728 x 90

جلسه استماع کنگره آمریکا: پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

جلسه استماع کنگره آمریکا: پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی
جلسه استماع کنگره آمریکا: پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

در جلسه استماع کنگره آمریکا که کمیته فرعی امنیت ملی با حضور کارشناسان و تحلیلگران مسائل ایران و خاورمیانه، برگزار کرد پیامدهای توافق بد اتمی با رژیم ایران بررسی شد.

عنوان این جلسه که روز چهارشنبه ۱۶خرداد برگزار شد، «حمایت آمریکا از توافق بد: پایان حضور آمریکا در توافق اتمی با ایران» بود.

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

 

جلسه استماع کنگره آمریکا - رئیس جلسه دسانتیس: پولهای آزاد شده برجام به سپاه پاسداران رسید

 

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

 

 

جلسه استماع کنگره آمریکا - میلیاردها و میلیاردها دلار در کاهش تحریم‌ها به رژیم داده است

توافق اتمی رژیم ایران را قدرتمند ساخته است، به جاه‌طلبیهای این رژیم برای هژمونی منطقه‌یی دامن زده است. این‌که چرا این‌طور شده امر غامضی نیست.

این توافق جلو جلو میلیاردها و میلیاردها دلار در کاهش تحریم‌ها داده است که شامل یک میلیادر و هفتصد میلیون دلار پول نقد است که هوایی منتقل شد و در عمل به سپاه پاسداران ایران منتقل شد.

 

جلسه استماع کنگره آمریکا – توافق بد راه را برای رسیدن رژیم ایران به بمب هموار کرد

برای دست یافتن به این پول باد آورده، رژیم ایران به محدودیت‌های مدت‌دار روی برنامه اتمی خود تن داد که برخی ۱۰و برخی ۱۵سال طول می‌کشید. اما با اجازه دادن به رژیم ایران برای یک زیرساخت عظیم اتمی، و اجازه دادن به این رژیم که زمان گریز خود را تقریباً به صفر برساند، این توافق راه را برای این‌که ایران به بمب دست یابد هموار خواهد کرد.

سیستم بازرسی‌های توافق که در اساس اشکال دارد به رژیم ایران اجازه می‌دهد که جلوی بازرسان را در دسترسی به سایت‌های نظامی بگیرد. در نتیجه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر نیست حتی مشخص کند که ایران به توافق ملتزم است.

 

جلسه استماع کنگره آمریکا - توافق اتمی بر روی دروغ و فریب سوار بود

دسانتیس رئیس جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی افزود:

این توافق کاری در رابطه با برنامه موشکی بالستیک ایران و یا حمایتش از تروریسم انجام نداد و حالا ایران از پول‌های باد آورده حاصله از توافق استفاده می‌کند تا به تروریستها و شورشیان در سراسر منطقه پول برساند. رژیم ایران و سپاه پاسدارانش راکت به اسراییل شلیک می‌کنند، از دولت اسد و قصابی آن در سوریه حمایت می‌کنند، از میلیشیاهای شیعه ضدآمریکایی در عراق حمایت می‌کنند، تقویت حزب‌الله به درجات بی سابقه قدرت در لبنان، تسلیح شبه‌‌نظامیان حوثی در یمن، و از طالبان در افغانستان حمایت می‌کنند.

زمانیکه توافق ایران اعلام شد، مشاور اوباما بن رودز از تبحر خود استفاده کرد تا “یک اتاق پژواک” از داستانهای دروغ راه بیاندازد تا آدمها را در رابطه با توافق قانع سازد. و به‌رغم شواهد بسیار زیاد که توافق کار نمی‌کند و ایران حسن نیت ندارد، نهاد روابط خارجی و دوستانش در رسانه‌ها دست به فریبکاری می‌زنند تا تصمیم پرزیدنت ترامپ را تضعیف کنند.

 

جلسه استماع کنگره آمریکا توافق بد یک تعهد غیرالتزام‌آور بین اوباما و خامنه‌ای است

توافق رژیم ایران در اصل یک تعهد غیرالتزام‌آور بین اوباما و خامنه‌ای است که هیچ التزامی برای رئیس‌جمهور بعدی ایجاد نمی‌کند که آن را دنبال نماید. همان‌طور که جک گلداسمیت از هاروارد نوشت، “شما نمی‌توانید یک توافق بین‌المللی با تبعات بسیار مهم داشته باشید که مورد مخالفت کنگره و اضافه کنم مردم باشد. نیاز به تأیید کنگره را با غیرالتزام‌آور کردن توافق تحت قوانین داخلی و بین‌المللی دور بزنید و بعد سر خروج از آن شکایت داشته باشید.”

 

جلسه استماع کنگره آمریکا استراتژی جدید آمریکا

دسانتیس رئیس جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی گفت:‌

حالا وزیرخارجه پمپئو استراتژی جدیدی را مشخص کرده است که در آن شرایط برای یک توافق جدید را مشخص کرده، از جمله توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم، ارائه کامل فعالیت‌های گذشته اتمی، دسترسی بدون شرط برای بازرسان برجام، توقف فعالیت‌های موشکی بالستیک، پایان دادن به حمایت از تروریسم و آزاد نمودن تمامی گروگانها. دربها به روی اروپا برای کار با آمریکا جهت حصول به توافقی بهتر باز است تا به این موضوعات پرداخته شود اما به‌جای بهره بردن از کاهش تحریم‌ها، ایران حالا باید با فشار اقتصادی بی سابقه از جانب آمریکا مواجه شود و شرکتها در سراسر جهان باید تصمیم بگیرند تا با بزرگترین اقتصاد جهان معامله داشته باشند یا با بزرگترین کشور حامی تروریسم.

 

جلسه استماع کنگره آمریکا ولچ عضو کنگره آمریکا

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

 

کلمات و اعمال نزدیکترین مشاور پرزیدنت ترامپ به ما این علامت را داده که هدف نهایی پرزیدنت چیست و آن، معقول تغییر رژیم است. در ژانویه ۲۰۱۸آقای بولتون که مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور شد طی مصاحبه‌یی با فاکس‌نیوز می‌گوید «هدف ما بایستی تغییر رژیم در ایران باشد». این چیزیست که او گفت. در ۵مه یعنی درست سه روز قبل از این‌که آمریکا از برجام بیرون بکشد رودی جولیانی وکیل رئیس‌جمهور اعلام کرد رئیس‌جمهور به همان اندازه به تغییر رژیم متعهد است که ما هستیم.

 

جلسه استماع کنگره آمریکا ریچارد گولدبرگ مشاور ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها:‌

 

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

 

 

جلسه استماع کنگره آمریکا – از تکثیر موشکی رژیم ایران و تروریسم آن جلوگیری کنیم

ما سالها برای پیش بردن سیاست در رابطه با ایران به‌صورت دو حزبی کار کرده‌ایم هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا. لوایح کاملاًً دو حزبی رفت و برگشت داشت و تصویب می‌شد چه در مورد برنامه اتمی ایران چه در مورد مردم ایران. باید مردم بتوانند مسأله حقوق‌بشر و کرامت انسانی و دموکراسی در کشورشان را دنبال کنند، برای این‌که مطمئن شویم ایران دیگر کشور حامی تروریسم نباشد و برای دفاع از متحدانمان از تکثیر موشکی رژیم ایران و تروریسم آن جلوگیری کنیم.

این ایده که الآن فضا کمی حزبی شده پدیده جدید است و امید من این است که بعد از خروج از برجام کمی بیشتر زمان بگیرد تا ما با هم جمع شویم و باز هم دو حزبی کار کنیم و به نفع مردم آمریکا مسائل را پیش ببریم.

 

جلسه استماع کنگره آمریکا – خروج از برجام اینکار به‌لحاظ قانونی موجه بود و به‌لحاظ امنیت ملی لازم بود

اما در مورد برجام این توافقی است که رئیس‌جمهور ترامپ از آن بیرون کشید حرف من این است که اینکار به‌لحاظ قانونی موجه بود و به‌لحاظ امنیت ملی لازم بود.

خیلی از کارشناسان حقوق کاملاًً روشن ساختند که برجام یک تعهدی سیاسی است نه یک توافق اجرایی و یقینا یک پیمان نبوده و یک تعهد سیاسی هم به‌لحاظ سیاسی الزام آور است و نه حقوقی.

ما حول مقوله فقدان بازرسیهای سایتهای نظامی صحبت کردیم یعنی ناتوانی آژانس اتمی برای راستی‌آزمایی بخش تی از برجام. این بخش مربوط به جنبه‌های تسلیحاتی برنامه اتمی ایران بوده است...

 

جلسه استماع کنگره آمریکا – بانکهای ایرانی منابع مالی تروریسم

بانکهای ایرانی با مصونیت کامل از این تحریمها کمک مالی به بشار اسد را تأمین می‌کردند و مصونیت کامل بوده که رژیم ایران حزب‌الله را تأمین مالی کند و جنگ در سوریه را ادامه بدهد.

هم‌چنین مصونیت کامل برای رژیم ایران بوده که در سوریه و لبنان پایگاه ایجاد کند و موشکهای حزب‌الله را با تجهیزات هدایت شوندگی مجهز کند تا اهداف متحدان ما مانند اسراییل را هدف قرار دهند.

رژیم ایران هم‌چنین مصونیت کامل داشته تا حوثیها را در یمن با موشکهای بالستیک مجهز کند موشکهایی که می‌توانند عربستان را هدف قرار بدهند یا حتی کشتیهای تجاری منطقه را هدف قرار بدهند.

اینها نقص اصلی برجام بوده‌اند که در رابطه با آنها دستانمان را بسته بودیم

 

 

جلسه استماع کنگره آمریکا دیوید آلبرایت رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی:

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

 

 

جلسه استماع کنگره آمریکا افزایش برنامه غنی‌سازی اتمی و اعمال مجدد تحریم ها

هر چند دولتهای سه‌گانه اروپایی یعنی آلمان بریتانیا و فرانسه نمی‌توانند بر سر سندی برای ترمیم کاراییهای توافق اتمی ایران به توافق برسند، اما بر سر خیلی موارد توافق دارند. این ۳کشور و دولت ترامپ به توافق‌هایی بر سر ضرورت این‌که آٰژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازرسیهای خود در ایران بهبود بخشد، مخصوصاً بازدید از سایتهای نظامی مرتبط با فعالیتهای گذشته در زمینه سانتریفوژ و تسلیحات اتمی و اجرای بخش T دست یافته‌اند. آمریکا و سه کشور اروپایی هم‌چنین اتفاق‌نظر دارند که موشکهای بالستیک قاره‌پیمای رژیم ایران قویاً با توافق اتمی مرتبط است و توسعه این موشکها کافی است که اعمال مجدد تحریمهای مربوطه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا را توجیه کند. هر چند همه ما اکنون می‌دانیم که چنان‌چه ایران برنامه غنی‌سازی اتمی خود را افزایش دهد... چطور اعمال مجدد تحریمها را برقرار کنیم.

 

جلسه استماع کنگره آمریکا افزایش برنامه غنی‌سازی ایران تهدید بزرگ امنیتی

هر چند این کشورهای سه‌گانه اروپایی به‌طور واقعی اتفاق‌نظر دارند که رشد برنامه غنی‌سازی ایران یک تهدید بزرگ امنیتی است.

رژیم ایران طرحهایی برای تولید تمامی اجزای یک سلاح اتمی داشته است. موقعیت سایتهای آزمایشی برای طراحی تسلیحات اتمی این را نشان می‌دهد.

جزییاتی در مورد یک ساختمان دومی در سایت پارچین که دست‌اندرکار فعالیتهای مواد شدید الانفجار مرتبط با تسلیحات اتمی در یک محفظه انفجار است وجود دارد. این مرکز سایت شماره ۲طالقان نامیده می‌شود. طالقان شماره ۱همان سایتی است که ما به‌خوبی آن را می‌شناسیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آن بازدید کرده است. طالقان شماره ۲توسط بازرسان مورد بازدید قرار نگرفته است.

 

 

جلسه استماع کنگره آمریکا فعالیتهای گسترده رژیم ایران در زمینه متالورژی اورانیوم

جزییات خیلی بیشتری در مورد فعالیتهای گسترده ایران در زمینه متالورژی اورانیوم وجود دارد از جمله شواهد انبوهی مبنی بر این‌که ایران تمامی الزامات و تجهیزات لازم برای تمامی فعالیتهایی که برای یک برنامه متالورژی اورانیوم با درجه تسلیحاتی نیاز است را در اختیار دارد. این اطلاعات هم‌چنین نشان می‌دهند که ایران تمامی اجزای فلزی اورانیوم را با مواد جایگزین ساخته است.

ایران در ابعاد کوچکی دست به فرآوری اورانیوم برای چاشنی نوترونی برای سلاح اتمی زده است که این نیز شناخته شده نبود.

اکنون شواهد مستقیمی وجود دارند که سایت مخفی غنی‌سازی فردو که در سال ۲۰۰۹افشا شد برای تولید اورانیوم با درجه تسلیحاتی ساخته شده بود.

 

 

جلسه استماع کنگره آمریکا گلدبرگ‌ از بنیاد دفاع از دموکراسی ّها

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

جلسه استماع کنگره آمریکا -پایان حضور آمریکا در برجام - توافق بد اتمی

 

گلدبرگ‌ از بنیاد دفاع از دموکراسی ّها خطاب به ولچ نماینده دموکرات کنگره که از برجام دفاع می‌کند: آقای نماینده آیا شما طرفدار سرکوب مردم ایران هستید یا نه جواب آری یا نه بدهید؟!

من سؤال جدی دارم آیا شما طرفدار شکنجه مردم هستید؟!

ولچ: هیچکس در این کنگره نیست هیچکس در این کشور نیست که سرکوب را در هیچ کجا توسط هیچ دیکتاتوری و در هیچ کشوری نادیده بگیرد.

گلدبرگ: قطعاً همین‌طور است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2ab7377-b3ac-41e0-8f2a-ca1fdfbf19b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات