728 x 90

جلسه استماع در سنای آمریکا و تأکید ژنرال متیس بر مقابله با دخالتهای حکومتی در منطقه

ژنرال متیس در جلسه استماع سنای آمریکا با حضور اشرف نشانها
ژنرال متیس در جلسه استماع سنای آمریکا با حضور اشرف نشانها

در جلسه استماع در سنای آمریکا، ژنرال متیس وزیر دفاع و ژنرال دنفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا  بر مقابله با دخالتهای حکومتی در منطقه  تأکید کردند.

گزارشی در این رابطه:

روز پنجشنبه جلسه استماع کمیتهٔ قوای مسلح سنای آمریکا برای بررسی بودجه وزارت دفاع با حضور ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع، ژنرال جوزف دنفورد رئیس ستاد مشترک قوای مسلح آمریکا و همچنین دیوید نورکوییست معاون وزارت دفاع برگزار شد.

در این جلسه که اشرف‌نشانها نیز در آن حضور یافته بودند، بالاترین مقامات سیاسی و نظامی به سؤالات سناتورها حول موضوعات مختلف پاسخ دادند.

ژنرال متیس و ژنرال دنفورد در سخنان خود بر لزوم مقابله با تمامیت تهدیدات حکومت آخوندی، از جمله دخالتهای آن در کشورهای سراسر منطقه تأکید کردند.

وزیر دفاع آمریکا در این جلسه استماع، برجام را یک توافق ناکامل برای کنترل تسلیحاتی نامید و درعین‌حال بر محدویت‌های شدید و نظارت آژانس که رژیم طبق توافق اتمی به آن تن داده تأکید کرد.

ژنرال متیس از جمله گفت: «(رژیم) ایران با استفاده از (تاکتیک) تکذیب و فریب برای مخفی‌کردن... برنامه تسلیحات اتمی خود طی سالیان متمادی، خود را در موقعیتی قرار داده که باید به آن مشکوک بود... (برجام)... با این فرضیه نوشته شده که (رژیم) ایران تلاش خواهد کرد که تقلب کند.... لذا راستی‌آزمایی و توان ما برای ورود سرزده همراه با نمایندگان آژانس برای چک تبعیت آنها نسبتاًً قوی است... حال این‌که آیا این کافی است یا خیر، یک سؤال به‌جاست».

وی با اشاره به اعمال تروریستی رژیم در منطقه از جمله در سوریه، یمن، بحرین و لبنان و اقدامات سایبری رژیم، اضافه کرد: «ما باید تمامی اینها را به‌عنوان یک تمامیت در نظر بگیریم؛ اما هم‌زمان باید روی این توافق ناقص کنترل تسلیحاتی تمرکز کنیم و تصمیم بگیریم که آیا در جهت بهترین منافع ما هست یا خیر؟».

ژنرال متیس همچنین گفت: رژیم ایران... از عوامل خود در سوریه استفاده می‌کند... ما شاهد آن بوده‌ایم که آنها تلاش کرده‌اند، تسلیحات پیشرفته را... وارد سوریه کنند.

ژنرال جوزف دنفورد نیز در سخنانش بر لزوم مقابله با جنبه‌های مختلف اقدامات تهدیدآمیز رژیم تأکید کرد و از جمله گفت: (رژیم) ایران به نفوذ شرورانهٔ خود و ایجاد بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهد...

 

آژانس تصویری گتی ایمیج دربارة جلسه استماع سنا گزارش داد: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به اعضای شرکت کننده که جلیقه زرد رنگ با شعار ایران آزاد بر تن داشتند در جلسه استماع بودجه دفاعی سالانه وزارت دفاع در کمیته قوای مسلح سنا خوشآمد گفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ca0aeaa-be45-404d-8462-0dcced86dd0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات