728 x 90

جمعه بازارهای خامنه‌ای؛ بازتاب وحشت نظام از قیام

جمعه بازار
جمعه بازار

جمعه بازارهای این هفته سراسر کشور، که از یک نهاد مرکزی تحت‌امر خامنه‌ای خط می‌گیرند، وحشت نظام از قیام را بازتاب دادند و آثار بحران در رأس نظام را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر گماشتگان خامنه‌ای، پا منبریهای آنها هم به سوزوگداز از قیام مردم پرداختند و با شرور خواندن قیام آفرینان غیط نظام را از مردم برملا کردند.

 در جمعه‌بازار تهران آخوند علی اکبری وسط چنگ و دندان نشان‌ دادن برای جوانان قیام‌آفرین گفت: «این اعتراضات که به‌صورت یک شوکی بود در روز جمعه که اعلام شد و بعد ادامه پیدا کرد التهابهایی را در سطح جامعه به‌وجود آورد.

این یک فصل ماجراست این ماجرایی است که یک طراحی بسیار خطرناک پشت سر آن هست. بنزین یک بهانه بود / سال‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند، بعد از ماجرای ۹۶ بلافاصله مشغول طراحی‌های جدید شدند، روشهای اعتراضی آسیب زا و بهانه‌ساز این یکی از تهدیدها بود که دیدیم دیگه، با چشم خودمان دیدیم، برای این هم باید فکری کرد/ امنیت را بیشتر از قبل باید جدی بگیریم /باید مراقبت کنیم... تهدیدی که از این فتنه متوجه ملت عزیز ما شد ایجاد تفرقه نقار و شقاق و ایجاد شکاف‌های اجتماعی و امثال اینهاست». جالب است که تلویزیون رژیم این قسمت از سخنان آخوند علی اکبری را در باز پخش حذف کرده است.

 

وحشت از فضای انفجاری جامعه آخوند اعرافی در جمعه‌بازار قم را به اشک تمساح برای محرومان واداشته بود. وی از جمله گفت:« باید عمق درد و رنج طبقات محروم وقتی که از نان شب دستشان کوتاه است را درک کنیم و باید این مسأله از سوی مسئولان درک شود».

 

در مشکین شهر آخوندی به اسم با وقار وحشت از استمرار قیام و شکاف در رأس نظام در هم آمیخت و گفت« مسئولان باید راههای نفوذ دشمنان را گرفته و اجازه ندهند تا دشمن از غفلتها و کج‌سلیقگی‌ها سوء‌استفاده کند».

 

ابراز وحشت از جارو شدن نظام در عراق و کشورهای منطقه و سوزوگداز از مجاهدین هم در نمایش جمعهٔ تهران و هم سایر شهرها به‌صورت ترجیع بند در آمده بود.

در قم آخوند اعرافی گفت «بدانید نقشه جدید طراحی شده است و آنها می‌خواهند که قدرت جبهه مقاومت را با اغتشاش کاهش دهند؛ در ایران، لبنان و عراق و... این مسأله دنبال شده»...

 

در جمعه‌بازار اراک هم آخوند دری نجف آبادی در واکنش به تحولات عراق و انهدام کنسولگری رژیم در نجف گفت:« اتفاقات اخیر که در شهر نجف به‌وقوع پیوست، موضوع ساده‌ای نیست که بتوان به‌راحتی از کنار آن گذشت». آخوند دری نجف آبادی با بیان «لزوم بسیج همه نیروهای نظامی و امنیتی کشور برای مقابله با تهدیدات و نقشه‌های دشمنان» نظام وحشت خودش را از استمرار قیام مردم ایران بیان کرد.

 

در همدان آخوند شعبانی در حالی که جوانان قیام‌آفرین را دشمن می‌نامید گفت:« دشمن قصد دارد آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها را در کشور ما روشن نگاه دارد،.. نیروهای اطلاعاتی کشور باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند».

 

در بجنورد آخوند یعقوبی با وحشت از عمق و استمرار قیام گفت:« با گذشت زمان و مشخص شدن زوایای حوادث اخیر، عمق فاجعه بیشتر به نمایش درمی‌آید.. خسارات حوادث اخیر بیشتر از خسارت‌های فتنه ۸۸بود...دشمن طی این ۴۰سال همواره دنبال ایجاد فتنه بوده و در ادامه نیز دست‌بردار نخواهد بود».

 

در مشهد آخوند علم‌الهدی با اشاره به حرفهای روحانی که گفته بود ما اجرای گرانی بنزین را به عهدهٔ شورای امنیت گذاشتیم، گفت:« «مهار مصرف بنزین تنها عارضه‌اش مسائل امنیتی نبوده و نیست این نیست که ما بگیم آقا اصلاح قیمت بنزین عارضه امنیتی فقط داره حالا چون عارضه امنیتی دارد به دستگاههای امنیتی شورای امنیت کشور ما مسأله را واگذار کنیم خب این‌که مگه از مردم بترسیم؟ معنای عارضه امنیتی این است که[از] مردم بترسیم مردم شلوغ کنند؟... ما بیاییم قصه را به دستگاههای امنیتی واگذار کنیم که نکند مردم شلوغ کنند؟ ». آخوند علم‌الهدی در حالی که موضوع بنزین و افزایش قیمت بنزین را یک موضوع صرفاً اقتصادی و نه امنیتی قلمداد می‌کرد، کسبه و اصناف را، با رذالت گرانفروش و در زمرهٔ قیام کنندگان، اشرار نامید و خواستار برخورد با آنها شد.

 

ابراز وحشت از عزم قیام آفرینان برای سرنگونی نظام در نمایشهای جمعه سایر شهرها به وفور دیده می‌شد. گماشته‌های وحشت‌زدهٔ خامنه‌ای انگار یادشان رفته بود باید مدعی ختم قیام شوند، بیشتر استمرار قیام از کلامشان بیرون می‌زد.

مثلا در جمعه بازار پیشوا آخوند باقری گفت:« هدف کوتاه مدت آنها همین آشوبها و فتنه‌ها است تمام هدف آنها این بود که سال ۹۸نظام را نابود کنند».

بعد با ابراز وحشت از فضای انفجاری جامعه گفت:« مسوولین به جای فرافکنی در این دو سال خدمت کنید بیشتر آشوبها در مناطق فقیرنشین اتفاق افتاد چرا فقط سراغ فقرا آمدند آن‌که ولنجک نشین است گرانی برایش مهم نیست، مسئولان به فکر فقرا و حاشیه‌نشین باشند پیشوا مگر کم حاشیه‌نشین داریم؟ در پیشوا آب خوردن و بیمارستان و مترو نیست تاکی مردم تحمل کنند مردم ناراضی اند».

 

در اردبیل هم آخوند عسگربیگی با بیان این‌که «دشمن هرگز نخوابیده و باید همه هوشیار باشند» وحشت خود را از استمرار قیام ابراز کرد.

 

آخوند علی شاهچراغی در جمعه‌بازار شهر ری با بیان « هر چه از آشوب و اغتشاشات اخیر جلوتر می‌رویم ابعاد بیشتری از این حوادث مشخص می‌شود» از عمق و استمرار قیام ابراز وحشت کرد و گفت:« هدف آنها از بین بردن امنیت در ایران مثل کشورهای همسایه بود و برای این کار نیروهای خود را با مهیا کردن شرایط و امکانات سخت افزار و نرم افزاری در داخل و خارج کشور آموزش داده بودند».

 

در جمعه بازار شهر کرد هم آخوند نکونام به این صورت از عمق و استمرار قیام ابراز نگرانی کرد و گفت: «برای هر مرحله‌ این فتنه از سال‌های قبل برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کلانی صورت گرفته ... ؛ قائله عراق و لبنان، ناامن‌سازی نظام و رساندن این آشوب‌ها به انتخابات برای ضربه اصلی، جزو برنامه‌های شیطانی دشمن بود».

 

در بروجن هم آخوند هراتی مطلق گفت: «این حوادث تمام شدنی نیستند و هم‌چنان توطئه‌ها ادامه دارد».

مسأله‌دار بودن آخوندهای خامنه‌ای از گرانی بنزین با حمله به باند روحانی در نمایشهای جمعه دیده می‌شود. همین آخوند باقری در پیشوا گفت:« ربیعی سخنگوی دولت نیز گفتند اگر زودتر می‌گفتیم مردم پمپ‌بنزینها را می‌بردند خونه هایشان؛ کجا می‌بردند؟ این توهین به مردم است اگر کار نمی‌کنید به مردم توهین نکنید».

 

در لواسانات هم آخوند معتمدی با حمله به دولت روحانی شقهٔ رأس نظام را به نمایش گذاشت و از جمله گفت:« این اقدام صحیح به بدترین نحو ممکن اجرا شد و هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری بر دست نظام و ولایت گذاشت که باید سؤال کنیم آیا در این افزایش نرخ ناگهانی بنزین اطلاع‌رسانی شد؟ به فشار روانی و عصبی مردم توجه شد؟ مسائل امنیتی و معیشتی مردم لحاظ شد؟» بعد هم در ادامه گفت:« کسانی که در جایگاهی هستند و کوتاهی می‌کنند یا کار را بلد نیستند باید محاکمه شوند؛ این افراد وقتی ناتوانی خود را تشخیص می‌دهند موظف به ترک آن منصب هستند».

 

آخوند معتمدی در حالی که قیام مردم را فتنه می‌نامید به نفرت مردم ایران از ولی‌فقیه اذعان کرد و گفت: «هر جا فتنه و آتش‌افروزی وجود دارد نوک پیکان به سمت ولایت است».

مسأله داری آخوندهای باند خامنه‌ای از گرانی بنزین، در نمایش جمعهٔ ابهر هم بیرون زد. آخوند رحیمی گفت: «بنزین قبلاً در آرامش ترین وجه دو نرخی و سهمیه‌بندی شده بود و طبق قانون قرار بود سالانه با شیب ملایم افزایش پیدا کند، چرا دولتمردان بی‌تدبیری کردند و ساختار گذشته را بهم زدند و همه مدیریت سوخت را زیر سؤال بردند».

 

تشدید بحران درونی بر اثر قیام در نمایش جمعه‌ها کاملاً نمایان بود.

از جمله در ارومیه آخوند قریشی گفت:« مسوولان متأسفانه با رهبری همراه نبوده و همگام با رهبری حرکت نمی‌کنند».

در کرج شقهٔ درونی نظام با درخواست محاکمه روحانی و باندش به‌خاطر بی‌تدبیری در گران کردن بنزین، برجسته شد. آخوند همدانی گفت:« مسببین و کسانی که در قضیه بنزین سوء تدبیر و سوء‌مدیریت داشتند وخسارات فراوانی را به کشور وارد کردند از چنگ دستگاه قضا با عناوین مختلف رها نشوند».

 

بن‌بست بین‌المللی نظام هم وجه دیگری از شقه درونی نظام است که در جمعه‌بازارهای خامنه‌ای دیده می‌شود. آخوند حسینی همدانی در کرج گفت:« خوش‌بینی به آمریکا، سعی به برقراری ارتباط و مذاکره با آمریکا و مخملی نشان‌ دادن دستان چدنی دشمن و القا شعارهایی چون «نه غزه، نه لبنان» و پاک کردن حافظه تاریخی مردم نسبت به جنایتهایی که توسط استکبار جهانی به این ملت گذشته است را شاخصه جریان غرب‌گرای داخلی است».

بروز بحرانهای بین‌المللی رژیم هم وجه دیگری از تعمیق شقه در رأس نظام است که با حمله به باند روحانی در جمعه بازار اصفهان بیرون زد. آخوند میردامادی گفت خامنه‌ای« از همان اوایل فرمودند که دل به خارج از کشور نبندید، مذاکره کنید اما می‌دانم که نتیجه ‌نمی‌گیرد، اما سال‌ها همت و فکر مسئولان را به طرف برجام ‌کشاندند و دیدید که در نهایت به‌کجا رسید. وی‌گفت: گاهی گفتند برجام‌ ابر باروری است، برخی یا خود نمی‌فهمند یا مردم‌ را نفهم و نادان می‌دانند».

 

آخوند جواد سلیمانی در جمعه‌بازار لنگرود هم از فضای انفجاری مردم علیه نظام ابراز وحشت کرد و ضمن حمله به دولت روحانی شقه رأس نظام را به نمایش گذاشت و گفت:« بعضی از سیاست‌گذاریهای مسؤولین زخمی عمیق بر پیکره مردم گذاشته و دشمن با استفاده از این زخم به‌دنبال ایجاد اغتشاش در کشور است».

این میزان از اعتراف به گسست و شقه و شکاف درونی نظام در حالی است که محور صحبت‌های آخوندهای حکومتی توسط گماشتگان خامنه‌ای در ستاد ائمه جمعه تعیین و دیکته می‌شود. این میزان که اینها از خط بیرون زده‌اند چیزی جز آثار ضربات سنگین قیام مردم ایران و بوی سرنگونی که از آن به مشام کارگزاران خامنه‌ای رسیده نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f697187-b345-46ee-8307-fadcd1fea7d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات