728 x 90

پرواز جاودانگی قهرمان مجاهد خلق شکرالله ربیعی

قهرمان مجاهد خلق شکرالله ربیعی
قهرمان مجاهد خلق شکرالله ربیعی

مجاهد قهرمان شکرالله ربیعی پس از ۴۶سال همراهی و نبرد در صفوف مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران با رژیم آخوندی، در پی نبردی طولانی با بیماری در روز ۸خرداد در آلبانی درگذشت و به سوی یاران صدیق و شهیدش پرکشید.

مجاهد صدیق شکرالله ربیعی فرزند دلاور مردم ماهشهر متولد ۱۳۳۷ در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ نزدیک به ۴سال و نیم در شکنجه‌گاههای ماهشهر و قزل‌حصار به‌سر برد و در برابر بازجویان و دژخیمان خمینی سرفرازانه ایستادگی کرد.

شکرالله در سال۱۳۵۷ در جریان تظاهرات ضدسلطنتی با آرمانهای مجاهدین آشنا شد و در سال۱۳۵۸ فعالیت‌های خود را در ارتباط با انجمن هواداران مجاهدین در بندر ماهشهر آغاز کرد.

خودش در این مورد نوشته است:

«اوایل سال۵۷ از طریق یکی از دوستانم با آرم سازمان آشنا شدم. او آرم را به‌صورت کلیشه درآورده بود و به‌من نشان داد و چند کتاب از وصیت‌نامهٔ شهدای سازمان که علاقهٔ زیادی پیدا کرده بودم. بعد از پیروزی انقلاب با توجه به‌آشنایی که از سازمان داشتم فعالیت خودم را با سازمان شروع کردم که از درخشان‌ترین و پر ارزش‌ترین روزهای زندگیم را همان آشنایی اولیه تشکیل می‌داد. از سال۵۷ تا سال۶۰ به‌طور مداوم در شهرستان بندر ماهشهر فعالیت داشتم»

شکرالله دلیر در روزهای قبل از قیام ۳۰خرداد ۱۳۶۰ حین برگزاری یک تظاهرات در ماهشهر به محاصره پاسداران در آمد و دستگیر شد.

در حین رویارویی با پاسداران و دستگیری او مردم به اعتراض پرداختند و شعارهای ضدحکومتی سردادند.

شکرالله در یادداشتهای خود در مورد صحنه‌های این رویارویی نوشته است:

«در روز ۱۹خرداد ۶۰ بعد از یک فعالیت پراکنده که در شهر باید انجام می‌دادیم و بعد بچه‌ها را سریعاً پراکنده می‌کردیم و خودمان هم به‌خیابانهای اصلی شهر برنگردیم، ولی من بعد از این‌که بچه‌ها را پراکنده کردم... یک فورد سپاه پاسداران با تعداد زیادی پاسدار دورم حلقه زدند و می‌خواستند که به سپاه ببرند. من از سوار شدن خودداری کردم و مردم کم‌کم جمع شدند تا این‌که به یک تظاهرات ضدحکومتی با شعارهای مرگ بر بهشتی تبدیل شد. پاسداران شروع به‌شلیک هوایی کردند... تظاهرات و شعار مرگ بر بهشتی تا نیمه‌شب ادامه داشت»

شکرالله قهرمان بلافاصله پس از آزادی از زندان در سال۱۳۶۵ از طریق پاکستان خود را به‌اشرف رساند و لباس رزم و شرف ارتش آزادی پوشید.

او در اغلب عملیات ارتش آزادیبخش ملی ایران از جمله عملیات بمو، موسیان، عین‌خوش، آفتاب، چلچراغ، فروغ جاویدان و مروارید شرکت داشت و دلاورانه جنگید.

مجاهد صدیق شکرالله ربیعی در دوران ۱۴ساله جنگ و پایداری در اشرف و لیبرتی و در برابر بمبارانها و محاصره و حملات زمینی و موشکی و شکنجه روانی با ۳۲۰بلندگو با شجاعت و دلاوری ایستادگی کرد.

شکرالله قهرمان در جریان حملهٔ وحوش نیروی تروریستی قدس به فرماندهی دژخیم قاسم سلیمانی در ۶ و ۷مرداد ۱۳۸۸ و ۱۹ فروردین۱۳۹۰ در دفاع از اشرف جانانه شرکت کرد. او در نقشه‌مسیر خود در ۳۰مرداد ۹۰ در مورد مقاومت حماسی اشرف در ۱۹فروردین نوشت:

... از ۱۹فروردین در نقطه‌ای بسا بالاتر و در اوج تر از قبل قرار داریم باید دقیقاً نقطه خودمان را در یابیم و... با جنگ ۱۰۰برابر و عزم حداکثر ایستاد... . و درست در مقطعی هستیم که باید به دشمن گفت تالله لاکیدن اصنامکم و اف لکم و ما تعبدون

در سال۱۳۸۹ شکرالله ربیعی یکی از ۳۸مجاهدی بود که حکم دستگیری آنها از سوی قضاییه تحت‌امر مالکی در عراق به دستور خامنه‌ای صادر شد. حکمی که حکومت دست‌نشانده عراق به‌خاطر ایستادگی و مقاومت مجاهدین در اشرف نخستین هرگز توان اجرای آن را پیدا نکرد. یکی از علل کینهٔ دولت دست‌نشاندهٔ مالکی به‌شکر‌الله قهرمان، نقش و نفوذ او در جلب حمایتهای گسترده مردم و عشایر عراق از مجاهدین بود.

شکرالله شورشگر پس از قیام آبان ۱۳۹۸، برای همشهریانش در شهر شورشی ماهشهر پیام پایداری در شورشگری فرستاد:

شکرالله ربیعی: «با سلام و درود به مردم غیور ماهشهر... جراحی، شهرک طالقانی که از دیرباز در برابر ظلم و ستم جباران سرخم نکردند و هم‌چنین تبریک به‌خاطر این قیام شکوهمند که در راستای سرنگونی نظام ولایت فقیه و خامنه‌ای و پاسداران دزد و فاسد و با هزاران درود و سلام به خانواده‌هایی که عزیزانشون رو تقدیم این قیام کردند... به روح شهدا درود می‌فرستم. با شما هستیم تا پیروزی برای همه شما آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. موفق باشید.

شکرالله در گفتگویی دیگر در مورد قیام قهرمانانهٔ مردم شورشی ماهشهر گفت:

قبل از هر چیز عرض ادب عرض سلام خدمت خانواده‌های شهید گرانقدرمون در ماهشهر در جراحی در زنجیر در شهرک طالقانی و کواترها و بندر شاهپور سربندر دارم خونواده‌های گرانقدری که شهدایی در این راه تقدیم کردن و بی‌شک و بی‌شک با یاری فرزندان عزیز شون با یاری کانون‌های‌شورشی و مبارزین و مجاهدین انتقام این خونا پس گرفته خواهد شد.

شکرالله ربیعی: من خدمت هم شهریهای عزیز خون گرم دوست داشتنی مهربانم چند تا کلمه بی‌شک به یمن تلاشها و زحماتی که همین خونواده‌ها همین مردم همین مبارزین همین مجاهدین همین کانون‌های شورشی دارن پاسخ انتقام این خونها خواهد گرفته شد اصلاً در این شکی نیست چون این رژیم رو پایانه رو به زواله ما در آغاز نیستیم در پایان این رژیم هستیم داریم صحبت می‌کنیم ضمن این‌که این خون‌ها امتداد همان خون‌هاست خون‌هایی که سال شصت ما دادیم این شهر پایگاهی داشته این شهر مجاهدینی داشته مبارزینی داشته از خیر لای بریج از شاپور لایق از بهروز مخلصی از مهران مفتاحی از محمدرضا عظیمی از سیاوش صالحی از مسعود کلاه‌کج کهکشانی از شهدا به‌هرحال این امتداد همون خونهاست که جوشانه و شک نکنید که این خون‌ها جوشان خواهد ماند تا زمانی که ریش و ریشه این حکومت را از بیخ و بن برکنیم.

 

مجاهد خلق قدرت ربیعی از شهیدان سرفراز عملیات فروغ جاویدان که قهرمان دلاور دیگری از ماهشهر بود، برادر شکرالله بود.

دو تن دیگر از فرزندان پاکباز مردم ماهشهر، مجاهد شهید لطف‌الله اصلاحی که در تیر۱۳۶۰ در امیدیه به‌دست دژخیمان خمینی تیرباران شد و مجاهد خلق احمد توکل که در سال۱۳۷۲ در یک مأموریت رزمی به‌شهادت رسید، خویشاوندان نزدیک شکرالله بودند.

شکرالله قهرمان در نقشه مسیرهای پرشور همواره بر عهد و پیمانش با رهبر مقاومت پای می‌فشرد و بر نبرد با جنایتکاران حاکم بر میهن تا آخرین نفس و آخرین قطره خون تأکید می‌کرد. او در نقشه‌مسیر سال ۱۴۰۱ خطاب به مولا علی نوشته است:

«امسال نسبت به هر زمان دیگر احساس نیاز می‌کنم قدرم را با رهبران عقیدتی‌ام رقم بزنم و عهد و پیمانهایم را با راهبران پاکبازم مسعود و مریم تجدید عهد بکنم و خودم را در این راه خالص‌تر بکنم که هر لحظه در نهان و آشکار در مقابل عظمت و شکوه فاروق اعظم شکر داشتن این رهبری را به‌جا بیاورم و قدر خودم را با قدر این راهروان راهت رقم بزنم. شکر به‌خاطر نعمت راه یافتگی که در تاریک‌ترین زمانها مسیر راه را به ما نشان دادن. شکر به‌خاطر این‌که امکان مبارزه کردن برای ما فراهم کردن. شکر به‌خاطر این‌که ارزشهای فدا و صداقت و گذشت به ما یاد دادند. شکر به‌خاطر این‌که در دنیای بی‌هزینگی اول از همه با تمسک به شما از خودش و پاره‌های تنش قیمت داد تا راه را نشان بدهد. شکر به‌خاطر این‌که خمینی را با ایستادن سر اصول و پرنسیپهای انقلابی از ماه به چاه کشید اینها همه از ارزشهای تو بود که گفتید در مقابل دشمن خدا و خلق که قرار گرفتید تزول الجبال و لاتزل.....» .

هیهات مناالذله هیهات مناالذله هیهات مناالذله خواری و ذلت از ما دور باد... . تحت خون پاک حسین و یارانش در این ایام که کسی جز خودت صاحب این خون نیستی قسم می‌خوریم که تا ریش و ریشه این رژیم را از بن و بنیان نکنیم دست بر نخواهیم داشت. شرف عزت انقلاب ما ارتش آزادی ماست مطمئن باشید که ما هم مثل حضرت عباس در وفاداری به تو سیمای یک‌سوگند برای تمام انقلابیون دنیا خواهیم شد و وفادار به رهبرانمان مسعود و مریم و شورای رهبری‌مان مجاهد میمانم مجاهد می‌رزمم مجاهد می‌میرم. راه اول و آخر از اشرف ـ لیبرتی ـ تهران است و لاغیر. این عهدی است تا آخرین لحظه تا آخرین نفس شک ندارم که روزی تاریخ به‌خاطر این لحظات به خودش می‌بالد.

 

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

خانم مریم رجوی، درگذشت و جاودانگی مجاهد پاکباز و قهرمان شکرالله ربیعی را به خواهر مجاهد معصومه ربیعی و همرزمان مجاهد شکرالله در اشرف۳ و به همشهریانش در ماهشهر تسلیت گفت و افزود:

درود به شکرالله که به‌خاطر روحیه جنگاوریش در برابر دشمن و به‌خاطر مسئولیت‌پذیری و پرداختگری در میان یاران مجاهدش زبان‌زد بود.

بی‌گمان خصائل انقلابی این گوهر بی‌بدیل و یار دلاور مسعود، در میان هم‌سنگرانش تکثیر می‌شود و آنها جای او را در نبرد صد برابر با دشمن ضدبشر پر خواهند کرد. مقاومت و جنگاوری این مجاهد قهرمان طی ۴۶سال، الهام‌بخش جوانان شورشگر میهن اسیر به‌ویژه در ماهشهر برای تهاجم حداکثر و برکندن ریشه استبداد دینی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1bbd58e-4662-4d0d-b347-3c9a3b8da3ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات