باید بخشی از دولت مستقل فلسطین باشد
  • اسرائیل روز شنبه ۳ساعت آزاد بودن بزرگراه غزه را برای افراد تخلیه شده اعلام کرد
  • فلسطینیها از حمله اسراییل به مدرسه قبل از مذاکرات دیپلماتیک خبر دادند. فلسطینیها از حمله مرگبار اسراییل به مدرسه‌ای در شهر غزه که به‌عنوان پناهگاه عمل می‌کرد، در روز شنبه گزارش دادند،
  • اردوغان: اتحادیه اروپا در قبال جنگ اسراییل و حماس موضع عادلانه‌ای نشان نداد، اعتماد به اتحادیه اروپا عمیقاً متزلزل شده ا ست
  • اردوغان: سازمان اجلاس همکاری اسلامی در ریاض در این ماه برای آتش‌بس در غزه فشار خواهد آورد
  • شمار قربانیان فرانسوی حملات حماس در اسراییل به ۳۹نفر رسید
  • ساترفیلد: اسراییل در حال مذاکره دوجانبه با کشورهایی غیر از آمریکا است تا کشتی‌هایی با ظرفیت بیمارستانی برای معالجه مردم غزه ترتیب دهد.

 

العربیه:

اسرائیل از موضوع ارسال کمکهای بشردوستانه به‌مثابه اهرم فشار در راستای پیاده‌ کردن طرح کوچ اجباری فلسطینیان استفاده می‌کند
دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه به خاورمیانه اعلام کرد: «۸۰۰هزار فلسطینی از شمال به جنوب نوار غزه نقل مکان کردند».

اسرائیل در ادامه تهدید ساکنان شمال غزه به بمباران مستمر، با پخش اعلامیه از آنها خواست تا به جنوب این منطقه، به سمت مرز مصر منتقل شوند.

با این حال، ارتش اسراییل هم‌چنان به بمباران غیرنظامیان در جنوب و هم‌چنین برخی کاروانهای اهالی از شمال به جنوب، ادامه داد.

طبق گزارش تلویزیون فلسطین منطقه الزیتون نیز مورد ۲۰حمله هوایی جنگنده‌های اسراییلی قرار گرفت
وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که در جریان حمله صبح شنبه اسراییل به مدرسه‌ای در شمال غزه دست‌کم ۲۰فلسطینی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه، شنبه ۱۳آبان در اطلاعیه‌یی اعلام کرد، در اثر حمله اسراییل به مدرسه‌ای در منطقه الصفطاوی در شمال غزه که به مکانی جهت پناه‌گرفتن جنگزدگان تبدیل شده بود، «۲۰نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی» شدند

 

رویترز

در حالی که ساکنان جنوب لبنان از برخی از شدیدترین حملات اسراییل در طول هفته‌ها درگیریهای فرامرزی خبر داده‌اند، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حملاتی همزمان به مواضع اسراییل در مرز لبنان انجام داده است. یک منبع لبنانی مطلع از حملات حزب‌الله گفت که این گروه موشک قدرتمندی را شلیک کرده است که هنوز در نبرد مورد استفاده قرار نگرفته است و گفت که مواضع اسراییل در آن سوی مرز از روستاهای آیت الشعب و رمیچ (Rmeich) اصابت کرده است.

 

ایالات متحده درخواستهای فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس را رد کرده است، اما به‌دنبال متقاعد کردن اسراییل به پذیرش توقفهایی محلی جنگ است - ایده‌ای که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل پس از دیدار با بلینکن در روز جمعه رد کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه: وزیر خارجه آمریکا، بلینکن، در سفر به خاورمیانه برای برگزاری نشستهایی در روز دوشنبه در آنکارا از ترکیه بازدید خواهد کرد.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: غزه باید پس از پایان جنگ اسراییل و حماس بخشی از یک کشور مستقل فلسطینی باشد و آنکارا از هیچ طرحی حمایت نخواهد کرد که فلسطینیان را به تدریج از تاریخ پاک کند.

دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا روز شنبه گفت که به مقامات آمریکایی گفته نشده است که حماس در بحبوحه کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت، کمکهای بشردوستانه به نوار غزه را مسدود یا منحرف کرده است.

ارتش اسراییل اعلام کرد که فلسطینیان را قادر می‌سازد تا در بزرگراه اصلی نوار غزه روز شنبه به‌عنوان بخشی از تلاش‌های سه ماهه خود برای تشویق غیرنظامیان به تخلیه مناطقی که کانون جنگ با حماس به سمت جنوب هستند، حرکت کنند.



خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، روز شنبه در دیدار با بلینکن در امان بر فوریت آتش‌بس در غزه تأکید کرد.
بلینکن به نوبه خود بر تلاشهای خود برای توقف عملیات نظامی به دلایل بشردوستانه و رسیدگی به موضوع زندانیان تأکید کرد.

 

 

عملیات زمینی ارتش اسراییل در غزه با شدت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری رویترز، عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه روز شنبه ۱۳آبان و در بیست‌ونهمین روز از آغاز جنگ هم‌چنان با شدت ادامه دارد.
در ویدئوهای منتشر شده از این خبرگزاری فعالیت گسترده تانک‌ها و سربازان اسراییلی را می‌توان مشاهده کرد.
حملات هوایی و زمینی اسراییل به غزه در حالی ادامه دارد که این شهر در روزهای گذشته به «محاصره کامل» درآمده است.

ارتش اسراییل می‌گوید که شب گذشته دست به یک عملیات زمینی در جنوب غزه برای پاکسازی مواد منفجره انجام داده است. در بیانیه ارتش اسراییل آمده است که پیاده‌نظام و نیروهای زرهی این ارتش، گروهی از نیروهای حماس را که از یک تونل بیرون آمده بودند، کشتند. اسراییل از ساکنان غزه خواسته است تا به سمت جنوب غزه حرکت کنند تا از عملیات زمینی و هوایی شدیدتر در شمال در امان بمانند.

 

تسخیر پایگاه عملیاتی حماس در غزه و کشف نقشه‌های عملیاتی و ..
رویترز: طی عملیاتی ارتش اسراییل یک پایگاه نظامی حماس در شمال غزه را تسخیر کرد. پس از تفتیش، نقشه‌های عملیاتی، وسائل ارتباطی، جداول فرماندهی و کنترل و اطلاعات شخصی فرماندهان به‌دست آمد.
سخنگوی ارتش اسرائیل: در جبهه شمال، ارتش اسراییل مواضع ضدتانک حزب‌الله و یک پست نظامی آن را هدف قرار داد. این در واکنش به شلیک موشک ضدتانکی بود که روز جمعه از خاک لبنان شلیک شد.

 

نیویورک تایمز: هر چند حسن نصرالله احتمال جنگ گسترده‌تر را رد نکرد اما پیام کلی او این بود که حزب‌الله به اندازه سهم خود عمل کرده است.

وال استریت ژورنال: حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان متعهد به فشار روی اسراییل شد اما نه جنگ تمام عیار.
هشدار نتانیاهو به حزب‌الله پس از سخنان حسن نصرالله: در رابطه با شمال من تکرار می‌کنم و به دشمنانمان می‌گویم ما را اشتباه نگیرید یک اشتباه قیمتی از شما خواهد گرفت که حتی تصور آن‌را هم نمی‌توانید بکنید.

وال استریت ژورنال: بلینکن در کنفرانس خبری خود در اسراییل موضع آمریکا را تکرار کرد که تنها آینده قابل دوام و واقعی وجود یک کشور مستقل فلسطینی است که در کنار اسراییل زندگی کند.

ماکرون اعلام کرد که کنفرانس کمکهای بشردوستانه به غزه در پاریس برگزار می‌شود. 

آمریکا: حماس افراد مجروح خود را در لیست خروج از "رفح" قرار داد.

منابع آمریکایی گفتند حماس تلاش کرده است تعدادی از شبه‌نظامیان مجروح خود را در فهرست افرادی قرار دهد که اجازه خروج از نوار غزه را داشتند.

 

  • خبرگزاری فرانسه: هلال احمر فلسطین حمله اسراییل به کاروان آمبولانس غزه را محکوم کرد.
  • خبرگزاری فرانسه: اسرائیل در برابر درخواست‌های ایالات متحده برای توقف درگیری مقاومت کرد و روز شنبه شهر غزه را محاصره کرد، با حملات مرگبار به کاروان آمبولانس و یک پناهگاه پناهجویان که تبدیل به مدرسه شد.
  • خبرگزاری فرانسه: رئیس سازمان ملل از حمله اسراییل به کاروان آمبولانس غزه وحشت کرد.
  • خبرگزاری فرانسه: وی در بیانیه‌یی اعلام کرد که رئیس سازمان ملل‌متحد از حمله روز جمعه نیروهای اسراییلی به کاروان آمبولانس‌ها در غزه وحشت کرده است و درگیری باید متوقف شود.
  • خبرگزاری فرانسه: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز شنبه پس از ترک اسراییل در تلاش برای ایجاد «توقف» انسان‌دوستانه، با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، دیدار می‌کند
  • خبرگزاری فرانسه: آمریکا: برای آزادی گروگانها به مکث «قابل توجه» در درگیریهای خاورمیانه نیاز است.
  • یک مقام ارشد کاخ‌سفید روز جمعه گفت که گروه‌های مسلح در یک توقف «بسیار مهم» در درگیریهای خاورمیانه برای آزادی دهها گروگان توسط گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس برگزار می‌شوند.
  • وزارت بهداشت حماس: ۲۰نفر در گلوله‌باران مدرسه‌ای در شمال غزه کشته شدند
  • سایت سی.ان.ان: هندوراس در فراخواندن سفیر خود از اسراییل به کشورهای دیگر پیوست
  • خبرگزاری فرانسه: بلینکن در حالی که جنگ غزه بیداد می‌کند وارد اردن شد
  • سی‌ان.‌ان: دبیرکل سازمان ملل متحد از حمله اسراییل به کاروان آمبولانس وحشت‌زده است
  • نتانیاهو در اظهارات تلویزیونی روز جمعه خود گفت: «اسرائیل با آتش‌بس موقت که شامل آزادی همه گروگانهای ما نمی‌شود، مخالف است». 
  • نتانیاهو: اسراییل اجازه ورود سوخت به نوار غزه را نمی‌دهد و با انتقال بودجه به نوار غزه مخالفت می‌کند.
  • آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در تل آویو گفت که ایالات متحده معتقد است تلاش برای دریافت کمکهای بشردوستانه و خروج گروگانها با توقفهای بشردوستانه تسهیل می‌شود.
  • جمعیت هلال احمر فلسطینی هدف قرار دادن یک کاروان آمبولانس در غزه توسط ارتش اسراییل در روز جمعه که منجر به کشته شدن ۱۵نفر و زخمی شدن بیش از ۶۰نفر دیگر شد را محکوم کرد.

 

 

دبیرکل سازمان ملل متحد از حمله اسراییل به کاروان آمبولانس وحشت‌زده است

سایت سی.ان.ان روز شنبه ۱۳آبان گزارش داد: بیانیه سازمان ملل گفت آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، از حمله اسراییل به کاروان آمبولانس‌ها در غزه وحشت کرده است.

به‌گفته مقامات بهداشتی حماس، در حمله روز جمعه در نزدیکی بیمارستان الشفا شهر غزه، بزرگ‌ترین مرکز پزشکی در این منطقه، حداقل ۱۵نفر کشته و ۵۰نفر دیگر زخمی شدند.

گوترز در این بیانیه گفت: من از حمله گزارش‌شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفاء وحشت‌زده هستم.

وی افزود: «تصاویر اجساد پراکنده در خیابان بیرون بیمارستان دلخراش است...

گوترز خواستار توقف آتش در غزه شد.

او گفت: «اکنون، نزدیک به یک ماه است که غیرنظامیان غزه، از جمله کودکان و زنان، محاصره شده‌اند، از کمک محروم شده‌اند، کشته شده‌اند و در بیرون خانه‌های خود بمباران شده‌اند.
وی هم‌چنین خواهان توجه به وضعیت وخیم انسانی که آن را وحشتناک خواند شد.

او گفت: غذا، آب و دارو به اندازه کافی برای رفع نیازهای مردم وارد نمی‌شود. سوخت برای تأمین انرژی بیمارستان‌ها و نیروگاه‌های آب در حال اتمام است.

 

نتانیاهو می‌گوید اسراییل مخالف آتش‌بس موقت است مگر این‌که همه گروگان‌ها آزاد شوند.

سایت سی.ان.ان شنبه ۱۳آبان نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، روز جمعه گفت که دولتش با هر گونه آتش‌بس موقت در غزه مخالف است مگر این‌که حماس همه گروگان‌هایی را که در اختیار دارد آزاد کند.

وی هم‌چنین گفت که به جلوگیری از ورود سوخت به غزه ادامه خواهد داد.

نتانیاهو در اظهارات تلویزیونی روز جمعه خود گفت: «اسراییل با آتش‌بس موقت که شامل آزادی همه گروگان‌های ما نمی‌شود، مخالف است». اسراییل اجازه ورود سوخت به نوار غزه را نمی‌دهد و با انتقال بودجه به نوار غزه مخالفت می‌کند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در تل‌آویو گفت که ایالات متحده معتقد است تلاش برای دریافت کمک‌های بشردوستانه و خروج گروگان‌ها با توقف‌های بشردوستانه تسهیل می‌شود.

بلینکن هم‌چنین در این کنفرانس خبری گفت که ایالات متحده و اسراییل مکانیسم‌هایی را برای رساندن سوخت بسیار مورد نیاز به بیمارستان‌های غزه شناسایی کرده‌اند.

ارتش اسراییل روز جمعه اعلام کرد که گمان می‌رود ۲۴۱گروگان توسط حماس در ۷اکتبر گرفته شده باشند.

ارتش هم‌چنین روز جمعه اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان نظامیان اسراییلی در غزه به ۲۵نفر رسیده است.

 

تصاویر ماهواره‌یی نشان می‌دهد که نیروهای اسراییلی در حال نزدیک شدن به شهر غزه هستند
سایت سی.ان.ان شنبه ۱۳آبان نوشت تصاویر ماهواره‌یی و ویدئوها از منابع رسمی و باز نشان می‌دهند که نیروهای زمینی اسراییل در حال نزدیک شدن به شهر غزه، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین مرکز جمعیتی غزه هستند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل روز جمعه گفت: «نیروهای اسراییل غزه را از هوا، زمین و دریا محاصره کرده و شهر غزه و اطراف آن را احاطه کرده‌اند. جنگجویان در نبردهایی پیشروی می‌کنند که در طی آن زیرساخت‌های تروریستی را در سطح زمین و زیرزمین منهدم کرده و تروریست‌ها را از بین می‌برند.
 

آمریکا پیش‌بینی می‌کند تاکتیک‌های اسراییل در روزهای آینده تغییر خواهد کرد

سایت سی.ان.ان شنبه ۱۳آبان نوشت: مقامات آمریکایی در حال پیش‌بینی مرحله جدیدی از جنگ اسراییل با حماس در روزهای آینده هستند که در آن اسراییل از مقیاس عملیات هوایی خود بکاهد و بر عملیات زمینی تاکتیکی‌تر تمرکز کند.

یک مقام ارشد دولت در روز جمعه به سی.ان.ان گفت، با ادامه جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه، دولت بایدن انتظار دارد که عملیات هوایی اسراییل شاهد کاهش آنچه ما دیده‌ایم باشد. این مقام گفت که «تمرکز تاکتیکی بر عملیات زمینی» با هدف پاکسازی شبکه گسترده مجتمع‌های تونل زیرزمینی که حماس از آنها خارج می‌شود خواهد بود... .

این مقام دولت در پاسخ به این سؤال که چه زمانی ممکن است دولت بایدن احساس کند مجبور به درخواست آتش‌بس - چیزی که تاکنون از انجام آن امتناع کرده است - می‌شود، گفت که با توجه به مقیاس و ماهیت حملات حماس به اسراییل در ۷اکتبر، آتش‌بس مناسب نیست...
این مقام بار دیگر تأکید کرد که ایالات متحده فعالانه از اسراییل می‌خواهد تا «توقف‌های بشردوستانه» را وضع کند و به اسراییل تأکید می‌کند که حتی با وجود این‌که حق دفاع از خود را دارد، باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشد.


این مقام افزود: در نهایت، «فکر می‌کنم آتش‌بس به این بستگی دارد که اسراییلی‌ها برای اطمینان از این‌که چنین چیزی تکرار نمی‌شود، احساس امنیت کنند».

 

اسراییل مسئولیت حمله هوایی به بزرگ‌ترین بیمارستان غزه را برعهده گرفت

سایت سی.ان.ان شنبه ۱۳آبان نوشت: اسراییل مسئولیت حمله بیرون بیمارستان الشفا در شهر غزه را برعهده گرفت، مقامات بهداشتی حماس می‌گویند این حمله منجر به کشته شدن ۱۵نفر و زخمی شدن ۵۰نفر دیگر شد.

فیلم‌های متعدد از صحنه، دست‌کم ده‌ها نفر خون‌آلود را نشان می‌دهد که در نزدیکی یک آمبولانس روی زمین پراکنده شده‌اند. به نظر می‌رسد که حداقل به یکی از خودروهای حاضر در صحنه آسیب ترکش وارد شده است.

اسراییل در بیانیه‌یی اعلام کرد که آمبولانس را هدف قرار داده است زیرا حماس از آن استفاده می‌کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز جمعه گفت که آمبولانس در یک کاروان پزشکی از بیمارستان در حال حرکت به سمت گذرگاه مرزی رفح بود و حرکت این کاروان را به اطلاع کمیته بین‌المللی صلیب رسانده بود.

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در بیانیه‌یی تأیید کرد که از حرکت برنامه‌ریزی شده یک کاروان وسایل نقلیه حامل بیماران مجروح از شمال غزه به‌سمت جنوب مطلع بوده است...

 

جمعیت هلال احمر فلسطینی هدف قرار دادن یک کاروان آمبولانس در غزه توسط ارتش اسراییل در روز جمعه که منجر به کشته شدن ۱۵نفر و زخمی شدن بیش از ۶۰نفر دیگر شد را محکوم کرد.

این سازمان بامداد شنبه ۱۳ آبان در بیانیه‌یی اعلام کرد که یکی از آمبولانس‌های متعلق به آن در حدود ۲متری ورودی بیمارستان الشفاء در شهر غزه «توسط موشکی که توسط نیروهای اسراییلی شلیک شد»، مورد اصابت قرار گرفت.

در این بیانیه هم‌چنین آمده که که یک آمبولانس دیگر متعلق به وزارت بهداشت نیز، در حدود یک کیلومتری بیمارستان، به‌صورت «مستقیم» هدف موشک قرار گرفت و باعث جراحت و خسارت شد.

روز جمعه، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرده بود که از گزارش‌ها درباره حمله مرگبار اسراییل به یک آمبولانس در نزدیکی بزرگ‌ترین بیمارستان غزه «کاملاً شوکه» شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6a36f1c-595b-48b3-90b7-0141a549aa37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات