728 x 90

جان کربی: رژیم ایران یک بازیگر بی‌ثبات‌کننده در سراسر منطقه است

جان کربی
جان کربی

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید، روز شنبه ۲۷اسفند در یک موضع‌گیری نسبت به دخالت‌های منطقه‌ای رژیم ایران واکنش نشان داد و این کشور را به‌عنوان بازیگر بی‌ثبات‌کننده در سراسر منطقه خاورمیانه توصیف کرد.

او گفت: «جمهوری اسلامی یک بازیگر بی‌ثبات‌کننده در سراسر منطقه است، چه از نظر نوع رفتار با مردم خودش و چه حمایت‌هایش از گروه‌های تروریستی نظیر حماس و حزب‌الله و حوثی‌ها در یمن و حتی حملات‌شان به کشتی‌های دریایی. ارسال پهپادهایش به روسیه برای کشتن مردم اوکراین را هم فراموش نکنید».
جان کربی افزود: «آنها نه تنها مردم خودشان را می‌کشند، بلکه به روسیه هم کمک می‌کند تا غیرنظامیانی را که هرگز درگیر جنگ نبوده‌اند و نباید به آنها حمله می‌شد، بکشند. این دقیقاً همان کاری است که جمهوری اسلامی انجام می‌دهد».
وی در رابطه با گفتگوهای بین عربستان و رژیم ایران در ادامه افزود: «اگر این گفتگوها کمک کند تا تنش‌ها کاهش یابد و یا جنگ در یمن تمام شود و اگر امنیت مردم عربستان و بیش از ۷۰هزار آمریکایی را که در آنجا ساکن هستند، تأمین کند، در اصل این به‌نفع همه ماست و ما از آن حمایت می‌کنیم. اما باید دید که آیا این تاثیرات را خواهد داشت یا نه».
وی تصریح کرد: «مشکل ما با رژیم تهران است، با مردم ایران نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11428134-08d7-42d0-b6f9-440ec20800f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات