728 x 90

جاودانگی و درگذشت خواهر مجاهد فاطمه باقرزاده (نصرت) عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران

درگذشت خواهر مجاهد فاطمه باقرزاده (نصرت)
درگذشت خواهر مجاهد فاطمه باقرزاده (نصرت)

جاودانگی خواهر مجاهد فاطمهٔ باقرزاده
پس از ۴۴سال مجاهدت بی‌امان

خواهر مجاهد فاطمه باقرزاده (نصرت)، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران پس از ۴۴ سال مجاهدت بی‌امان، در آلمان درگذشت و به‌یاران شهید و صدیقش پیوست.

مجاهد خلق فاطمهٔ باقرزاده فرزند پاکباز مردم مشهد متولد ۱۳۲۶ در سال ۱۳۵۶از طریق برادرانش با مسائل سیاسی آشنا شد و در دوران رویارویی سیاسی با ارتجاع و استبداد خمینی دجال، در انجمن مادران مسلمان در مشهد فعالیت می‌کرد.
از سال ۱۳۶۵ در کسوت ارتش آزادیبخش لباس رزم به تن کرد و در سلسله عملیات ارتش آزادیبخش از جمله عملیات کبیر فروغ جاویدان در سال ۱۳۶۷ و در عملیات مروارید در سال ۱۳۷۰ شرکت داشت.
مجاهد خلق فاطمه باقرزاده، خواهر شهیدان قهرمان قاسم، کاظم و محمد باقرزاده است. مجاهد شهید قاسم باقرزاده در حماسه ۱۲ اردیبهشت۱۳۶۱ همراه با همسرش پری یوسفی به‌شهادت رسیدند. شهید بزرگوار آقای کاظم باقرزاده در عملیات فروغ جاودانه شد و محمد باقرزاده در اردیبهشت ۱۳۶۴ بعد از دستگیری در تهران توسط جلادان خمینی اعدام شد.

خواهر مجاهد فاطمهٔ باقرزاده آن‌چنان‌که یارانش نوشته‌اند همواره در مسئولیتها پیشقدم و در جنگ سیاسی و ایدئولوژیک نمونه و تأثیرگذار بود.
وقتی فرزندش مجاهد صدیق صمد عباس‌زاده در سال ۱۳۷۳ بر اثر بیماری درگذشت، این ابتلا بر عزم و تلاش مبارزاتی‌اش افزود و صبر و روحیه‌یی تحسین‌برانگیز داشت.
مجاهد صدیق فاطمهٔ باقرزاده همیشه به‌خاطر نعمت راه یافتگی شکرگزار بود و می‌گفت که انقلاب مریم رهایی برای او راهگشای دوران تازه‌یی از مبارزه و کسب ارزشهای انقلابی و توحیدی بوده است. او در نقشه مسیرهایش در این مورد نوشته است:
«و خدا را شاکرم به این همه نعمتی که ارزانی‌ام داشته و زیر چتر چنین رهبری و این جمع قرارم داده است واز نعمت راه یافتگی برخوردارم کرد تا بتوانم مسیر مجاهدت را طی کنم
الان بعد از این‌که به یمن انقلاب خواهر مریم چشمم به مدار ایمان در این راه و این ارزشها باز شد، با استعانت از علی (ع) که مصداق ایمان به راه و آرمان تا آخرین نفس است... ، ارزشهای انقلاب خواهر مریم را اثبات خواهم کرد».



پیام تسلیت خانم مریم رجوی


خواهر عزیزم مجاهد خلق فاطمه (نصرت) باقرزاده پس از ۴۴سال مجاهدت از فعالیت در انجمن مادران مسلمان در مشهد تا ارتش آزادیبخش ملی و مسئولیتهای مختلف در ستادهای مجاهدین، جاودانه شد.
در گذشت این مجاهد والا و وارسته را به شورای مرکزی مجاهدین و فرزندان و بستگان مجاهدش در اشرف۳ و به همشهریانش در مشهد تسلیت می‌گویم.
درود بر نصرت که هم‌چون برادران شهیدش جان و مال و خانمان را در راه آزادی میهن در طبق اخلاص نهاد و تا آخرین نفس به عهد خود با خدا و خلق و با مسعود وفا کرد.
راه و رسم پاکبازی و صدق و فدای خواهرم نصرت که نمونه درخشانی از پاکبازی و فروتنی زنان پیشتاز مجاهد خلق بود، در از خود گذشتگی و رزم کانون‌های شورشی در جای جای مهین جاری و جوشان، و سرمایه آزادی و پیروزی مردم ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31dd100a-29eb-4261-b881-1337b495a923"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات