728 x 90

جنگ‌افروزی آخوندها در خاورمیانه برای مهار قیامهای ایران است

سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس جمهور مقاومت ایران در کنفرانس پارلمانی پاریس
سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس جمهور مقاومت ایران در کنفرانس پارلمانی پاریس

یوروریپورتر پنجشنبه ۲۰ مهر در گزارشی از کنفرانس پارلمانی قیام و مقاومت علیه رژیم اعدام و قتل‌عام در پاریس نوشت: مریم رجوی، پرزیدنت اپوزیسیون ایران گفت: «جنگ‌افروزی آخوندها در خاورمیانه برای مهار قیامهای ایران است. سیاست درست ایستادن در برابر رژیم اعدام، تروریسم و جنگ‌افروزی است».

یوروریپورتر افزود: نمایندگان مجلس ملی فرانسه روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر در کنفرانسی در پاریس به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، موج اعدام‌هایی را که از قیام سراسری سال گذشته در ایران در جریان است، محکوم کردند. آنها خواستار پایان دادن به سیاست مماشات با رژیم ایران شدند و از طرح ۱۰ ماده‌ای برای ایران آزاد و دموکراتیک که توسط خانم مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران برای دولت انتقالی آینده ارائه شده، حمایت کردند».

مریم رجوی سخنران اصلی این همایش بود. تعداد زیادی از اعضای فراحزبی مجلس ملی فرانسه و تعداد زیادی از شخصیت‌ها و سیاستمداران فرانسوی از جمله نمایندگان سیسیل ریلهاک، آندره شاسین، فیلیپ گوسلین، نماینده سابق امیل بلسیگ و هم‌چنین دومینیک آتیاس، اود دو توین، در کنفرانس شرکت کردند. ژان فرانسوا لگاره و ژاک بوتو، شهرداران سابق پاریس ۱ و منطقه پاریس ۲، و مدیران و رؤسای سازمانهای حقوق‌بشر مستقر در فرانسه. طاهر بومدرا نیز در این کنفرانس شرکت داشت.

مریم رجوی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش دبیرکل سازمان ملل در سال ۲۰۲۲، ۵۸۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد و امسال تعداد اعدامها از این هم بیشتر است. وی توجه ویژه‌یی به این واقعیت داشت که در سال جاری نزدیک به ۱۳۰ نفر از اقلیت قومی بلوچ به‌دار آویخته شده‌اند (یورو ریپورتر۲۰ مهر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1488cf4b-27b0-4563-ac36-ea26c809cf54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات